Jula Podcasts
-
I Detaljhandelspoddens 45e avsnitt gästas vi av Margareta Boström, affärsutvecklare på Jula. Vi diskuterar hur konjunkturläget kan passa Jula, fördelen att finnas både online och offline, nya kundbeteenden och hur Amazon har motiverat den svenska handeln.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Välkommen till fiskekompisens säsongspremiär! Sommaruppehållet är till ände och vi kickstartar 2022/2023 med ett spännande program från sjön och ekan! Vi ställer Biltema mot Jula i en tvekamp om vilkas beten som tilltalar fisken mest! Det blir en rafflande stund i båten med böjda spön och tuffa tilltag… men vem vinner??? Fiskekompisen med Johan Malm och Fredrik Löwgren!
-
Det påstås ofta att kunderna är illojala. Men lojalitet är på många sätt ett missförstått begrepp inom handeln. Lojalitet är en relation som förtjänas – inte en mått på antal transaktioner. Att en kund väljer att återkomma betyder inte att hen är lojal – det kan handla om slentrian eller att det saknas alternativ.
Många lojalitetsprogram fokusera enbart på transaktionerna och det skapar inte rätt förutsättningar för lojalitet. Att vara kundfokuserad på riktigt, som att agera på input från kunderna, är det bästa sättet att skapa lojalitet hos kunderna.
I detta avsnitt av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Margareta Boström som affärsutvecklare och insight-ansvarig på Jula. Hon är aktuell med boken Lojalitet på riktigt som hon skrivit tillsammans med forskaren Malin Sundström.
Lojalitet är ett svar på ett grundläggande behov hos människan att känna trygghet, gemenskap, enkelhet och förutsägbarhet. Lojaliteten har inte minskat i samhället, men konsumenterna har allt fler produkter och tjänster att dela sin lojalitet med.
Varumärken skapar lojalitet genom att interagera med konsumenterna och låta konsumenterna vara med och dela sina erfarenheter av varumärket. Men grundkravet är att företaget är kundcentrerade på riktigt. Kundtjänsten är ofta en bra plats för att förstå kundernas behov.
Det går att skapa återkommande kunder genom exempelvis att dela ut poäng via lojalitetsprogram, men det är inte samma sak som lojalitet som är en verklig relation. -
Podavsnitt 3 Q&A ,Moppe genom korridor?,Ny mic igen?
Hej och Välkomna till min podcast :)
Mina Motorcyklar: Suzuki RM250 och ett antal mopeder
Mina Bilar: Volvo 850, Saab 9-5, Volvo 945
Kamera: GoPro Hero 3 White Edition And Huawei P10 plus
Mikrofon: XM8500,Svive streaming set ,Samson GTRACK studio microphone
Ljudinterface: U-PHORIA UMC22
Skyddsutrustning: Biltema Dirt bike Boots, Gear jacket, hjälm från Jula
Redigeringsprogram: Sony Vegas Pro 15
Music from: https://www.bensound.com
Instagram: mannesmotovlogginsta eller mannes_insta_2
Min Dicordservern: https://discord.gg/2K
Vill ni ha mer?
Isåfall Gilla och dela :)
--- Support this podcast: https://podcasters.spotify.com/pod/show/emanuel-nilsson7/support -
I veckans avsnitt av Företagarpodden synar Günther och Jula Tidningen Entreprenuers lista med de 10 bästa tipsen för nya företagare. Vad är viktigast och vilka knep finns? I podden får du svar!
Behövs det en ny företagsform utöver aktiebolag och enskild firma? Varför krävs det aktiekapital för att skapa ett bolag? Günther och Julia svarar på en klurig lyssnarfråga och resonerar om bolagsformer.
Hur håller du dig i form som företagare när du sannolikt måste jobba mer än 40 timmar i veckan? Programledarna delar med sig av sina livsstilstips. Dessutom blir det glöggrecept och julmusik inför de stundande julfesterna. Och kom ihåg; Allt som inte växer – dör. Lyssna nu!