Tomas  Podcasts

  • I dagens avsnitt berättar vi om de senaste nyheterna som LinkedIn har släppt.

    Vi börjar med nyheterna till din profil och därefter till företagssidan.

    Första nyheten är att LinkedIn har släppt fler reaktioner, den nya är en hand med ett hjärta som visar att du stödjer eller supportar personen som har gjort inlägget.

    Den andra nyheten är att du kan spela in en ljudfil gällande hur du uttalar ditt namn. Det här har Linda redan igång på sin profil och inspelningen hamnar på din profil.

    Den tredje nyheten är att som arbetssökande kan du få en grön ring runt din profilbild. ”Open to work” och med den blir det tydligt att du söker nytt jobb.

    Sedan har LinkedIn även släppt fler LinkedIn Learning som är tillgängliga året ut.

    Ännu en nyhet är att LinkedIn har lagt till fler sätt som du kan publicera inlägg på. Linda har fått alla sex alternativ, men där Tomas endast har fem alternativ.

    LinkedIn har även uppdaterat jobbmatchningen.

    Nyheter på företagssidan på LinkedIn

    Gällande företagssidan har LinkedIn äntligen släppt vem som följer en företagssida på LinkedIn. Det här är en väldigt vanlig fråga som Linda har fått och du ser exakt vem som ser vem som följer sidan. Dock finns ingen sorteringsfunktion utan de kommer i ordningsföljd.

    Dessutom har LinkedIn uppdaterat funktionen för att bjuda in sina kontakter att följa en företagssida. Här har LinkedIn lagt till att du har 100 krediter, dvs när du har bjudit in 100 personer så kan du inte alltså inte bjuda in fler personer utan då måste du plocka bort obesvarade inbjudningar.

    Här är tipset att du funderar på vem du bjuder in eftersom det delvis är begränsat. Statistiken är också förbättrad.

    LinkedIn har även släppt en ny e-bok gällande marknadsföring i Covid-19.

    Kom ihåg våra LinkedIn Live, varannan måndag 08.00 sänder vi live via Tomas´s profil. Häng gärna med oss då!

    Fördjupa dig här:

    Nyheter profilen: https://smartbizz.se/nyheter-till-din-profil-pa-linkedin-open-to-work/

    Nyheter företagssidan: https://smartbizz.se/vem-foljer-din-foretagssida-linkedin/

    Uppdaterad jobbmatchning: https://engineering.linkedin.com/blog/2020/quality-matches-via-personalized-ai

    Här hittar du LinkedInpodden: 

    Börja prenumerera på podden redan nu: 

    Spotify 

    Podcaster 

    Följ LinkedInpodden i sociala medier 

    Facebookgruppen 

    Instagram 

    Youtube 

    Följ gärna  Linda Björck  och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet. 

    Vill du sponsra oss? 
    Ta kontakt med Linda eller Tomas!  

    Ge oss feedback!  

    Vad ska vi prata om framöver? 
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation! 

  • I dagens avsnitt berättar vi om de senaste nyheterna som LinkedIn har släppt.

    Vi börjar med nyheterna till din profil och därefter till företagssidan.

    Första nyheten är att LinkedIn har släppt fler reaktioner, den nya är en hand med ett hjärta som visar att du stödjer eller supportar personen som har gjort inlägget.

    Den andra nyheten är att du kan spela in en ljudfil gällande hur du uttalar ditt namn. Det här har Linda redan igång på sin profil och inspelningen hamnar på din profil.

    Den tredje nyheten är att som arbetssökande kan du få en grön ring runt din profilbild. ”Open to work” och med den blir det tydligt att du söker nytt jobb.

    Sedan har LinkedIn även släppt fler LinkedIn Learning som är tillgängliga året ut.

    Ännu en nyhet är att LinkedIn har lagt till fler sätt som du kan publicera inlägg på. Linda har fått alla sex alternativ, men där Tomas endast har fem alternativ.

    LinkedIn har även uppdaterat jobbmatchningen.

