Adidas Podcasts
-
I veckans avsnitt så har grabbarna varit med i en fotbollsturnering med Adidas och tyvärr så gick det inte som förväntat, grabbarna har blivit gamlingar och orkar inte hålla igång med alla andra. Vi kommer även in i att vissa tagit åt sig att vi sågade svennar lite för mycket i förra avsnittet, så vi skippar de och trycker på oss blattar istället! Förväntar tjejer sig att vi killar ska bjuda på middag? Varför ser man aldrig en grabb med i bilden när orten tjejer är i Dubai eller i Marbella? Vill orten tjejer att killen ska vara svartsjuk? Ni får höra allt i veckans poddavsnitt!
-
Jon ger en uppdatering om USA:s midterm election där obehagligt många extremt okvalificerade kandidater ser ut att ligga bra till. För vad som känns som den hundrade veckan i rad misslyckas Kanye West med att hålla sig undan tidningsrubrikerna genom att påstå att han nu, efter att ha dumpats av Adidas, vet hur det känns att ha ett knä i nacken (ugh).
Sen pratar vi NBA-stjärnan Kyrie Irving som nyligen hamnat i hetluften efter att ha länkat till en grovt antisemitisk film. Och Jon avslöjar att han brukade bära en kufi. Är det en återkomst av hotep-kulturen vi ser? (Googla hotep om ni inte vet vad det är).
Stötta oss på Patreon för regelbundna bonusavsnitt + mer!Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Adidas bröt tillslut med Ye/Kanye West, men vad får kontroversen för konsekvenser för varumärket? Elon Musk går i hamn med Twitter-affären, och så pratar vi om det kändistäta industriprojektet Azelio som aldrig tycks komma till skott. Med investeraren och hedgefondsprofilen Karl-Mikael Syding, Nina Amjadi på varumärkesbyrån Familjen och Kevin Stenmark, som modererar Azelios Discord-kanal. Medverkar gör också vår egen producent Jesper Hagenborn. Programledare är Helene Rothstein.
-
Adidas bröt tillslut med Ye/Kanye West, men vad får kontroversen för konsekvenser för varumärket? Elon Musk går i hamn med Twitter-affären, och så pratar vi om det kändistäta industriprojektet Azelio som aldrig tycks komma till skott. Med investeraren och hedgefondsprofilen Karl-Mikael Syding, Nina Amjadi på varumärkesbyrån Familjen och Kevin Stenmark, som modererar Azelios Discord-kanal. Medverkar gör också vår egen producent Jesper Hagenborn. Programledare är Helene Rothstein.
-
Linnea Rönnqvist har sett den allra första partiledardebatten efter valet och hon är inte imponerad. Kalle Berg tar sig an de senaste kontroverserna kring Kanye West med bl a avbrutet samarbete med Adidas efter antisemitiska uttalanden. Och så är GPs USA-expert Britt-Marie Mattsson i studion och lär oss allt om det amerikanska mellanårsvalet.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Det hundratrettioandra avsnittet av ”Maratonlabbet - en podcast om löpning” är ett fullmatat bonusavsnitt om Adidas Stockholm Marathon. Det innehåller förhoppningsvis allt en löpare behöver inför loppet som går av stapeln 4 juni. Tillsammans med vår adept Michaela ”Big Mike” Bergman går vi igenom allt kring bansträckning, väder, taktik, uppvärmning, sista träningen, kost inför loppet, nitrat, koffein, energi under loppet och till och med tävlingsklädsel.
Vi får också höra fyra peppande hälsningar från andra löpare som ska springa loppet: Helena Bjälkemo, Christoffer Hiding, Fanny Schulstad och Turbo-Kalle Lundin. Dessutom går vi igenom elit- och SM-klasserna tillsammans med löpexpert Lorenzo Nesi.
-
Internationella lyxbolag i all ära. Men fondförvaltaren Therese Nyrén ser störst potential i ett svenskt tillväxtbolag.
Hon startade sin livsstilsfond Lucy Global Fund förra sommaren. Det var en bra tid att bli fondentreprenör. Bara ett halvår senare är läget mer osäkert på världens börser. Ändå är Therese Nyrén inte orolig och tror inte vi har någon ordentlig börskrasch på ingång.
I dagens avsnitt går vi igenom enskilda bolag i fonden, bland annat en internationell storspelare som nyligen blev andra största ägare i optikerkedjan Synsam. Vi pratar också om hur anrika varumärken inom skönhetsindustrin ska lyckas hålla jämn takt med influencers som Kim Kardashian, Kylie Jenner och Bianca Ingrosso.
