David Stavegård Podcasts

  • Inför årets LinkedInprofil 2022

    Nu öppnar snart möjligheten att nominera din favorit till årets LinkedInprofil.

    Nomineringen öppnar den 25/11-22 på Tomas Tränkners profil på LinkedIn. https://www.linkedin.com/in/tomastrankner/

    Tidigare avsnitt kan du lyssna på här:

    Årets LinkedInprofil 2021, Johan Book

    Årets LinkedInprofil 2020, David Stavegård

    Artikel:

    Årets LinkedInprofil 2020

    Årets LinkedInprofil 2021

    ÖVRIGA LÄNKAR :

    Blogg SmartBizz: Blogg SmartBizz

    LinkedIn: Linda Björck

    LinkedIn: SmartBizz

    Youtube: Linda Björck

    HAR DU IDEÉR & FÖRSLAG PÅ INNEHÅLL?

    Skicka ett dm till Linda Björck på LinkedIn eller ett mail.

    LÄR DU DIG NÅGOT?

    Berätta för andra och lämna en review på iTunes

    Då blir jag jätteglad.

    Och kom ihåg att du klickar på prenumerera så slipper du missa något avsnitt!

    OM MIG:

    Jag har utbildat i LinkedIn i över 10 år. Dessutom ingår jag i en expertgrupp, utvald av LinkedIn, och som har direktkontakt med LinkedIn. Har du frågor eller synpunkter, skicka dm via LinkedIn eller via SmartBizz.se

    // Linda Björck

  • Inför årets LinkedInprofil 2022

    Nu öppnar snart möjligheten att nominera din favorit till årets LinkedInprofil.

    Nomineringen öppnar den 25/11-22 på Tomas Tränkners profil på LinkedIn. https://www.linkedin.com/in/tomastrankner/

    Tidigare avsnitt kan du lyssna på här:

    Årets LinkedInprofil 2021, Johan Book

    Årets LinkedInprofil 2020, David Stavegård

    Artikel:

    Årets LinkedInprofil 2020

    Årets LinkedInprofil 2021

    ÖVRIGA LÄNKAR :

    Blogg SmartBizz: Blogg SmartBizz

    LinkedIn: Linda Björck

    LinkedIn: SmartBizz

    Youtube: Linda Björck

    HAR DU IDEÉR & FÖRSLAG PÅ INNEHÅLL?

    Skicka ett dm till Linda Björck på LinkedIn eller ett mail.

    LÄR DU DIG NÅGOT?

    Berätta för andra och lämna en review på iTunes

    Då blir jag jätteglad.

    Och kom ihåg att du klickar på prenumerera så slipper du missa något avsnitt!

    OM MIG:

    Jag har utbildat i LinkedIn i över 10 år. Dessutom ingår jag i en expertgrupp, utvald av LinkedIn, och som har direktkontakt med LinkedIn. Har du frågor eller synpunkter, skicka dm via LinkedIn eller via SmartBizz.se

    // Linda Björck

  • Möt årets LinkedInprofil Johan Book

    I dagens avsnitt får du lyssna på Johan Book som blev framröstad till årets LinkedInprofil 2021.

    Läs mer här:

    Förra årets vinnare var David Stavegård och du kan lyssna på det avsnittet här: https://linkedinpodden.se/podcast/intervju-med-david-stavegard-arets-linkedinprofil-2020/

    https://smartbizz.se/arets-linkedinprofil-2020/

  • Möt årets LinkedInprofil Johan Book

    I dagens avsnitt får du lyssna på Johan Book som blev framröstad till årets LinkedInprofil 2021.

    Läs mer här:

    Förra årets vinnare var David Stavegård och du kan lyssna på det avsnittet här: https://linkedinpodden.se/podcast/intervju-med-david-stavegard-arets-linkedinprofil-2020/

    https://smartbizz.se/arets-linkedinprofil-2020/

  • 80 • Svar på dina frågor om video (och en hel del tips)

    I det här avsnittet svarar jag på dina och andras frågor om video.