    Nyheter på företagssidan på LinkedIn

    Gällande företagssidan har LinkedIn äntligen släppt vem som följer en företagssida på LinkedIn. Det här är en väldigt vanlig fråga som Linda har fått och du ser exakt vem som ser vem som följer sidan. Dock finns ingen sorteringsfunktion utan de kommer i ordningsföljd.

    Dessutom har LinkedIn uppdaterat funktionen för att bjuda in sina kontakter att följa en företagssida. Här har LinkedIn lagt till att du har 100 krediter, dvs när du har bjudit in 100 personer så kan du inte alltså inte bjuda in fler personer utan då måste du plocka bort obesvarade inbjudningar.

    Här är tipset att du funderar på vem du bjuder in eftersom det delvis är begränsat. Statistiken är också förbättrad.

    LinkedIn har även släppt en ny e-bok gällande marknadsföring i Covid-19.

    Kom ihåg våra LinkedIn Live, varannan måndag 08.00 sänder vi live via Tomas´s profil. Häng gärna med oss då!

    Fördjupa dig här:

    Nyheter profilen: https://smartbizz.se/nyheter-till-din-profil-pa-linkedin-open-to-work/

    Nyheter företagssidan: https://smartbizz.se/vem-foljer-din-foretagssida-linkedin/

    Uppdaterad jobbmatchning: https://engineering.linkedin.com/blog/2020/quality-matches-via-personalized-ai

    Här hittar du LinkedInpodden: 

    Börja prenumerera på podden redan nu: 

    Spotify 

    Podcaster 

    Följ LinkedInpodden i sociala medier 

    Facebookgruppen 

    Instagram 

    Youtube 

    Följ gärna  Linda Björck  och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet. 

    Vill du sponsra oss? 
    Ta kontakt med Linda eller Tomas!  

    Ge oss feedback!  

    Vad ska vi prata om framöver? 
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation! 

  • I dagens avsnitt pratar vi om grupper på LinkedIn.

    För ett antal år sedan var både Linda & Tomas aktiva i grupper.

    Du hittar dina grupper genom att klicka på den 9 fyrkanterna i menyn.

    Men är det bra med grupper på LinkedIn?

    Tomas ser aldrig några inlägg eller får några aviseringar från grupper och engagemanget är lågt.

    Tidigare var inlägg från grupper synliga i flödet men helt plötsligt stängdes alla grupper och försvann från flödet. Varför det gjordes vet ingen men i dag händer det sällan någonting i en grupp.

    För att du ska få en grupp att funka måste du aktiv arbeta med gruppen.

    Innan du är medlem i en grupp ser du ingenting utan du måste fråga efter att få gå med för att du ska se hur det ser ut i respektive grupp.

    Det som kan funka är att du kontinuerligt postar inlägg och kanske mer exklusivt material. det är svårt att få engagemang i grupper.

    LinkedInpodden har en Facebook-grupp istället för en LinkedIn-grupp just pga att grupperna på Facebook funkar så mycket bättre.

    En grupp som är bra är Trygghetsrådet och Linda vet att de gör ett jättejobb för att hålla igång den här gruppen. Jan som är en av de som ansvar för gruppen, lägger en hel del tid för att moderera och skapa engagemang.

    Om det är rätt att satsa på grupper på LinkedIn så handlar det om hur mycket tid du har att lägga på grupperna. Kanske det är bättre att använda din profil för att nå ut, eller använda dina medarbetare.

    Fördjupa dig: https://smartbizz.se/nyheter-grupper-linkedin-ar-grupper-vart-att-satsa-pa/

    LinkedInpoddens grupp: https://www.facebook.com/groups/linkedinpodden

    TRRs grupp: https://www.linkedin.com/groups/8688265/

    Här hittar du LinkedInpodden: 

    Börja prenumerera på podden redan nu: 

    Spotify 

    Podcaster 

    Följ LinkedInpodden i sociala medier 

    Facebookgruppen 

    Instagram 

    Youtube 

    Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.    

    Vill du sponsra oss? 
    Ta kontakt med Linda eller Tomas!  

    Ge oss feedback!  

    Vad ska vi prata om framöver? 
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation! 

