Thunderful Publishing Podcasts
-
Det är dags att sätta tänderna i indies, skräckfilmsteman och inte minst hårdvara på molekylär nivå (om vi ska tro Aaron).
Först ut har Aaron gett sig an svenskutvecklade rogueliten Source of Madness* från Carry Castle vars slumpmässigt genererade fiendedesign tåls att fascineras över en hel del. Tillsammans med ett mer traditionellt upplägg av uppgraderingssystem och roguelite-design lyckas också Source of Madness tillföra en ytterligare nivå med en mycket imponerande ljudbild.
Sedan bär det av till The Dark Pictures igen! Jules har tagit sig an The Dark Pictures: House of Ashes** och lägger domen kring den tredje delen i Supermassive Games resa genom The Dark pictures-universumet. Karaktärerna, berättelsen och inte minst slutet hamnar samtliga under Jules lupp innan det slutgiltiga betyget faller.
Sen bär vi oss av i kosmos, ner på molekylär nivå och sedan tillbaka igen till vad dagens boomers kallar "jutub", när Aaron berättar om sina första månader med Steam Deck som han sparade ihop till bara för att landa i en dimma av guider, fipplande och huvudvärk. Den stora frågan är - lyckades han få till den som han önskar..?
Häng med så får du höra själv!
Se guiden av Deck Wizard här.
Musiken ni hör i avsnittet tillhör dess ursprungliga upphovsrättsägare och musiken ni hör från Source of Madness och The Dark Pictures: House of Ashes är skriven av Aleksandria Migova respektive Jason Graves.
*Kod för Source of Madness har tillhandahållits av Thunderful Publishing
**Koder för The Dark Pictures: House of Ashes har tillhandahållits av Bandai Namco -
Johan Lorentzon gästar återigen panelen för att tillsammans med Aaron beta av intrycken från Image & Forms debut inom tredjepersonsäventyr i och med The Gunk*!
Vi snackar om förväntningarna inför, vad vi gärna hade sett mer av, vad vi verkligen uppskattar och inte minst relationen mellan protagonisten Rani och hennes bästa vän Becks. Helt spoilerfritt som sig bör.
Häng med!
Följ Johan Lorentzon på Instagram!
All musik som hörs i avsnittet tillhör dess ursprunglige upphovsrättsägare och musiken ni hör från The Gunk är skriven av Ratvader som du hittar här.
*Koder för The Gunk har tillhandahållits av Thunderful Publishing
-
Räkna med att det inte går ett The Game Awards utan att vi slår oss ner för att tugga lite. Denna gången tar vi tillbaka vår tidigare gäst Victor Sjöström som slår sig ner med Aaron för att reflektera lite kring spelmediet, The Game Awards och inte minst Halo Infinite.
Vi pratar om kampanjen, bristerna i narrativet, fördelarna med spelmekaniken och till och med lite av multiplayern. Vad gäller The Game Awards fokuserar vi lite mer på de nominerade i GOTY-kategorin men också lite kring de trailers vi fått se. För det är väl ingen som missat Hellblade 2-gameplayen än eller?
Just ja! Sedan har Aaron spelat sjumanna-studion Monokels debuttitel White Shadows* som jobbar med lite tyngre teman.
Häng med!
Följ Victor på Twitter och på Instagram!
*Kod för White Shadows har tillhandahållits av Thunderful Publishing