Jung Relations Podcasts
-
Visste du att varannan svensk aktivt väljer bort varumärken och företag som inte uppfyller deras krav inom hållbarhet? Det visar Jung Relations senaste rapport om framtidens hållbara varumärken.
Frågan är då: Hur ska jag kunna konsumera hållbart när utbudet är näst intill oändligt. Precis den frågan ställde sig entreprenören Amanda Thorén för drygt två år sedan när hon satt och sökte på gummistövlar åt sina barn och där och då uppstod idén till jämförelsesajten- och appen Bencha som utifrån hållbarhetsparametrar jämför företag inom modesegmentet.
Hur hållbara är egentligen dina favoritvarumärken? Med hjälp av Bencha, kan konsumenter handla medvetet ur både ett mode- och hållbarhetsperspektiv. Men hur har resan från idé till färdig produkt sett ut? Hur ser kopplingen hållbarhet - lönsamhet ut idag och var är Bencha om fem år?
Önskar du komma i kontakt med Retailpodden? Maila gärna [email protected]
-
”Vad ungdomar tänker om hållbarhet är helt centralt för den framtid vi kommer att ha”
I det här avsnittet av Sustainability Talks gästas Johan och Elin av Linn Jacobsson från Jung Relations och Sara Fröhling Lind från Ungdomsbarometern som tillsammans gör rapporter och undersökningar på ungas inställning till hållbarhet.
Vi går igenom den senaste undersökningens svar och diskuterar frågor som dyker upp.
Har vi skapat ett språk kring hållbarhet som är svårt att ta till sig?
Vad för trender ser vi i ungas konsumtionsbeteenden?
Hur kan vi ska skapa en kommunikation och ett sätt att prata om de här ämnena som skapar hoppfullhet bland unga?Tack Linn och Sara för ett givande samtal och inblick i vad ungdomar känner för omställningen.