  • I dagens avsnitt pratar vi om grupper på LinkedIn.

    För ett antal år sedan var både Linda & Tomas aktiva i grupper.

    Du hittar dina grupper genom att klicka på den 9 fyrkanterna i menyn.

    Men är det bra med grupper på LinkedIn?

    Tomas ser aldrig några inlägg eller får några aviseringar från grupper och engagemanget är lågt.

    Tidigare var inlägg från grupper synliga i flödet men helt plötsligt stängdes alla grupper och försvann från flödet. Varför det gjordes vet ingen men i dag händer det sällan någonting i en grupp.

    För att du ska få en grupp att funka måste du aktiv arbeta med gruppen.

    Innan du är medlem i en grupp ser du ingenting utan du måste fråga efter att få gå med för att du ska se hur det ser ut i respektive grupp.

    Det som kan funka är att du kontinuerligt postar inlägg och kanske mer exklusivt material. det är svårt att få engagemang i grupper.

    LinkedInpodden har en Facebook-grupp istället för en LinkedIn-grupp just pga att grupperna på Facebook funkar så mycket bättre.

    En grupp som är bra är Trygghetsrådet och Linda vet att de gör ett jättejobb för att hålla igång den här gruppen. Jan som är en av de som ansvar för gruppen, lägger en hel del tid för att moderera och skapa engagemang.

    Om det är rätt att satsa på grupper på LinkedIn så handlar det om hur mycket tid du har att lägga på grupperna. Kanske det är bättre att använda din profil för att nå ut, eller använda dina medarbetare.

    Fördjupa dig: https://smartbizz.se/nyheter-grupper-linkedin-ar-grupper-vart-att-satsa-pa/

    LinkedInpoddens grupp: https://www.facebook.com/groups/linkedinpodden

    TRRs grupp: https://www.linkedin.com/groups/8688265/

    Här hittar du LinkedInpodden: 

    Börja prenumerera på podden redan nu: 

    Spotify 

    Podcaster 

    Följ LinkedInpodden i sociala medier 

    Facebookgruppen 

    Instagram 

    Youtube 

    Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.    

    Vill du sponsra oss? 
    Ta kontakt med Linda eller Tomas!  

    Ge oss feedback!  

    Vad ska vi prata om framöver? 
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation! 

  • I dagens avsnitt pratar vi om rubriken på din profil.

    Det första man ser på din profil är rubriken. Den är otroligt viktig och har du inte manuellt ändrat denna så hämtas den automatiskt från din nuvarande tjänst.

    Rubriken är den textraden som står precis under ditt namn.

    Hur ser en framgångsrik rubrik ut?

    Den får gärna innehålla din titel men om du maxar antal tecken kan du behöva ta bort företagsnamnet.

    Tomas tittar i sitt flöde och här är några exempel,

    Skribent och kommunikatör

    Erfaren chef och ledare

    Bygger personliga hemsidor

    De här är ok men kan utökas, var dock inte för kreativ. Vilka ord söker du och andra på LinkedIn?

    Skriv hellre ”marknadsföring” istället för ”marknadsföringsguru”

    Beskriv gärna vad du konkret du gör, eller vilka problem du löser och tjänster du erbjuder.

    Skriv på svenska eller på engelska men vissa ord går inte att översätta, exempelvis vissa titlar.

    Rubriken ska vara tydlig och åtminstone ett par tre ord, din titel och vilket problem du löser.

    Om du är arbetssökande kan du skriva det direkt i rubriken, dvs öppen för nya möjligheter.

    Koppla gärna det här till #opentowork.

    Emojis kan du använda i rubriken som avgränsar eller förstärker ditt budskap.

    Lindas rubrik är: LinkedIn Expert ♦️ Social media manager ♦️ Föreläsare ♦️ Stärker varumärke & ökar konverteringar med strategi, bättre kommunikation & marknadsföring på LinkedIn Tomas rubrik är: Podcast-skapare🎙 Digital marknadsförare Be någon annan titta på din profil och be om feedback. Du kan ändra rubriken när du vill. Ha gärna med titel, en knorr och ett problem som du löser.

