UTC Podcasts

  • Phu, precis när jag hade uppdaterat allt mitt utbildningsmaterial så släpper LinkedIn ÄNNU fler nyheter.
    På linkedinpodden.se hittar du mer information.

    En kort sammanfattning:

    PROFILEN:
    ✦ Utökar Learninghub
    ✦ Live-sessioner inne i LinkedIn Learning
    ✦ Recensioner och betyg för profiler (rullas fortfarande ut, släpptes för 2v)

    FÖRETAGSSIDAN:
    ✦ Få statistik över, och jämför företaget med upp till 9 "konkurrenter" ✦ Integrerar lead gen forms med Zapier
    ✦ Bättre mätmöjligheter för annonsering
    ✦ Artiklar (släpptes för 4v sedan men många som missat)

    PLUS:
    ✦ Dark mode (mörkt läge)
    ✦ Schemalagd live skapar automatiskt ett event
    ✦ Släppt en rapport hur du effektivt arbetar med thought leadership

    Fördjupa dig på linkedinpodden.se där hittar du flera länkar & fördjupningsmaterial.

    169: Publicera det här på LinkedIn

    Kanske du har tänkt, det är ingen idé att jag publicerar detta.

    Och så sätter tankarna igång:
    Vad kan jag lägga till & bidra med? Vill verkligen någon läsa det?
    Och det här kan säkert "alla" redan...

    Fokusera på DIN kunskap och DITT sätt att berätta det. Det är din story som är unik.

    Och det spelar ingen roll om det är du som person eller om det är ett företag som skriver.

    Alla har sitt sätt att berätta saker på. Sin tonalitet och sitt mål med LinkedIn.

    Andra må posta liknande inlägg, eller till och med kopiera dig men ingen, och då menar jag INGEN, har din bakgrund och ditt sätt att skriva på.

    Vissa kommer gilla det, andra inte, men fokusera på de som gillar det du gör.

    Exempel på innehåll:
    ★ Skapaentipslista
    ★ Berättaomnyafunktioner ★ Feedbackfrånkunder

    ★ Tipspåverktyg ★ Svarapåfrågor

    Fördjupa dig här: https://smartbizz.se/50-tips-pa-inlagg-till-linkedin/

    —————————————————-

    FÖR HEMSIDAN

    PROFILEN:

    ✦Utökar Learninghub
    LinkedIn is additionally making 40 courses available, free of charge, to help boost take-up of the training opportunity.
    provide professional development opportunities to their employees, and uses LinkedIn’s data insights to help highlight relevant skills path and career development opportunities.

    ✦ Live-sessioner inne i LinkedIn Learning

    FÖRETAGSSIDAN:

    ✦Få statistik över, och jämför företaget med upp till 9 ”konkurrenter”

    Follower metrics shows your Page’s all-time followers and new followers gained within the

    specified time range. All dates and times are in Coordinated Universal Time (UTC).

    Organic content metrics shows organic content metrics for your Page’s updates within the

    specified time range. The time range is tied to when the update was created. All dates and

    times are in Coordinated Universal Time (UTC).

    Click the value in the Total engagement column to see the Reactions,

    Comments, and Shares breakdown.

    ✦Integrerar lead gen forms med Zapier
    LinkedIn has made collecting audience data a little easier with the launch of a new Event Registration trigger in the Lead Generation Forms integration for Zapier, enabling you to connect your gathered lead gen forms info with third-party tools and apps.


    For example, using the Zapier/LinkedIn lead gen integration, you could create an automation flow that automatically adds a webinar registrant in Zoom every time someone signs up for your event, or you could add all Lead Gen Forms responses to a Google Sheet for easy sorting and retargeting.

    • Automatically add a webinar registrant in Zoom every time someone registers for your event on LinkedIn,

    Automatically create HubSpot contacts for LinkedIn Lead Gen Form submissions, or

    Add LinkedIn Lead Gen Forms responses to a Google Sheet.

    ✦ Nytt gällande annonsering & Bättre mätmöjligheter för annonsering

    Brand Lift Testing. 

    This new feature allows you to measure the impact of LinkedIn Ads on your brand by taking a baseline of your brand’s perception, and then testing the brand impact of those ads against key metrics. 


    ✦Reach Optimization. 

    You can now optimize toward the number of unique member accounts that are shown ads, easily increasing your brand’s exposure to new and relevant audiences.

    ✦Reach/Frequency Forecasting and Reporting. With these new features you can easily view the predicted reach and frequency for your Brand Awareness campaigns within the Forecasting Tool and measure their results in the Campaign Manager reporting.

    ✦Artiklar (släpptes för 4v sedan men många som missat) 

    Articles for Pages is an extension of LinkedIn’s long-form blogging option, which has been available for personal profiles since 2014. Now, company pages will also be able to create posts, and shared them direct in-app.

