Supermassive Games Podcasts

  • Medverkande denna gång är: Fredrik, Mattias och Danny.

    Veckans avsnitt är fokuserat på spel och nyheter nu efter sommarens uppehåll. Så vad har vi spelat och läst för spännande under sommaren?

    Nyheter som vi tar upp är t.ex. att EA är öppna att bli uppköpta, även fast de just nu är nöjda med att vara oberoende. En fan-remaster av det osläppta Warcraft Adventures finns nu tillgängligt att spela. Knights of the Old Republic-remakens utveckling har lagts på is och det är osäkert när någon kommer fortsätta på den. Xbox har påbörjat testa sin familjeprenumeration för Game Pass i utvalda länder. En spelare av Diablo Immortal är besviken att han inte har andra han kan spela med, efter att ha slängt en miljon kronor på spelet! Skull & Bones har fått släppdatum. Robocop spel utannonserat när NACON visade upp spel i somras. Nordic Film köper upp studion Supermassive Games. Fredrik får prata loss om lite grafikkort och priserna som går ner och prestandan och priset på Intel Arc-korten. Dwayne Jonson blir utbuad på Comic-Con. DC lägger ner Batgirl filmen och gömmer den från världen att se av okänd anledning. Sist men aldrig glömd; Nichelle Nichols även känd som Uhura i original serien av Star Trek har gått bort vid 89års ålder.

    Men här blir det lite spel, och där har vi spelat under sommaren t.ex. MADiSON som Danny har recenserat. Kirby and the Forgotten Land spelades av Danny och Mattias under en träff hemma hos Fredrik. Stray är ett spel som både Danny och Fredrik har spelat och Mattias har det på G. Live A Live har Fredrik kört igenom mumsat på de olika kapitlen som spelet erbjuder. Värmen har varit ordentlig i sommar och då kan det hjälpa att köra PowerWash Simulator och skölja av sig och all objekt man ska rengöra. Dessa och några fler blev det under sommaren!

    Vi tar och kollar över augusti månads spelsläpp.

    Och vi svarar på frågor som vi har fått från vår Discord.

    Vi fortsätter med Game Pass Roulette, vi tar oss an ett spel som lottas fram från Game Pass, vilka vi sedan ska spela på tills nästa avsnitt. Detta och mycket mer i veckans avsnitt.

    Hoppa gärna med i vår Discord, där vi har omröstningar på olika ämnen och diskussioner om allt nördigt. Låter det intressant, ja tryck här i så fall.

  • Det är dags att sätta tänderna i indies, skräckfilmsteman och inte minst hårdvara på molekylär nivå (om vi ska tro Aaron).

    Först ut har Aaron gett sig an svenskutvecklade rogueliten Source of Madness* från Carry Castle vars slumpmässigt genererade fiendedesign tåls att fascineras över en hel del. Tillsammans med ett mer traditionellt upplägg av uppgraderingssystem och roguelite-design lyckas också Source of Madness tillföra en ytterligare nivå med en mycket imponerande ljudbild.

    Sedan bär det av till The Dark Pictures igen! Jules har tagit sig an The Dark Pictures: House of Ashes** och lägger domen kring den tredje delen i Supermassive Games resa genom The Dark pictures-universumet. Karaktärerna, berättelsen och inte minst slutet hamnar samtliga under Jules lupp innan det slutgiltiga betyget faller.

    Sen bär vi oss av i kosmos, ner på molekylär nivå och sedan tillbaka igen till vad dagens boomers kallar "jutub", när Aaron berättar om sina första månader med Steam Deck som han sparade ihop till bara för att landa i en dimma av guider, fipplande och huvudvärk. Den stora frågan är - lyckades han få till den som han önskar..?

    Häng med så får du höra själv!

    Se guiden av Deck Wizard här.

    Musiken ni hör i avsnittet tillhör dess ursprungliga upphovsrättsägare och musiken ni hör från Source of Madness och The Dark Pictures: House of Ashes är skriven av Aleksandria Migova respektive Jason Graves.

    *Kod för Source of Madness har tillhandahållits av Thunderful Publishing
    **Koder för The Dark Pictures: House of Ashes har tillhandahållits av Bandai Namco

  • Jules har spelat Supermassive Games senaste skräckäventyr The Quarry* och berättar om sin lägerupplevelse för Ida (spoilerfritt förstås!).

    Lever spelet upp till sin föregångare Until Dawn i form av berättarteknik, karaktärsporträtt och hårresande skräck? Lyssna så får ni veta!

    Det blir också lite snack om Stardew Valley, för vem gillar inte det?

    All musik som hörs i avsnittet tillhör dess ursprungliga upphovsrättsägare och musiken ni hör från The Quarry är skriven av Ian Livingstone.

    *Kod för The Quarry har tillhandahållits av Supermassive Games