    Fördjupa dig här: https://smartbizz.se/hur-du-skriver-en-bra-rubrik-pa-linkedin/

    Här hittar du LinkedInpodden: 

    Börja prenumerera på podden redan nu: 

    Spotify 

    Podcaster 

    Följ LinkedInpodden i sociala medier 

    Facebookgruppen 

    Instagram 

    Youtube 

    Följ gärna  Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet. 

       Vill du sponsra oss? 
    Ta kontakt med Linda eller Tomas!  

    Ge oss feedback!  

    Vad ska vi prata om framöver? 
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation! 

  • I dagens avsnitt pratar vi om rubriken på din profil.

    Det första man ser på din profil är rubriken. Den är otroligt viktig och har du inte manuellt ändrat denna så hämtas den automatiskt från din nuvarande tjänst.

    Rubriken är den textraden som står precis under ditt namn.

    Hur ser en framgångsrik rubrik ut?

    Den får gärna innehålla din titel men om du maxar antal tecken kan du behöva ta bort företagsnamnet.

    Tomas tittar i sitt flöde och här är några exempel,

    Skribent och kommunikatör

    Erfaren chef och ledare

    Bygger personliga hemsidor

    De här är ok men kan utökas, var dock inte för kreativ. Vilka ord söker du och andra på LinkedIn?

    Skriv hellre ”marknadsföring” istället för ”marknadsföringsguru”

    Beskriv gärna vad du konkret du gör, eller vilka problem du löser och tjänster du erbjuder.

    Skriv på svenska eller på engelska men vissa ord går inte att översätta, exempelvis vissa titlar.

    Rubriken ska vara tydlig och åtminstone ett par tre ord, din titel och vilket problem du löser.

    Om du är arbetssökande kan du skriva det direkt i rubriken, dvs öppen för nya möjligheter.

    Koppla gärna det här till #opentowork.

    Emojis kan du använda i rubriken som avgränsar eller förstärker ditt budskap.

    Lindas rubrik är: LinkedIn Expert ♦️ Social media manager ♦️ Föreläsare ♦️ Stärker varumärke & ökar konverteringar med strategi, bättre kommunikation & marknadsföring på LinkedIn Tomas rubrik är: Podcast-skapare🎙 Digital marknadsförare Be någon annan titta på din profil och be om feedback. Du kan ändra rubriken när du vill. Ha gärna med titel, en knorr och ett problem som du löser.

    Fördjupa dig här: https://smartbizz.se/hur-du-skriver-en-bra-rubrik-pa-linkedin/

    Här hittar du LinkedInpodden: 

    Börja prenumerera på podden redan nu: 

    Spotify 

    Podcaster 

    Följ LinkedInpodden i sociala medier 

    Facebookgruppen 

    Instagram 

    Youtube 

    Följ gärna  Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet. 

       Vill du sponsra oss? 
    Ta kontakt med Linda eller Tomas!  

    Ge oss feedback!  

    Vad ska vi prata om framöver? 
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation! 

  • I dagens avsnitt pratar vi om du ska skapa kontakt eller följa en person. Och vad är egentligen skillnaden?

    Du kan välja att följa vem du vill och du kan även välja att ha följ som din primära knapp.

    När du skapar kontakt med en person så ser ni varandras inlägg i flödet och du kan skicka meddelande till varandra.

    Om du istället följer så ser du inte deras inlägg och du kan inte heller skicka några meddelande, om du inte har premium vill säga.

    Du kan alltså skicka meddelande till de som du följer eller bjuda in till ett evenemang. Det finns inget rätt eller fel utan du väljer själv.

    Vissa personer kanske du ska följa istället för att skapa kontakt?

    Både Linda & Tomas följer personer och företag på LinkedIn.

    Här hittar du LinkedInpodden:

    Börja prenumerera på podden redan nu:

    Spotify

    Podcaster

    Följ LinkedInpodden i sociala medier

    Facebookgruppen

    Instagram

    Youtube

    Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

    Vill du sponsra oss?

    Ta kontakt med Linda eller Tomas! 

    Ge oss feedback! 