    Jag besvarar frågor som jag fått om video via vår Facebookgrupp:

    Pixelpodden - en podd om video Pixelpodden - en podd om video, via Instagram @Stockholm Pixelhouse och från LinkedIn där du hittar mig som Helene Åberg.

    Jag vill också passa på att meddela att Pixelpodden - en podd om video tar jul och nyårsledigt. Efter det här avsnittet är podden tillbaka efter helgerna igen.

    I det här avsnittet får du istället tips på flera andra avsnitt av podden som du kan lyssna på i väntan på nästa avsnitt. Den här poddens största lyssnare Åke (han har lyssnat på ALLA 79 avsnitt! 🙏)

    Här delar han med sig av sina favoriter:

    #9 • Hur färger påverkar oss

    #23 • Snabbkurs i GDPR med Jeanette Gustavsdotter

    #60 • Få dina kunder att skratta - med Jannis Politidis

    #63 • Filfomat och codec för din video

    #67 • Marknadsför dig med video - Gäst: David Stavegård, excelproffs

    #76 • Pererik Åberg, meteorolog på SVT, ger dig tips hur du visar sakar så att tittaren ser och förstår

    En annan favorit som jag tycker kan passa bra nu när många går igenom året som gått och lägger upp planer för 2022 är:

    #55 • Skapa din sociala medier strategi med hjälp av Natasha Rydell

    Mikrofonen som David Stavegård tipsar om: Zoom H1

    Mikrofonen som jag tipsar om Røde Wireless Go II

    Längd på video.

    Hubspots undersökning på hur lång en video ska vara i sociala medier för att få så mycket engagemang som möjligt:

    Instagram 26 sekunder

    Facebook 1 minut

    Youtube 1 minut

    Webbdirektivet:

    #17 • Få fler tittare på din video med undertexter | Webbdirektivets fördelar

    Nu vill jag önska dig en riktigt God jul och ett gott nytt år!

    ÖVRIGA LÄNKAR :

    Facebook: @Stockholm Pixelhouse

    Instagram: @Stockholm Pixelhouse

    LinkedIn: @heleneaberg

    TikTok: @heleneaberg

    Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse

    Hemsida: www.pixelhouse.se

    PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN

    Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.

    TYCK TILL & PRENUMERERA

    Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!

    /Helene

  • Nominera till årets LinkedIn-profil

    Nu är det dags att nominera till årets LinkedIn-profil.

    Det var en jämn kampanj mellan förra årets finalister:

    David Stavegård, Frida Spikdotter, John Mellkvist plus Emma Egnell, Niklas Delmar och Johan Book.

    Till slut stod David Stavegård som vinnare!

    Så här går det till:

    Den 23 november startar nomineringen. Du nominerar i ett inlägg på Tomas Tränkner's profil.

    Därefter utser vi fyra finalister. Vilka dessa är kommer du få reda på i Linda Björck's livesändning den 3/12. En omröstning (poll) startar därefter på Lindas profil och den 9/12 koras årets vinnare som också erbjuds att medverka på en av Linda's livesändningar.

    Gå nu in på Tomas Tränkner's profil och nominera till årets LinkedInprofil.

    Det innebär att du gärna får nominera och sedan rösta fram årets LinkedIn-profil.

    Fördjupa dig här:

    Intervju med David Stavegård, avsnitt 109

    Förra årets finalister

    David Stavegård medverkar i Linda Björck's live

  • Nominera till årets LinkedIn-profil

    Nu är det dags att nominera till årets LinkedIn-profil.

    Det var en jämn kampanj mellan förra årets finalister:

    David Stavegård, Frida Spikdotter, John Mellkvist plus Emma Egnell, Niklas Delmar och Johan Book.

    Till slut stod David Stavegård som vinnare!

    Så här går det till:

    Den 23 november startar nomineringen. Du nominerar i ett inlägg på Tomas Tränkner's profil.

