Budbee Podcasts
-
"Ett samtal med Alexis Priftis, VD och medgrundare av Instabox, och numera styrelseordförande i Instabee efter samgåendet med Budbee. En intervju med fokus på entreprenören Alexis som genom en ovilja att ge upp när det såg som mörkast ut lyckades skapa ett miljardbolag.”
-
Hur tänker investmentbolaget Flat Capital när det gäller nuvarande innehav som Klarna, Kry, Truecaller och Budbee? Och vad har de för planer för nya innehav? Det svarar bolagets vd Hanna Wachtmeister på i EFN Marknad.
-
Framgångsföretag som Voi, Klarna och Budbee har alla tagit sina första babysteg i startup-inkubatorn på Stockholms Handelshögskola. Med egen erfarenhet av att inkuberas och driva företag ska vd Julia Delin se till att mångfalden säkras bland nya entreprenörer och att morgondagens enhörningar får det stöd de behöver på vägen. I det här avsnittet av Digitala influencer-podden pratar hon om vad vi kan göra för att få fler kvinnliga grundare bland svenska techbolag, hur man navigerar förbi könsstereotypa investerarfrågor och hur AI kan hjälpa till att identifiera ett vinnande team.
-
Ett specialavsnitt med allt du behöver veta om 2021 års upplaga av Considition – när, var, och varför – men kanske framför allt: hur du tävlar och vinner.
Läs mer och anmäl dig på: considition.com
Nu kickar träningsperioden igång inför det världsomspännande hackathonet Considition den 14 oktober, där den som tävlar är med och hackar för en grönare värld. I år ligger fokus på att utveckla en smart packningsalgoritm för e-handeln. Hör Axel Möller, CTO på vår samarbetspartner Budbee, berätta varför bolaget har valt att hoppa på Considiton, vad han hoppas få hjälp med av de tävlande och ge sina bästa tips till den som vill knipa förstaplatsen. Hör också Considutvecklarna och Considitions egna programledare, Simon Zachrisson och Tobias Dahlgren, riva av alla viktiga fakta som en tävlande kan behöva ha koll på, blicka tillbaka på tidigare års hackaton och avslöja vilka nojor som håller dem vakna om nätterna inför livesändningen den 14 oktober.
-
Med artificiell intelligens, ständig betygsättning och leveranser på kundens villkor vill VD Fredrik Hamilton revolutionera logistikbranschen. Han startade sitt bolag parallellt med studierna på Handels 2015. Sex år senare är logtech-bolaget Budbee värderat till 2,7 miljarder. I det här avsnittet pratar han om hur man kan använda AI för att förutspå leveranstid, om kunden som idéspruta och varför Budbees bud aldrig råkar väcka en sovande bebis. Trevlig lyssning!
-
Fredrik Hamilton är en av grundarna till den nya speditörenBudbee, som med en modern och digital affärsmodell försöker ta överhemleveranser kvällstid i städer. Segmentet är väldigt intressantoch Budbee är definitivt ett företag vi kommer att se mer av iframtiden. Vårt samtal spelades in i deras lokaler i Stockholm ochhandlar, som vanligt, inte bara om företaget i fokus utan också omannat (vilket är det roliga med öppna samtal). Länkar:BudbeeFredrikHamilton på LinkedIn MTR ExpressUberMiddagsfridArtikeli DI om Budbee Relaterade avsnitt:ArneAnderssonAntonJohanssonE-handelspanelen