Henry Ford Podcasts
-
Behöver du kunna något ruskigt bra för att bli framgångsrik i det området? Eller räcker det med att kunna en del om mycket. Idag utgår vi ifrån Napoleon Hilss bok, "Think and Grow Rich" och pratar om betydelsen av att kunna något som sticker ut. Vi lyfter även exemplet med Henry Ford, som i sin tur använde sig av specialister när han faktiskt behövde ta reda på särskilda fakta. Det kanske är så också att om man kan mycket, om många ämnen, så är det i sig en typ av särskild kunskap. Ett brett avsnitt med många exempel. Lyssna nu!
John Andreas Gentlemen's Coach & Erik “Upptäck din urkraft” vid 2strongarms
----------
Bli en patreonsponsor; stöd podcasten och hjälp oss att sprida budskapet om hur man kan leva sitt drömliv till fler människor: https://www.patreon.com/levdittdromliv
PS, som patreonsponsor kan du samtidigt ta del av brutalt fina erbjudanden, missa inte detta!
Besök vår hemsida, Lev Ditt Drömliv Podcast: https://www.levdittdromliv.nu/
Se våra avsnitt på Youtube
----------
Kontakta Erik “Upptäck din Urkraft”, Coach vid 2strongarms
Webb: http://www.2strongarms.se
Kontakta John-Andreas, Gentlemen's coach
Besök John-Andreas på http://www.gentlemenscoach.com
----------
För kännedom,
Detta avsnitt kan innehålla information om produkter eller tjänster som Erik eller John-Andreas arbetar med själva, eller med andra bolag som vi har samarbete med, och som vi kan få kompensation ifrån. Vid sådana tillfällen är det med väl valda samarbetspartners som står för våra värderingar och som stödjer vårt budskap om optimering och att kunna leva sitt drömliv.
Ta del av bonusmaterial och mycket mer via PatreonHosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Del 4. Vid förra sekelskiftet var elbilar vanligare än bilar med förbränningsmotor. I många städer var det just elbilar som ersatte hästdroskorna och särskilt som taxibilar var de populära. Sedan kom T-forden.
Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.
Och om Henry Ford hade valt att satsa på de elmotorer som han faktiskt experimenterade med, ja då hade kanske förbränningsmotorn blivit en kuriös sak från förra sekelskiftet som vi nu fick gå till museer för att påminna oss om.
Mike Ward på transportmuseet i Alford i Skottland och många andra menar nämligen att just T-forden, världens första masstillverkade bil, avgjorde saken till bensinmotorernas fördel. Därför kom 1900-talets frihetssymbol nummer ett, personbilen, att lukta bensin och diesel. Men är det hela sanningen, och varför blev det som det blev?
Medverkande: Mike Ward, fd curator på transportmuseet i Alford i Skottland; Alex Kemp, professor i petroleumekonomi, Aberdeen; Mikael Höök, docent i naturresurser och hållbar utveckling, Uppsala Universitet, och Arne Kaijser, professor emeritus i teknikhistoria, KTH.
Programmet är en repris från 26/10 2021.
Reporter: Björn Gunér
[email protected]Producent Peter Normark
[email protected] -
Del 4. Vid förra sekelskiftet var elbilar vanligare än bilar med förbränningsmotor. I många städer var det just elbilar som ersatte hästdroskorna och särskilt som taxibilar var de populära. Sedan kom T-forden.
Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.
Och om Henry Ford hade valt att satsa på de elmotorer som han faktiskt experimenterade med, ja då hade kanske förbränningsmotorn blivit en kuriös sak från förra sekelskiftet som vi nu fick gå till museer för att påminna oss om.
Mike Ward på transportmuseet i Alford i Skottland och många andra menar nämligen att just T-forden, världens första masstillverkade bil, avgjorde saken till bensinmotorernas fördel. Därför kom 1900-talets frihetssymbol nummer ett, personbilen, att lukta bensin och diesel. Men är det hela sanningen, och varför blev det som det blev?
Medverkande: Mike Ward, fd curator på transportmuseet i Alford i Skottland; Alex Kemp, professor i petroleumekonomi, Aberdeen; Mikael Höök, docent i naturresurser och hållbar utveckling, Uppsala Universitet, och Arne Kaijser, professor emeritus i teknikhistoria, KTH.
Reporter: Björn Gunér
[email protected]Producent Peter Normark
[email protected]