Joella Podcasts
-
Joella Skoogh vill skapa ett företag som går att skala, som finns 100 % online så att hon inte behöver jobba jämt. Hör Joellas berättelse om tillkomsten av sitt brand accelerator program och affärsmodellen för att få kunder online.
Hur lyckades hon få tid och råd att skapa sin affärsmodell? Hur fick Joella in kunder i uppstarten? Lyssna så får du svaret.
-
Från Turin berättar Joella Skoogh hur hon idag hjälper sina kunder att bygga sitt personliga varumärke. Vi pratar om att våga gå sin egen väg och drömma större, att välja välmånde och djup framför karriär och yta. Joella berättar om sin resa från Sverige via USA och Stockholm till att bli egenföretagare i Italien med utmaningar och framgångar.
-
Är du en av de som drömmer om att jobba som digital nomad? Joella Skoogh menar att steget dit kan vara kortare än du tror. Joella är personal brand coach jobbar just nu från Italien. Hennes huvudsakliga kanal är LinkedIn och hennes framgång som digital nomad började när hon vågade berätta att sitt liv i sociala medier. Det gjorde att hon attraherade fler som ville leva som hon gjorde.
Joella berättar att det första steget till att nå sina drömmar är att faktiskt bestämma sig och sedan försöka få det att hända snabbt. Vad är det du kan påverka här och nu som tar dig närmare ditt mål? Och sedan våga tacka nej till sådant som inte tar dig i rätt riktning. -
Hur bygger man sitt personliga varumärke som coach eller föreläsare?
Det kan veckans poddgäst svara på. Inspirerande Joella Skoogh har gått från att varken ha kunder eller nätverk till att idag omsätta miljonbelopp som soloföretagare. 2023 satsar hon på att nå en omsättning på 5 miljoner som coach inom personligt varumärke. Hatten av för denna resa!
Vill du få rätt förutsättningar för att äntligen kunna göra det du älskar, utan ekonomisk stress?
Ansök då till 'Miljonkursen' för föreläsare och coacher via hemsidan
Läs mer om Joellas "Brand Accelerator Program": https://www.brandacceleratorprogram.com/
Kom i kontakt med Joella på LinkedIn & Instagram
---
Om du gillar Miljonpodden får du gärna följa oss och ge ditt betyg på Spotify
Programledare: Jonathan Ljungqvist
Redigering & Design: Eric Bergström
-
Idag pratar jag med Joella Skoogh som föreläser, utbildar och coachar inom sociala medier och personligt varumärkesbyggande. Vi pratar om vad ett personligt varumärke är, hur man gör, och går det att kopiera någon man inspireras av? Mer information om Joella finner du här.
Vill du komma i kontakt med mig?
Kontakta mig på https://jessicahjert.se/foretagsterapeuten/ eller på instagram@jessicahjert
Solosystrar -ett digitalt nätverk för kvinnliga företagare. Mer info finner du här.
-
TikTok har växt otroligt snabbt och allt fler marknadsförare börjar på upp ögonen för plattformen i takt med att användarbasen växer och breddas.
Men hur lyckas man organiskt med sin närvaro på TikTok som varumärke och hur skapar man riktigt bra innehåll som får spridning. Det och mycket mer pratar jag med TikTok-experten Joella Skoogh om i det här avsnittet.
För det var länge sedan det pratades så mycket om ett socialt nätverk.
TikTok har på bara ett par år tagit upp kampen mot de stora sociala plattformarna har varit den snabbast växande appen och sociala plattformen. Samtidigt har konkurrenterna lanserat kortvideo-alternativ på löpande band.
Allt från Instagrams Reels till YouTube Shorts.
Under ytan har TikTok även gjort ett stort teknikskifte från den klassiska sociala grafen till en AI-baserad algoritm som anpassar sig efter användarens intresse och serverar videos därefter istället för att baseras på vad eller vem man följer.
Mitt mål med den här intervjun är helt enkelt att få mer insikt i hur man lyckas på TikTok som företag och varumärke.
Om gästen
Joella Skoogh är strateg och coach inom sociala medier och framförallt TikTok. Hon är även en väl anlitad föreläsare och håller ett flertal kurser och utbildningar inom sociala medier, organisk marknadsföring och TikTok.
Som konsult hjälper Joella företag med strategi för kommunikation och innehållsskapande för TikTok. Och som om det inte vore nog så coachar Joella entreprenörer och småföretagare inom personligt varumärke.
Om avsnittet
Vi pratar i avsnittet om hur man lyckas organiskt med TikTok och hur man skapar riktigt bra innehåll som får bra spridning. Och inleder bland annat med att prata om hur målgruppen ser ut på plattformen och om B2B-företag bör finnas där.
Du får dessutom hör om bland annat:
TikToks roll i ett företags mediestrategi
Algoritmen och dess roll i TikToks framgång
Exempel på varumärken som har lyckats väl
Trender och varför de är så viktiga på TikTok
Best practice kring innehållsskapande
Rollen som musik och ljud fyller på TikTok
Viktigaste faktorerna för att få spridning
Joella pratar även en hel del om hur man kan tänka kring att ha en kreatörsdriven närvaro med personer i fokus eller en mer klassisk varumärkesdriven närvaro. Och hon delar självklart mängder med guldkorn och tips.
Det finns som vanligt länkar till de resurser som nämns i avsnittet här nedan.
Bland annat länkar till de olika exempel som nämndes och resurser för att hålla koll på trender. Du hittar även länkar till bra resurser från TikTok om allt från inspirerande case till best practice inom innehållsskapande och bra hashtaggar att följa för marknadsförare.
Och efter länkarna hittar du självklart också tidsstämplar till olika sektioner i avsnittet.
Länkar
Joella Skoogh på LinkedIn
Joella Skoogh på TikTok
Joella Skoogh på Instagram
Joellas webbsida
TikTok Creative Center (officiell webbsida)
TikTok for Business (officiell webbsida)
Influencer MarketingHub om artikelarkiv om TikTok (webbsida)
TikTok Marketing Podcast (podcast)
Apple Podcasts | Spotify
Exempel
Estrid
Ryanair
Pinchos
Ica Brottbyhallen
Trendkonton
stylasocials
viralitytiktok
Hashtags för marknadsförare
#socialmediamarketing
#tiktokmarketing
#marketing
Tidsstämplar
[3:23] Joella inleder med att förklara hur målgruppen ser ut på TikTok idag och hur plattformen utvecklas. Hon ger även sin syn på huruvida B2B-företag bör titta på att bygga en närvaro och skapa innehåll.
[5:43] Vi pratar om vilken roll TikTok fyller i normal kundresa och mediestrategi. Samt vilka möjligheter det finns att driva trafik från plattformen.
[8:52] Joella berättar om algoritmen, vad det är som skiljer TikToks från andra plattformars algoritmer och hur den har bidragit till framgången. Vi pratar även om vad innebär algoritmen för hur man ska tänka kring sin strategi för plattformen
[14:30] Vi pratar om vilka företag anser Joella har m... -
I detta avsnitt pratar Joella och Anthi om att inte känna sig hemma i sin kropp, hur vissa människor är bättre anpassade för livet på jorden och ställer oss frågan: vad är himlen?
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.