Medierna Podcasts
-
Petter Ljunggren från Uppdrag Granskning besöker gänget. Petter är journalist och före detta redaktör för Scoop, Faktum på SVT, programledare för Medierna i P1 och radioproducent på Studio Ett. Han har även varit reporter för Dagens nyheter. Idag är han reporter för SVT:s Uppdrag Granskning.
OBS. Det här är inte det hela avsnittet. Vill du få tillgång till hela avsnittet? Stöd oss på Patreon.
Sista Måltiden Shop: https://sistamaltiden.se
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Petter Ljunggren från Uppdrag Granskning besöker gänget. Petter är journalist och före detta redaktör för Scoop, Faktum på SVT, programledare för Medierna i P1 och radioproducent på Studio Ett. Han har även varit reporter för Dagens nyheter. Idag är han reporter för SVT:s Uppdrag Granskning.
OBS. Det här är inte det hela avsnittet. Vill du få tillgång till hela avsnittet? Stöd oss på Patreon.
Sista Måltiden Shop: https://sistamaltiden.se
Är du Patreon och vill få tillgång till alla avsnitt i sin helhet? Vill du bli Patreon för att få tillgång till allt? Tryck här.Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Petter Ljunggren från Uppdrag Granskning besöker gänget. Petter är journalist och före detta redaktör för Scoop, Faktum på SVT, programledare för Medierna i P1 och radioproducent på Studio Ett. Han har även varit reporter för Dagens Nyheter. Idag är han reporter för SVT:s Uppdrag Granskning.
Tack för att du är vår Patreon! ❤️
Sista Måltiden Shop: https://sistamaltiden.se
Är du Patreon och vill få tillgång till alla avsnitt i sin helhet? Vill du bli Patreon för att få tillgång till allt? Tryck här.Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Klarar mediebranschen att bli granskade? Och hur långt har vi kvar till perfekta robotröster? Det kollar vi in i nya avsnittet av Publicistpodden.
Mediekritik är något som de flesta i branschen har ett kluvet förhållande till. Det är en nödvändig del av vår utveckling, samtidigt äter det energi och ger upphov till pseudodebatter. Jonas Nordling har tagit ett snack med Johan Cedersjö, som utifrån sin roll på radioprogrammet Medierna kanske mer än någon annan vet hur branschen reagerar på kritik och granskning. Dessutom kollar vi in statusen på utvecklingen mot artificiella röster, något de flesta mediebolag drömmer om. Jonas Nordling bjöd in Martin Jönsson, redaktionell utvecklingschef på Bonnier News och Dagens Nyheter, för att få höra mer om läget.