    Vad ska vi prata om framöver?
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

  • I dagens avsnitt pratar vi om du ska skapa kontakt eller följa en person. Och vad är egentligen skillnaden?

    Du kan välja att följa vem du vill och du kan även välja att ha följ som din primära knapp.

    När du skapar kontakt med en person så ser ni varandras inlägg i flödet och du kan skicka meddelande till varandra.

    Om du istället följer så ser du inte deras inlägg och du kan inte heller skicka några meddelande, om du inte har premium vill säga.

    Du kan alltså skicka meddelande till de som du följer eller bjuda in till ett evenemang. Det finns inget rätt eller fel utan du väljer själv.

    Vissa personer kanske du ska följa istället för att skapa kontakt?

    Både Linda & Tomas följer personer och företag på LinkedIn.

    Här hittar du LinkedInpodden:

    Börja prenumerera på podden redan nu:

    Spotify

    Podcaster

    Följ LinkedInpodden i sociala medier

    Facebookgruppen

    Instagram

    Youtube

    Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

    Vill du sponsra oss?

    Ta kontakt med Linda eller Tomas! 

    Ge oss feedback! 

    Vad ska vi prata om framöver?
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

  • I dag pratar vi om vad du kan publicera på LinkedIn, inte formatet utan själva innehållet.

    Tips 1: Behind the scenes är ett enkelt och bra format som ofta får en bra effekt. Det här går utmärkt att jobba med mobilen och mer avslappnat. Inte så perfekt och tillrättalagt utan ta en bild från kontoret.

    Tips 2: Kunskap och värde i ett enkelt format, dvs 1-2-3 tips – så här gör du. Det uppskattas att du bjuder på kunskap och den här typen av inlägg brukar få bra engagemang. Gå tillbaka till din kunskap och utgå ifrån den.

    Tomas skulle kunna skriva om hur man gör poddar, hur långa de ska vara och hur du sätter en podd i ett större sammanhang.

    Tips 3: Beskriv en lösning på ett problem som dina kunder har. Istället för att prata om produkten eller tjänsten som du erbjuder beskriv vilket problem du löser.

    Vad bidrar du med? Sätt kundens situation i fokus.

    Tips 4: Case stories är ett utmärkt sätt att lyfta kundens erfarenhet av dig. Det är kunden som ska prata och lyftas, inte du eller ditt företag. Det är en form av intervju som ska bli äkta och genuin. Undvik säljsnacket då effekten blir bättre och trovärdigheten blir högre.

    Delar av det här kan du plocka ut och återanvända till fler inlägg.

    Tips 5: Nöjda kunder. Om du får ett meddelande där kunden berömmer dig så använd det. Har du fått en rekommendation på LinkedIn, fundera på hur du kan använda den på fler sätt.

    En nöjd kund som berättar det är väldigt värdefullt.

    Testa olika format, krångla inte till det. Bara gör det. Och kom ihåg att du stämmer av med din kund att du får lov att använda det här i fler sammanhang.

    Här hittar du LinkedInpodden:

    Börja prenumerera på podden redan nu:

    Spotify

    Podcaster

    Följ LinkedInpodden i sociala medier

    Facebookgruppen

    Instagram

    Youtube

    Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

    Vill du sponsra oss?

    Ta kontakt med Linda eller Tomas! 

    Ge oss feedback! 

    Vad ska vi prata om framöver?
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

  • I dag pratar vi om vad du kan publicera på LinkedIn, inte formatet utan själva innehållet.

    Tips 1: Behind the scenes är ett enkelt och bra format som ofta får en bra effekt. Det här går utmärkt att jobba med mobilen och mer avslappnat. Inte så perfekt och tillrättalagt utan ta en bild från kontoret.

    Tips 2: Kunskap och värde i ett enkelt format, dvs 1-2-3 tips – så här gör du. Det uppskattas att du bjuder på kunskap och den här typen av inlägg brukar få bra engagemang. Gå tillbaka till din kunskap och utgå ifrån den.

    Tomas skulle kunna skriva om hur man gör poddar, hur långa de ska vara och hur du sätter en podd i ett större sammanhang.

