Clara Lidström Podcasts
-
”Är jag så bra?”. Elin har fått nya insikter av Amelia Adamo, Kattis reflekterar kring att passa på och passa av à la Clara Lidström och båda blir inspirerade av Sofia Woods sjuksköterskestudier.
Men det är såklart inte bara andra medieprofiler duon pratar om i dag, utan fokus ligger på era lyssnarfrågor.
Från barnrum till nybyggen till regler om materialblandningar ... Inspirationen flödar och leder dem tillbaka till poddens första avsnitt. Minns ni de sju ”budorden”? Böcker, belysning, textilier, växter, konst, gamla saker och husdjur. Det är egentligen allt som behövs för att skapa ett hemtrevligt hem.
Och, vad är egentligen det fulaste vi vet just nu – och betyder det att vi snart kommer att älska det?
Trevlig helg och trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Över 7 år har gått sen Clara Lidström var med i podden senast och det har hänt en hel del sedan dess - inte bara på det personliga planet utan även i hennes business.
Clara har gått från att blogga hos Amelia till att ha sin egna plattform och utökat sitt team med bland annat en bloggredaktör som gör att hennes blogg optimeras helt och hållet för att passa hennes läsare.
Clara gör det klart att bloggen inte är död, snarare tvärtom, här kan du jobba med att skapa meningsfullt innehåll som inte bara slängs ner i ett svart hål utan som kan leva år efter år.
Vi pratar om hur hennes podd hjälpt henne att hitta sin riktiga röst och att hon nu kan visa upp hela Clara i sina kanaler och faktiskt våga stå upp för sina åsikter oavsett vad hennes läsare tycker.
-
Marknadsstörare. En aktör som kommer in på en marknad och stör den genom att kapitalisera på ett nytt beteende. Genom åren har vi sett hur internettjänster konkurrerat ut hotell-, taxiverksamhet och medier - bara genom att erbjuda sig att koppla ihop människor och göra sig relevanta för nya beteenden.
Mediepodden gör nu en serie om marknadsstörare tillsammans med Postnord. Vi kommer prata med de som stör traditionella aktörer och marknader - ibland utan att ha förstått det själva. Det kan vara tonåringar som skapar medieimperium från sina flickrum. Det kan vara företag som släppt tanken på butik och som nu digitalt kan konkurrera med ett monopol.
Eller så kan det vara ett stort företag som Postnord. Som i Sverige och Danmark fått uppleva att bli marknadsstörd - samtidigt som de marknadsstör i Norge och Finland.
Mediepodden vill tillsammans med Postnord måla bilden av ett nytt medielandskap, där vinnare inte är den som har störst muskler eller är smartast, utan den som anpassar sig bäst till förändring.
I det här avsnittet pratar vi med Clara Lidström, känd som Underbara Clara om hennes ambitioner och hur hon och hennes blogg blev utsedd till årets tidskrift av Internetworld.