Bauer Media Podcasts
-
Gått från musikjournalist och DJ/arrangör till direktör och ansvarig för radiomusik! Möt Simon Gooch från Sveriges Radio där han jobbar som Head of P3 & Head of Music Strategy, med ansvar för bland annat Musikhjälpen och sitter i den interna ”utbudsgruppen” för musik hos SR. Detta efter flera års arbete med olika ljudformat och digitala medier, bland annat som Innovationsdirektör på Sveriges Radio och tidigare som Digital Media Director hos den kommersiella konkurrenten Bauer Media. Vi kommer självklart in på ett spännande samtal om digitalisering och innovation inom radio, att jobba vid digitala skiften som organisation, att skapa olika radioupplevelser utifrån beteenden, men även radios betydelse för musik idag och hur framtiden ser ut. Avslutningsvis delar han sina bästa tips för artister och kreatörer som vill få med sin musik i ”rotation” på radio, och vad detta egentligen innebär! Häng med i ett härligt samtal, fylld med spännande inblick!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Gått från musikjournalist och DJ/arrangör till direktör och ansvarig för radiomusik! Möt Simon Gooch från Sveriges Radio där han jobbar som Head of P3 & Head of Music Strategy, med ansvar för bland annat Musikhjälpen och sitter i den interna ”utbudsgruppen” för musik hos SR. Detta efter flera års arbete med olika ljudformat och digitala medier, bland annat som Innovationsdirektör på Sveriges Radio och tidigare som Digital Media Director hos den kommersiella konkurrenten Bauer Media. Vi kommer självklart in på ett spännande samtal om digitalisering och innovation inom radio, att jobba vid digitala skiften som organisation, att skapa olika radioupplevelser utifrån beteenden, men även radios betydelse för musik idag och hur framtiden ser ut. Avslutningsvis delar han sina bästa tips för artister och kreatörer som vill få med sin musik i ”rotation” på radio, och vad detta egentligen innebär! Häng med i ett härligt samtal, fylld med spännande inblick!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Hasse Aro bjuder in Content Director (Bauer Media) Anna Rastner och pratar om arbetet bakom podden, vad du som lyssnare har att förvänta dig av den kommande säsongen, samt svarar på lyssnarfrågor i livechatten.
En perfekt mjukstart inför den kommande säsongen med start 29 september. Du hittar Fallen jag aldrig glömmer på Podplay.se eller i Podplay-appen. -
Linda Palmgren är sedan 2020 vd på Bauer Media. De ingår i ett globalt företag som opererar på flertalet marknader i världen och sammanlagt har hela Bauer Media Group 60 miljoner lyssningar i veckan. Med alla deras radiokanaler blir Bauer marknadsledare inom ljud i Sverige, där kanaler som NRJ, Mix Megapol, Radio Disney, Rockklassiker, samt RadioPlay ingår. De är också ett hem för tusentals poddar på PodPlay. Innan Bauer har Linda en lång bakgrund inom media och har bland annat varit vd på United Influencers och Starcom. Utöver sin vd-roll på Bauer har Linda även en del styrelseuppdrag.
Anmäl dig till Arash nyhetsbrev https://bit.ly/3v0RbJy och få koll på det senaste inom ledarskap, tech och marknadsföring.
-
Snart lanserar Bauer Media en ny radiokanal på fm-bandet tillsammans med Disney. Det fick oss att tittar närmare på marknaden för kommersiell radio och överraskas över att fm-bandet fortsatt är starkt, trots att poddmarknaden växer starkt. Intäkterna ökar och antalet nya kanaler också. På Youtube-marknaden har kanalen Hydra sålts till en av Sveriges största Tiktok-stjärnor Robin Wallberg. Vi har prislappen och analysen! Dessutom pratar vi om ett nytt influencernätverk för 45-plussare som startats av Annika Jankell, som samlar alla från Kristin Kaspersen till Robert Wells - och Pernilla Wahlgren. Och är kulturministerns telefonsamtal till Pernilla lökigt eller genialt? Med Emanuel Karlsten och Olle Lidbom. Stöd oss gärna på patreon.com/mediepodden