    ✦Dark mode (mörkt läge)
    Listan över Svenska LinkedIn Top Startups 2021📍

    Är det något jag gillar att läsa så är det framgångshistorier.
    Jag hade gärna varit en fluga på deras vägg och lyssnat på samtalen. Tänk att gå från 0 till 2000 anställda på 5 år!

    Igår presenterade LinkedIn listan över Sveriges Top Startups.

    Det finns 10 företag på listan som växer snabbt, drar till sig uppmärksamhet och både attraherar investerare och nya medarbetare.

    I toppen hittar du:
    1) Northvolt 2.000 anställda & grundat 2016 2) Einride 143 anställda & grundat år 2016
    3) Hedvig 91 anställda, grundat 2016
    4) Instabox 1.500 anställda & grundat år 2015 5) Mentimeter 200 anställda, grundat år: 2015

    För att sammanställa listan utgick LinkedIn från 4 huvudområden: ✦ anställningstillväxt
    ✦ intresse hos jobbsökare
    ✦ medlemsengagemang med företaget och anställda

    ✦ hur bra startupbolagen varit på att locka talanger från företag som är med på listan LinkedIn Top Companies.

    ✦Släppt en rapport hur du effektivt arbetar med thought leadership 


    71% av beslutsfattarna säger att mindre än hälften av thought leadership de konsumerar ger dem värdefull information
    Which means it’s not really thought leadership at all. In order to lead the way, you need to be sharing your own, unique thoughts, and providing a new way of looking at common problems or challenges, which can then establish you as a go-to voice in your niche.

    63% of buyers saying that thought leadership “is important in providing proof that an organization genuinely understands or can solve your specific business challenges”.

    Recensioner och betyg för profiler (rullas fortfarande ut, släpptes för 2v) Schemalagd live skapar automatiskt ett event

    https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/126090

    https://www.linkedin.com/pulse/helping-you-grow-deepen-your-community-engagement-/? trackingId=mxH9k1UdDPtItCqE%2FoV9Xw%3D%3D

    https://www.linkedin.com/business/marketing/blog/events/how-to-automate-your-event- marketing-with-linkedin-and-zapier

    https://business.linkedin.com/marketing-solutions/testing

    https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-expands-professional-learning-hub-to-more- users-makes-40-popula/606338/

    https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-adds-long-form-posts-for-company-pages- new-ad-performance-measure/606564/

    https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-shares-new-research-into-effective-and- ineffective-thought-leade/606962/

    https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-launches-updated-lead-gen-forms-integration- for-zapier-providing/607055/

    https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-outlines-the-strength-of-its-reach-and-ad- targeting-options-infog/607181/

  • Phu, precis när jag hade uppdaterat allt mitt utbildningsmaterial så släpper LinkedIn ÄNNU fler nyheter.
    På linkedinpodden.se hittar du mer information.

    En kort sammanfattning:

    PROFILEN:
    ✦ Utökar Learninghub
    ✦ Live-sessioner inne i LinkedIn Learning
    ✦ Recensioner och betyg för profiler (rullas fortfarande ut, släpptes för 2v)

    FÖRETAGSSIDAN:
    ✦ Få statistik över, och jämför företaget med upp till 9 "konkurrenter" ✦ Integrerar lead gen forms med Zapier
    ✦ Bättre mätmöjligheter för annonsering
    ✦ Artiklar (släpptes för 4v sedan men många som missat)

    PLUS:
    ✦ Dark mode (mörkt läge)
    ✦ Schemalagd live skapar automatiskt ett event
    ✦ Släppt en rapport hur du effektivt arbetar med thought leadership

    Fördjupa dig på linkedinpodden.se där hittar du flera länkar & fördjupningsmaterial.

    169: Publicera det här på LinkedIn

    Kanske du har tänkt, det är ingen idé att jag publicerar detta.

    Och så sätter tankarna igång:
    Vad kan jag lägga till & bidra med? Vill verkligen någon läsa det?
    Och det här kan säkert "alla" redan...

    Fokusera på DIN kunskap och DITT sätt att berätta det. Det är din story som är unik.

    Och det spelar ingen roll om det är du som person eller om det är ett företag som skriver.

    Alla har sitt sätt att berätta saker på. Sin tonalitet och sitt mål med LinkedIn.

    Andra må posta liknande inlägg, eller till och med kopiera dig men ingen, och då menar jag INGEN, har din bakgrund och ditt sätt att skriva på.

    Vissa kommer gilla det, andra inte, men fokusera på de som gillar det du gör.

    Exempel på innehåll:
    ★ Skapaentipslista
    ★ Berättaomnyafunktioner ★ Feedbackfrånkunder

    ★ Tipspåverktyg ★ Svarapåfrågor

    Fördjupa dig här: https://smartbizz.se/50-tips-pa-inlagg-till-linkedin/

    —————————————————-

    FÖR HEMSIDAN

    PROFILEN:

    ✦Utökar Learninghub
    LinkedIn is additionally making 40 courses available, free of charge, to help boost take-up of the training opportunity.
    provide professional development opportunities to their employees, and uses LinkedIn’s data insights to help highlight relevant skills path and career development opportunities.