    Därefter utser vi fyra finalister. Vilka dessa är kommer du få reda på i Linda Björck's livesändning den 3/12. En omröstning (poll) startar därefter på Lindas profil och den 9/12 koras årets vinnare som också erbjuds att medverka på en av Linda's livesändningar.

    Gå nu in på Tomas Tränkner's profil och nominera till årets LinkedInprofil.

    Det innebär att du gärna får nominera och sedan rösta fram årets LinkedIn-profil.

    Fördjupa dig här:

    Intervju med David Stavegård, avsnitt 109

    Förra årets finalister

    David Stavegård medverkar i Linda Björck's live

  • 72 • Tankar om att utbilda - i och med video

    Det här avsnittet handlar om att utbilda med video. Och mina tankar kring att utbilda i video.

    En sak som är viktig för att få de du utbildar med din video att komma ihåg hur det är att inte kunna just det du kan nu. Det brukar ju kallas kunskapens förbannelse just det här att när vi väl kan något så minns vi inte hur det är att inte kunna det.

    Vi måste lära oss att förklara och beskriva så enkelt det bara är möjligt.

    “Om du inte kan förklara det enkelt så kan du det inte tillräckligt mycket”

    Albert Einstein

    Jag har t ex jobbat med TV & video sedan mitten av 90-talet så jag har ju hunnit göra alla misstag redan. Den som går en videoutbildning med mig behöver inte göra de här misstagen själva. Det jag lär dig i mina utbildningar och föreläsningar är sånt som jag vet fungerar.

    Men vi kan inte bara låta våra deltagare lyssna och titta. För att komma ihåg måste de göra själva också.

    När vi ser någon annan verkligen göra en sak förstår hur det går till men det är när vi gör själva som vi verkligen lär oss. “Jag hör och jag glömmer, jag ser och jag förstår, Jag gör och jag kommer ihåg”.

    Konfucius

    Att hamna på rätt kunskapsnivå och nå fram hela vägen till din deltagare, tittare eller elev kräver att du känner din målgrupp.

    “If you talk to a man in a language he understands, that goes to his head. If you talk to him in his language, that goes to his heart.”

    Nelson Mandela

    Sammanfattning:

    Prata med din tittare så att han eller hon förstår. Prata så att hen tar till sig det du säger. Använd ord och fraser som din deltagare/elev använderLägg dig på en nivå som är lagom och följ med din tittares kunskapskurva så att du hela tiden höjer även din nivå. Lär ut det du kan. Så att du kan förklara det enkelt. Portionera ut din kunskap i lagom stora bitar så att tittaren kan ta till sig dem.Visa så att deltagaren förstår och låt honom eller henne göra själv också för att lära sig.

    LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:

    Linda Björck, Linkedin-expert

    Avsnitt 42 av Pixelpodden - en podd om video - Planera innehåll

    David Stavegård, Excelexpert

    Avsnitt 67 av Pixelpodden - en podd om video - Marknadsföra sig med video

    Jonas Carlström, Facebookannonser

    Avsnitt 45 av Pixelpodden - en podd om video - Videoannonsering

    Avsnitt 40 av Pixelpodden - en podd om video - Att utbilda med video

    Bok: Exit Kalahari

    Utomhus, vandring mm outdoor_wilda

    Webbutbildning Kommunicera med video i sociala medier • Filma som proffs med din mobil.

    Webbutbildning om livevideo Lyckas med Live & webinar.

    Övriga utbildningar som nämns i avsnittet

    Yrkeshögskolan Xenter

    Stockholms Dramatiska högskola

    Audiendo

    Företagsuniversitetet.

    Fotografiska

    Poppius

    Filma med mobilen -

    Webbredaktör -

    Videoutbildning fortsättningskurs Sveriges Marknadsförbund

    ÖVRIGA LÄNKAR :

    Facebook: @Stockholm Pixelhouse

    Instagram: @Stockholm Pixelhouse

    LinkedIn: @heleneaberg

    TikTok: @heleneaberg

    Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse

    Hemsida: www.pixelhouse.se

    PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN

    Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.