    Tips 3: Beskriv en lösning på ett problem som dina kunder har. Istället för att prata om produkten eller tjänsten som du erbjuder beskriv vilket problem du löser.

    Vad bidrar du med? Sätt kundens situation i fokus.

    Tips 4: Case stories är ett utmärkt sätt att lyfta kundens erfarenhet av dig. Det är kunden som ska prata och lyftas, inte du eller ditt företag. Det är en form av intervju som ska bli äkta och genuin. Undvik säljsnacket då effekten blir bättre och trovärdigheten blir högre.

    Delar av det här kan du plocka ut och återanvända till fler inlägg.

    Tips 5: Nöjda kunder. Om du får ett meddelande där kunden berömmer dig så använd det. Har du fått en rekommendation på LinkedIn, fundera på hur du kan använda den på fler sätt.

    En nöjd kund som berättar det är väldigt värdefullt.

    Testa olika format, krångla inte till det. Bara gör det. Och kom ihåg att du stämmer av med din kund att du får lov att använda det här i fler sammanhang.

    Här hittar du LinkedInpodden:

    Börja prenumerera på podden redan nu:

    Spotify

    Podcaster

    Följ LinkedInpodden i sociala medier

    Facebookgruppen

    Instagram

    Youtube

    Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

    Vill du sponsra oss?

    Ta kontakt med Linda eller Tomas! 

    Ge oss feedback! 

    Vad ska vi prata om framöver?
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

  • I dagens avsnitt pratar vi om hur du schemalägger inlägg till LinkedIn. Varför ska du egentligen göra det?

    Det går inte att schemalägga inlägg på LinkedIn utan du behöver ett 3:e partsverktyg.

    Genom att du planerar och schemalägger inlägg sparar du mycket tid. Förutom tid så publicerar du inläggen på bästa tid och dag. Linda använder Buffer och det är ett enkelt verktyg som finns både som gratis och betalversion.

    Det handlar om att bestämma sig, vad ska du vara konsekvent inom?

    Linda har en blogg sedan 6 år och har en bra innehållsbank att plocka ifrån. Att hitta en bra struktur kan de flesta göra men fundera på vad du ska prata om.

    Ha en bra framförhållning och det triggar dig att bli mer strukturerad. Och uthållighet är ju en av framgångarna på LinkedIn.

    Linda publicerar 3-4 inlägg på sin LinkedInprofil, 3 inlägg på företagssidan på LinkedIn, 3 inlägg på Facebook och 1-2 inlägg på Instagram. Det hade varit helt omöjligt för henne att göra allt detta manuellt. Dessutom återanvänder hon inlägg vilket hon ser att många glömmer bort.

    Det har inget att göra med minskad kreativitet utan du lägger in dina idéer i exempelvis Buffer och hanterar allting där.

    Börja schemalägg dina inlägg och bestäm dig för vad du ska prata om.

    Fördjupa dig här:

    Därför ska du schemalägga dina inlägg: https://smartbizz.se/schemalagga-inlagg-i-sociala-medier-och-7-bra-verktyg/

    10 tips på hur du hanterar sociala medier under sommaren: https://smartbizz.se/10-tips-for-att-planera-och-hantera-sociala-medier-infor-sommaren/

    Här hittar du LinkedInpodden:

    Börja prenumerera på podden redan nu:

    Spotify

    Podcaster

    Följ LinkedInpodden i sociala medier

    Facebookgruppen

    Instagram

    Youtube

    Följ gärna  Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

    Vill du sponsra oss?

    Ta kontakt med Linda eller Tomas! 

    Ge oss feedback! 

    Vad ska vi prata om framöver?
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

  • I dagens avsnitt pratar vi om hur du schemalägger inlägg till LinkedIn. Varför ska du egentligen göra det?

    Det går inte att schemalägga inlägg på LinkedIn utan du behöver ett 3:e partsverktyg.

    Genom att du planerar och schemalägger inlägg sparar du mycket tid. Förutom tid så publicerar du inläggen på bästa tid och dag. Linda använder Buffer och det är ett enkelt verktyg som finns både som gratis och betalversion.