    ✦ Live-sessioner inne i LinkedIn Learning

    FÖRETAGSSIDAN:

    ✦Få statistik över, och jämför företaget med upp till 9 ”konkurrenter”

    Follower metrics shows your Page’s all-time followers and new followers gained within the

    specified time range. All dates and times are in Coordinated Universal Time (UTC).

    Organic content metrics shows organic content metrics for your Page’s updates within the

    specified time range. The time range is tied to when the update was created. All dates and

    times are in Coordinated Universal Time (UTC).

    Click the value in the Total engagement column to see the Reactions,

    Comments, and Shares breakdown.

    ✦Integrerar lead gen forms med Zapier
    LinkedIn has made collecting audience data a little easier with the launch of a new Event Registration trigger in the Lead Generation Forms integration for Zapier, enabling you to connect your gathered lead gen forms info with third-party tools and apps.


    For example, using the Zapier/LinkedIn lead gen integration, you could create an automation flow that automatically adds a webinar registrant in Zoom every time someone signs up for your event, or you could add all Lead Gen Forms responses to a Google Sheet for easy sorting and retargeting.

    • Automatically add a webinar registrant in Zoom every time someone registers for your event on LinkedIn,

    Automatically create HubSpot contacts for LinkedIn Lead Gen Form submissions, or

    Add LinkedIn Lead Gen Forms responses to a Google Sheet.

    ✦ Nytt gällande annonsering & Bättre mätmöjligheter för annonsering

    Brand Lift Testing. 

    This new feature allows you to measure the impact of LinkedIn Ads on your brand by taking a baseline of your brand’s perception, and then testing the brand impact of those ads against key metrics. 


    ✦Reach Optimization. 

    You can now optimize toward the number of unique member accounts that are shown ads, easily increasing your brand’s exposure to new and relevant audiences.

    ✦Reach/Frequency Forecasting and Reporting. With these new features you can easily view the predicted reach and frequency for your Brand Awareness campaigns within the Forecasting Tool and measure their results in the Campaign Manager reporting.

    ✦Artiklar (släpptes för 4v sedan men många som missat) 

    Articles for Pages is an extension of LinkedIn’s long-form blogging option, which has been available for personal profiles since 2014. Now, company pages will also be able to create posts, and shared them direct in-app.

    ✦Dark mode (mörkt läge)
    Listan över Svenska LinkedIn Top Startups 2021📍

    Är det något jag gillar att läsa så är det framgångshistorier.
    Jag hade gärna varit en fluga på deras vägg och lyssnat på samtalen. Tänk att gå från 0 till 2000 anställda på 5 år!

    Igår presenterade LinkedIn listan över Sveriges Top Startups.

    Det finns 10 företag på listan som växer snabbt, drar till sig uppmärksamhet och både attraherar investerare och nya medarbetare.

    I toppen hittar du:
    1) Northvolt 2.000 anställda & grundat 2016 2) Einride 143 anställda & grundat år 2016
    3) Hedvig 91 anställda, grundat 2016
    4) Instabox 1.500 anställda & grundat år 2015 5) Mentimeter 200 anställda, grundat år: 2015

    För att sammanställa listan utgick LinkedIn från 4 huvudområden: ✦ anställningstillväxt
    ✦ intresse hos jobbsökare
    ✦ medlemsengagemang med företaget och anställda

    ✦ hur bra startupbolagen varit på att locka talanger från företag som är med på listan LinkedIn Top Companies.

    ✦Släppt en rapport hur du effektivt arbetar med thought leadership 


    71% av beslutsfattarna säger att mindre än hälften av thought leadership de konsumerar ger dem värdefull information
    Which means it’s not really thought leadership at all. In order to lead the way, you need to be sharing your own, unique thoughts, and providing a new way of looking at common problems or challenges, which can then establish you as a go-to voice in your niche.

    63% of buyers saying that thought leadership “is important in providing proof that an organization genuinely understands or can solve your specific business challenges”.

    Recensioner och betyg för profiler (rullas fortfarande ut, släpptes för 2v) Schemalagd live skapar automatiskt ett event

    https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/126090

    https://www.linkedin.com/pulse/helping-you-grow-deepen-your-community-engagement-/? trackingId=mxH9k1UdDPtItCqE%2FoV9Xw%3D%3D

    https://www.linkedin.com/business/marketing/blog/events/how-to-automate-your-event- marketing-with-linkedin-and-zapier

    https://business.linkedin.com/marketing-solutions/testing

    https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-expands-professional-learning-hub-to-more- users-makes-40-popula/606338/

    https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-adds-long-form-posts-for-company-pages- new-ad-performance-measure/606564/

    https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-shares-new-research-into-effective-and- ineffective-thought-leade/606962/

    https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-launches-updated-lead-gen-forms-integration- for-zapier-providing/607055/

    https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-outlines-the-strength-of-its-reach-and-ad- targeting-options-infog/607181/