Lyssna senare

  • I stort sett alla offerter i alla branscher är otroligt tråkiga och fokuserade på priset. Företag som säljer produkter och tjänster i en konkurrens utsatt bransch eller har ett okänt varumärke eller bedriver telefonförsäljning har stor nytta av att lyssna. En säljande offerter "säger mera" och skapar intresse och förtroende för att få flera och snabbare avslut.

    Programledare: Richard Gradin som är säljcoach här på Säljcoachen och driver ett konsultbolag Crewcraft consulting med inriktning på medarbetarskap och grupputveckling. Han har också arbetat som säljare och säljchef på nationellt och internationellt under de senaste 20 åren.
    Programledare: Göran Vernersson, säljocach och utbildare här på Säljcoachen. Ser årligen 300-400 offerter från olika företag från alla typer av branscher. Utbildar också i formgivning och copy med fokus på säljande offerter.

    Säljcoachen AB är ett utbildningsföretag som stadde sin verksamhet 2009 och har 6 stycken säljcoacher. Vi har öppna säljkurser i Stockholm och Göteborg, och företagsanpassade säljutbildningar i hela Sverige för företag i alla branscher. Vår säljmetod är att sälja utan att "kränga " genom att coacha kunden till köp.
    www.saljcoachen.se

  • För säljare, konsulter och försäljningschefer! Få er merförsäljning till B2b att lyfta! Alla pratar om att det är lättaste vägen att öka sin försäljning på och dessutom det billigaste. Men många gånger "är det mycket snack och liten verkstad" Så lyssna på detta avsnitt och få nya tips och idéer för hur ni i praktiken verkligen kan göra det. Kanske redan i morgon eller nästa vecka!

    Programledare: Richard Gradin som är säljcoach här på Säljcoachen och driver ett konsultbolag Crewcraft consulting med inriktning på medarbetarskap och grupputveckling. Han har också arbetat som säljare och säljchef på nationellt och internationellt under de senaste 20 åren.
    Programledare: Göran Vernersson, säljocach och utbildare här på Säljcoachen. Ser årligen 300-400 offerter från olika företag från alla typer av branscher. Utbildar också i formgivning och copy med fokus på säljande offerter.

    Säljcoachen AB är ett utbildningsföretag som stadde sin verksamhet 2009 och har 6 stycken säljcoacher. Vi har öppna säljkurser i Stockholm och Göteborg, och företagsanpassade säljutbildningar i hela Sverige för företag i alla branscher. Vår säljmetod är att sälja utan att "kränga " genom att coacha kunden till köp.
    www.saljcoachen.se

  • I det här avsnittet ska vi prata om hur framtidens säljarroll kommer se ut och ge handfasta och praktiska tips som du kan använda som säljchef eller säljare redan idag. Fokus kommer att vara på marknadsföring och hur du som säljare och säljchef hittar dina kunder på nätet i den digitala köpresan. Utan att behöva ringa "kalla samtal" . Då blir det extra viktigt med hur du utformar dina informationsmejl, offerter och gör uppföljningar på det.
    Men vi kommer också att prata om hur du som säljare hanterar inkommande samtal genom att intervjua kunden om var de befinner sig på den digitala köpresan för att sedan kunna anpassa säljtekniken efter det.

    Programledare: David Bjärne, Digitalt coach här på Säljcoachen och driver ett eget bolag Dalaled med 6 personer vars specialitet är att få webbsidor att sälja mera via Goggles sökningar och Adwords men även via sociala medier och en stor del av uppdragen går ut på att skaffa prospect och leads till säljare för mötesbokning och telefonförsäljning inom B2B.

    Programledare: Göran Vernersson, säljocach och utbildare sedan 9 år här på Säljcoachen. Har varit försäljningschef på 8 företag och säljavdelningar genom åren och kommer senast från Agria djurförsäkringar där han jobbade med 16 säljledare och ca 120 säljare. Är specialist på att kommunikation med kunderna genom att coacha kunderna nu med fokus på den Digitala köpresan.

    Säljcoachen AB är ett utbildningsföretag som stadde sin verksamhet 2009 och har 6 stycken säljcoacher. Vi har öppna säljkurser i Stockholm och Göteborg, och företagsanpassade säljutbildningar i hela Sverige för företag i alla branscher. Vår säljmetod är att sälja utan att "kränga " genom att coacha kunden till köp.
    www.saljcoachen.se

  • Säljargument för tekniska branscher blir ofta för tekniska. Vilket gör att beslutsfattare som inte är tekniker inte förstår fördelarna med våra produkter och tjänster. I det hör avsnittet får du tips och nya idéer om hur man kan ta fram nya säljargument eller vässa dem man redan har. Med målsättningen att korta ner beslutsprocessen då flera beslutsfattare förstår nyttan samt att sticka ut från era konkurrenter. Ni får också lära era att ta bort fokus på priset med rätt säljargument.
    www.saljcoachen.se
    Programledare: Göran Vernersson, Ägare och säljcoach, har varit säljare och säljchef sedan 20 år och utbildar idag över 800 säljare varje år.

    Programledare: Jimmy Schwartz, säljcoach i Göteborg, har jobbat som säljare, försäljningschef och VD i både svenska och internationella säljbolag sedan 1992.
    www.saljcoachen.se
    Säljcoachen AB är ett utbildningsföretag som stadde sin verksamhet 2009 och har 6 stycken säljcoacher. Vi har öppna säljkurser i Stockholm och Göteborg, och företagsanpassade säljutbildningar i hela Sverige för företag i alla branscher. Vår säljmetod är att sälja utan att "kränga " genom att coacha kunden till köp. www.saljcoachen.se