    Det handlar om att bestämma sig, vad ska du vara konsekvent inom?

    Linda har en blogg sedan 6 år och har en bra innehållsbank att plocka ifrån. Att hitta en bra struktur kan de flesta göra men fundera på vad du ska prata om.

    Ha en bra framförhållning och det triggar dig att bli mer strukturerad. Och uthållighet är ju en av framgångarna på LinkedIn.

    Linda publicerar 3-4 inlägg på sin LinkedInprofil, 3 inlägg på företagssidan på LinkedIn, 3 inlägg på Facebook och 1-2 inlägg på Instagram. Det hade varit helt omöjligt för henne att göra allt detta manuellt. Dessutom återanvänder hon inlägg vilket hon ser att många glömmer bort.

    Det har inget att göra med minskad kreativitet utan du lägger in dina idéer i exempelvis Buffer och hanterar allting där.

    Börja schemalägg dina inlägg och bestäm dig för vad du ska prata om.

    Fördjupa dig här:

    Därför ska du schemalägga dina inlägg: https://smartbizz.se/schemalagga-inlagg-i-sociala-medier-och-7-bra-verktyg/

    10 tips på hur du hanterar sociala medier under sommaren: https://smartbizz.se/10-tips-for-att-planera-och-hantera-sociala-medier-infor-sommaren/

    Här hittar du LinkedInpodden:

    Börja prenumerera på podden redan nu:

    Spotify

    Podcaster

    Följ LinkedInpodden i sociala medier

    Facebookgruppen

    Instagram

    Youtube

    Följ gärna  Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

    Vill du sponsra oss?

    Ta kontakt med Linda eller Tomas! 

    Ge oss feedback! 

    Vad ska vi prata om framöver?
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

  • I dagens avsnitt pratar vi om hur du schemalägger inlägg till LinkedIn. Varför ska du egentligen göra det?

    Det går inte att schemalägga inlägg på LinkedIn utan du behöver ett 3:e partsverktyg.

    Genom att du planerar och schemalägger inlägg sparar du mycket tid. Förutom tid så publicerar du inläggen på bästa tid och dag. Linda använder Buffer och det är ett enkelt verktyg som finns både som gratis och betalversion.

    Det handlar om att bestämma sig, vad ska du vara konsekvent inom?

    Linda har en blogg sedan 6 år och har en bra innehållsbank att plocka ifrån. Att hitta en bra struktur kan de flesta göra men fundera på vad du ska prata om.

    Ha en bra framförhållning och det triggar dig att bli mer strukturerad. Och uthållighet är ju en av framgångarna på LinkedIn.

    Linda publicerar 3-4 inlägg på sin LinkedInprofil, 3 inlägg på företagssidan på LinkedIn, 3 inlägg på Facebook och 1-2 inlägg på Instagram. Det hade varit helt omöjligt för henne att göra allt detta manuellt. Dessutom återanvänder hon inlägg vilket hon ser att många glömmer bort.

    Det har inget att göra med minskad kreativitet utan du lägger in dina idéer i exempelvis Buffer och hanterar allting där.

    Börja schemalägg dina inlägg och bestäm dig för vad du ska prata om.

    Fördjupa dig här:

    Därför ska du schemalägga dina inlägg: https://smartbizz.se/schemalagga-inlagg-i-sociala-medier-och-7-bra-verktyg/

    10 tips på hur du hanterar sociala medier under sommaren: https://smartbizz.se/10-tips-for-att-planera-och-hantera-sociala-medier-infor-sommaren/

    Här hittar du LinkedInpodden:

    Börja prenumerera på podden redan nu:

    Spotify

    Podcaster

    Följ LinkedInpodden i sociala medier

    Facebookgruppen

    Instagram

    Youtube

    Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

    Vill du sponsra oss?

    Ta kontakt med Linda eller Tomas! 

    Ge oss feedback! 

    Vad ska vi prata om framöver?
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

  • I dagens avsnitt pratar vi om hur du schemalägger inlägg till LinkedIn. Varför ska du egentligen göra det?