Därtill: Prada, Nike, Adidas, Estée Lauder, LVMH – och skönhetsindustrins närvaro i metaverse. -
Internationella lyxbolag i all ära. Men fondförvaltaren Therese Nyrén ser störst potential i ett svenskt tillväxtbolag.
Hon startade sin livsstilsfond Lucy Global Fund förra sommaren. Det var en bra tid att bli fondentreprenör. Bara ett halvår senare är läget mer osäkert på världens börser. Ändå är Therese Nyrén inte orolig och tror inte vi har någon ordentlig börskrasch på ingång.
I dagens avsnitt går vi igenom enskilda bolag i fonden, bland annat en internationell storspelare som nyligen blev andra största ägare i optikerkedjan Synsam. Vi pratar också om hur anrika varumärken inom skönhetsindustrin ska lyckas hålla jämn takt med influencers som Kim Kardashian, Kylie Jenner och Bianca Ingrosso.
Därtill: Prada, Nike, Adidas, Estée Lauder, LVMH – och skönhetsindustrins närvaro i metaverse. -
I dagens avsnitt så tar vi ett djupdyk i träning och försöker förklara pulszoner, laktat och VO2 max på ett precis lika rörigt sätt som vanligt.
Vi kastar idag också in en tävling, tillsammans med Adidas.
Länk till vår Instagram
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Senast Nike uppdaterade sitt Facebookflöde organiskt var i januari 2018. Coca-Cola har gjort några sporadiska uppdateringar under de senaste åren. Adidas lika så. Att få genomslag på sitt organiska innehåll på Facebook har blivit svårare och svårare. Men att som företag och varumärke gå så långt att man strategiskt väljer bort en organisk närvaro för att istället bara arbeta med dark-ads och paid, är det rätt väg att gå? I veckans avsnitt diskuterar vi strategierna bakom ett sånt val. Vad vinner man, och vad förlorar man? Och vad sänder det för signaler till den community som bjudit in varumärket i sin vardag? Självklart diskuterar vi hur vi båda ser på frågan, både utifrån känslor, kunskap och som ansvariga för varsitt stort varumärke. Vad vi kommer fram till? Det får ni höra i avsnittet.
Länkar:
Fotocredd: https://unsplash.com/@timmossholder
Artikel om Binet and Fields och sociala medier https://www.bbdo.be/articles/why-so-many-social-media-strategies-are-flawed
Senaste intervjun med Binet & Fields https://www.youtube.com/watch?v=82k1jnhcwmY
Hootsuite om att integrera organiskt och köpt sociala media https://blog.hootsuite.com/organic-vs-paid-social-media/
Podcasten Social by default drivs av Deeped Niclas Strandh, head of social media and influencer marketing, SEB och Sarah Larsson Bernhardt, Head of social på Volvo Cars.
Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på http://podcast.socialbydefault.se.
Prenumerera på podcasten via Apple Podcaster (https://podcasts.apple.com/se/podcast/social-by-default/id1035136664) . Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Spotify (https://open.spotify.com/show/7hzQ5YVQxxFZq77JsNhg9r?si=7WyrDPfpQaaOON5KbGtFcQ), Acast (https://play.acast.com/s/socialbydefault) eller Stitcher (https://www.stitcher.com/show/social-by-default)
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault (http://facebook.com/socialbydefault). Läs mer om konceptet på på vår sajt http://socialbydefault.se. Kolla också in vårt instagramkonto (http://instagram.com/socialbydefault). -
Det svåra hundrasextonde avsnittet med journalisten Jan Gradvall. Vi pratade om stamning och att ha en konstant T9 i huvudet, swag, Zlatans karisma och fonetik, Lana Del Rey, när Run DMC valde Adidas, att ha ansvar för smågodis, roten ur 73, att ta rygg på Sven Dolling, rockkritikerns uppgång och fall, att retweeta beröm på Twitter, Bibi Rödöö, Soran Ismail, Sebastian Ingrossos gamla Solnapolare, misslyckandet med boken om Kent, spinning, Linköpings förorter, Kristians snäcka i Sen kväll med Luuk och givetvis en hel del om plattfotens status som diagnos. Den bok som Jan Gradvall är aktuell med heter Nyponbuskar, nyponbuskar, hela vägen nyponbuskar.
Redaktör och redigering: Lovisa Ohlson.
Avsnittet presenteras av Läkerol – makes people talk, där man just nu kan bli ägare till 116 tablettaskar!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.