    TYCK TILL & PRENUMERERA

    Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!

    /Helene

  • 70 • Tips om video - Sneak Peek ur gratis webinar om video

    Att video och sociala medier passar ihop på ett fantastisk sätt är ju ingen hemlighet eller hur?

    Just nu håller jag 4 gratiswebinar med tips om just video i sociala medier. Jag har också öppnat dörrarna för nya deltagare på min webbutbildning Kommunicera med video i sociala medier • Filma som proffs med din mobil fram till den 3 oktober.

    Å i det här avsnittet så får du som är trogen lyssnare av Pixelpodden - en podd om video en liten sneak peek på webinaret. Du får delar av den 1 timme långa webinaret här i podden. Du får helt enkelt vara med när jag övar och förbereder mig på delar av det.

    Vill du vara med på hela webinaret så hittar du anmälan till webinaret på:

    http://bit.ly/webinaranmalan

    Det finns 4 olika webinar du kan välja mellan.

    21 september 2021 kl 19:00

    22 september 2021 kl 13:00

    29 september 2021 kl 19:00

    30 september 2021 kl 13:00

    Under det här webinaret så pratar jag om:

    Hur du får dina tittare att VILJA se din video,

    Hur du får bra bild, snyggt ljus och bra ljud,

    Vilken utrustning du behöver.

    Jag berättar också lite om min webbutbildning Kommunicera med video i sociala medier • Filma som proffs med din mobil som har öppet för nya deltagare fram till och med den 3 oktober 2021

    I det här avsnittet handlar det om

    Anslag, innehåll och CTA, Hur viktigt det är att fånga tittaren i början. Hur du håller kvar tittaren genom hela video och vad du vill att tittaren ska göra när videon är slut.

    Du måste veta vem det är du gör din video för. Det kommer göra stor skillnad för hur din video uppfattas.

    LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:

    Anmälan till webinar: Att använda video i Sociala medier

    Webbutbildning: Kommunicera med video i sociala medier - Filma som proffs med din mobil

    Avsnitt 67 av Pixelpodden - en podd om video; Att markadsföra sig med video med David Stavegård

    David Stavegård på LinkedIn

    ÖVRIGA LÄNKAR :

    Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video

    Facebook: @Stockholm Pixelhouse

    Instagram: @Stockholm Pixelhouse

    LinkedIn: @heleneaberg

    TikTok: @heleneaberg

    Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse

    Hemsida: www.pixelhouse.se

    PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN

    Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.

    TYCK TILL & PRENUMERERA

    Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!

    /Helene

  • 67 • Marknadsför dig med video - Gäst David Stavegård, Excel-expert

    Att använda video för att bygga sitt varumärke, lansera sina produkter och nå ut i sociala medier är ju som du vet a perfect match.

    Å det spelar ingen roll vilken nisch eller vilket område du eller ditt företag är verksamt inom.

    David Stavegård är konsulten och Excel-experten som varje torsdag kommer ut med ett nytt torsdagstips på LinkedIn om Excel. Det har han gjort varje torsdag i över 3 år!

    Sammanlagt har hans videotips setts över 2 miljoner gånger och hans LinkedInkonto har växt från 300 till 30 000 följare under den här tiden.

    David håller inspirationsföreläsningar om Excel, har skrivit boken “Excel helt enkelt” Hur du jobbar smartare och snyggare i programmet.

    I det här avsnittet av Pixelpodden - en podd om video berättar David Stavegård om sina erfarenheter av att lansera och bygga varumärke med video.

    Han går igenom steg för steg hur han skapar sina populära torsdagstips på LinkedIn.

    LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:

    Här hittar du mer David Stavegård

    Hemsida: www.stavegard.se

    Instagram

    LinkedIn

    Youtube

    Twitter

    Facebook

    Utrustningen David använder för att skapa sina torsdagstips hittar du här

    ÖVRIGA LÄNKAR :

    LinkedIn: @heleneaberg

    Facebook: @Stockholm Pixelhouse

    Instagram: @Stockholm Pixelhouse

    TikTok: @heleneaberg

    Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse

    Hemsida: www.pixelhouse.se

    PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN

    Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.

    TYCK TILL & PRENUMERERA

    Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!

    /Helene

  • I dagens avsnitt pratar vi om utnämningen och vinnaren av årets LinkedInprofil.

    I slitet på 2020 kom vi på att vi ville utse årets LinkedInprofil. Det blev många nominerade och finalisterna var John Mellkvist, Frida Spikdotter, Emma Egnell, Niklas Delmar samt David

    Stavegård. Över 1000 personer röstade och vinnaren fick 42% av rösterna. Grattis till David Stavegård!

    Gå in och följ finalisterna, de bidrar på sitt sätt till ett intressant flöde på LinkedIn.

    David tror att hans framgång beror på att han har publicerat 130 videos, varje torsdag. Att ha en regelbundenhet är en av nyckelfaktorerna. Sedan har det visat sig att personer är intresserade av excel. Det skapar engagemang och väcker känslor men även frustration.

    Från början var tanken att skriva en bok, och hade hört talas om en dansk som fått 50,000 nedladdningar. När David hörde talas om detta ville han också nå 50.000. Då började han spela in videos och efter 3 uppladdade videos hade han nått över 50.000 visningar.

    Ingredienserna i att bygga ett varumärke är att våga vara smal och göra det intressant.

    Vilka övriga ingrediens behövs för att lyckas? David fäller in energi och humor. Det ska vara så proffesionellt på LinkedIn och kostym. Faktum är att när han har slips på sina thumbnails får han färre visningar!

    Han har dessutom ett bra intro och sedan kör han direkt tipset. Allt för att fånga uppmärksamheten.

    Under våren kommer David även att göra en satsning på Youtube.

    Hur mycket tid ska man lägga på LinkedIn och hur lång tid lägger du på varje video?

    I början tog det väldigt lång tid och nu tar det ca en timme per video.

    Hur ska David utveckla och hålla kvar LinkedIn 2021?

    Under 2021 kommer han att jobba lite bredare, han har lite olika engagemang på gång där han kommer plocka in andra människor som kan bidra med content.

    David har producerat en video varje vecka sedan juni 2018 och det har gett otroligt mycket. Uppdragsförfrågningar, insikter gällande vilka problem andra har och vänskaper är några av de sakerna som han har fått.

    Dessutom har David startat eget förtag under den här tiden och det är den enda anledningen till att han startade sitt företag. Hans varumärke stärktes och bestämde att han skulle starta eget företag.

    Davids bästa tips är att börja! Kör regelbundet och förvänta dig inte underverk på en gång. Gör det du brinner för!

    David hittar du på LinkedIn samt hans hemsida www.stavegard.se

    Fördjupa dig här:

    https://smartbizz.se/arets-linkedinprofil-2020/ https://smartbizz.se/linkedin-listar-sina-top-voices-2020/https://linkedinpodden.se/podcast/top-voices-linkedin/

    Här hittar du LinkedInpodden:

    Börja prenumerera på podden redan nu:

    Spotify

    Podcaster

    Följ LinkedInpodden i sociala medier

    Facebookgruppen

    Instagram

    Youtube

    Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

    Vill du sponsra oss?

    Ta kontakt med Linda eller Tomas!

    Ge oss feedback!

    Vad ska vi prata om framöver?

    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

  • I dagens avsnitt pratar vi om hur man gör succé på LinkedIn. Men vad betyder succé. För Tomas är det att han har nått många människor och får stort engagemang. Högt energi på närvaron och han blir som en stjärna och tar alla med storm på några veckor.

    Några veckor?