    Det går inte att schemalägga inlägg på LinkedIn utan du behöver ett 3:e partsverktyg.

    Genom att du planerar och schemalägger inlägg sparar du mycket tid. Förutom tid så publicerar du inläggen på bästa tid och dag. Linda använder Buffer och det är ett enkelt verktyg som finns både som gratis och betalversion.

    Det handlar om att bestämma sig, vad ska du vara konsekvent inom?

    Linda har en blogg sedan 6 år och har en bra innehållsbank att plocka ifrån. Att hitta en bra struktur kan de flesta göra men fundera på vad du ska prata om.

    Ha en bra framförhållning och det triggar dig att bli mer strukturerad. Och uthållighet är ju en av framgångarna på LinkedIn.

    Linda publicerar 3-4 inlägg på sin LinkedInprofil, 3 inlägg på företagssidan på LinkedIn, 3 inlägg på Facebook och 1-2 inlägg på Instagram. Det hade varit helt omöjligt för henne att göra allt detta manuellt. Dessutom återanvänder hon inlägg vilket hon ser att många glömmer bort.

    Det har inget att göra med minskad kreativitet utan du lägger in dina idéer i exempelvis Buffer och hanterar allting där.

    Börja schemalägg dina inlägg och bestäm dig för vad du ska prata om.

    Fördjupa dig här:

    Därför ska du schemalägga dina inlägg: https://smartbizz.se/schemalagga-inlagg-i-sociala-medier-och-7-bra-verktyg/

    10 tips på hur du hanterar sociala medier under sommaren: https://smartbizz.se/10-tips-for-att-planera-och-hantera-sociala-medier-infor-sommaren/

    Här hittar du LinkedInpodden:

    Börja prenumerera på podden redan nu:

    Spotify

    Podcaster

    Följ LinkedInpodden i sociala medier

    Facebookgruppen

    Instagram

    Youtube

    Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

    Vill du sponsra oss?

    Ta kontakt med Linda eller Tomas! 

    Ge oss feedback! 

    Vad ska vi prata om framöver?
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

  • I dagens avsnitt pratar vi om hur du bygger nätverk och hur du skickar kontaktförfrågningar.

    Säkerligen har du råkat ut för att en person inte har svarat på din förfrågan.

    Om du har skickat en massa förfrågningar och som inte har svarat så rekommenderar Linda att du går in och tar bort de som du har skickat för länge sedan.

    De ligger kvar och ”skramlar” och kan även påverka hur du kan, eller får skicka förfrågningar framöver.

    När du skickar en förfrågan skriv alltid ett personligt meddelande så ökar chansen att personen tackar ja.

    Har du haft någon form av kontakt är det ok att inte skicka ett meddelande men annars bör du alltid skriva ett personligt meddelande när du skickar iväg en kontaktförfrågan.

    En viktig anledning är att om du blir markerad som okänd påverkar det hur du kan skicka förfrågningar. Det är till och med så att LinkedIn kan låsa möjligheten att skicka förfrågningar. Det beror på om flera har markerat dig och du har många obesvarade förfrågningar. Det handlar om ”hur” du gör det snarare än hur många du gör och LinkedIn brukar skicka en avisering att du får ta det lite lugnt.

    Du hittar dina skickade förfrågningar på din profil, gå in där och rensa om de är flera månader gamla. Och vill du verkligen ha kontakt med personen så skicka en ny förfrågan inkl ett meddelande.

    Du får vänta 3 veckor för att skicka en ny förfrågan.

    Gå igenom dina skickade förfrågningar, rensa och skicka ut nya till de person som du vill.

    Länk:

    Länk Tomas podd-sida – gratis konsultation

    Här hittar du LinkedInpodden:

    Börja prenumerera på podden redan nu:

    Spotify

    Podcaster

    Följ LinkedInpodden i sociala medier

    Facebookgruppen

    Instagram

    Youtube

    Följ gärna  Linda Björck  och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

    Vill du sponsra oss?
    Ta kontakt med Linda eller Tomas! 

    Ge oss feedback! 

    Vad ska vi prata om framöver?
    Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!