    Det tar ju lite längre tid än så men det håller att hålla sig på toppen under en längre period. Den andra succén är den långsiktiga där du gnetar på och där du har fokus. Du bygger upp närvaron, får trovärdighet och bygger upp din succé.

    En annan form av succé är att få engagemang i sina inlägg.

    Tomas ser några personer i sitt flöde med både videos, textinlägg och följer upp alla meddelande

    & kommentarer. Orkar man hålla den nivån och energin tar slut.

    Linda menar att om det är roligt så påverkar det och håller energin vid liv.

    Det handlar om att hitta en stil där du är dig själv och att du ser att det fungerar.

    Kanske har du testat och känner att det inte är något för dig, då blir det tufft. Men även om det är tufft och du ser att det finns en möjlighet så får du gneta på.

    De som Tomas ser och som har lyckats är de som har tagit steget att stå framför kameran. Du vågar mycket mer.

    En person som Linda tänker på är David Stavegård. Han poppade upp och har publicerat en video varje vecka i snart två år. Han har bestämt sig och satsat på detta. Han får hur mycket engagemang som helst i sina inlägg.

    Det viktiga är att man hittar sitt sätt, att du har bestämt dig och att du ska göra. Men om man hamnar som Tomas så får man ändra riktning och göra något annat.

    Linda säger, bestäm dig för vad succé betyder för dig. Tomas säger om du inte bryr dig så mycket om andra så kommer din framgång men som kanske även är mer långsiktigt hållbart. Här hittar du LinkedInpodden:

    Börja prenumerera på podden redan nu:

    Spotify

    Podcaster

    Följ LinkedInpodden i sociala medier

    Facebookgruppen

    Instagram

    Youtube

    Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

    Vill du sponsra oss?

    Ta kontakt med Linda eller Tomas!

    Ge oss feedback!

    Vad ska vi prata om framöver?

    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

  • I dagens avsnitt pratar vi om hur man gör succé på LinkedIn. Men vad betyder succé. För Tomas är det att han har nått många människor och får stort engagemang. Högt energi på närvaron och han blir som en stjärna och tar alla med storm på några veckor.

    Några veckor?

    Det tar ju lite längre tid än så men det håller att hålla sig på toppen under en längre period. Den andra succén är den långsiktiga där du gnetar på och där du har fokus. Du bygger upp närvaron, får trovärdighet och bygger upp din succé.

    En annan form av succé är att få engagemang i sina inlägg.

    Tomas ser några personer i sitt flöde med både videos, textinlägg och följer upp alla meddelande

    & kommentarer. Orkar man hålla den nivån och energin tar slut.

    Linda menar att om det är roligt så påverkar det och håller energin vid liv.

    Det handlar om att hitta en stil där du är dig själv och att du ser att det fungerar.

    Kanske har du testat och känner att det inte är något för dig, då blir det tufft. Men även om det är tufft och du ser att det finns en möjlighet så får du gneta på.

    De som Tomas ser och som har lyckats är de som har tagit steget att stå framför kameran. Du vågar mycket mer.

    En person som Linda tänker på är David Stavegård. Han poppade upp och har publicerat en video varje vecka i snart två år. Han har bestämt sig och satsat på detta. Han får hur mycket engagemang som helst i sina inlägg.

    Det viktiga är att man hittar sitt sätt, att du har bestämt dig och att du ska göra. Men om man hamnar som Tomas så får man ändra riktning och göra något annat.

    Linda säger, bestäm dig för vad succé betyder för dig. Tomas säger om du inte bryr dig så mycket om andra så kommer din framgång men som kanske även är mer långsiktigt hållbart. Här hittar du LinkedInpodden:

    Börja prenumerera på podden redan nu:

    Spotify

    Podcaster

    Följ LinkedInpodden i sociala medier

    Facebookgruppen

    Instagram

    Youtube

    Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

    Vill du sponsra oss?

    Ta kontakt med Linda eller Tomas!

    Ge oss feedback!

    Vad ska vi prata om framöver?

    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!