Avsnitt
-
(Avsnitt 1 av 2) - Förhandlingsteknik och prisinvändningar står på agendan i dagens avsnitt.
Rickard Amidani, marknadschef Trade på miljardföretaget Solar Sverige, och Leonardo diskuterar typiska misstag och framgångstips.
Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Detta avsnitt är ett "utbildningsavsnitt" med vår programledare Leonardo Johansson som fokuserar på hur du kan öka din hit rate i säljprocesserna.
Utifrån en analys på över 700 svenska företags säljprocesser identifierades 9 fallgropar, saker säljare gör fel idag, när de försöker stänga fler affärer. En av de största fallgroparna var att man agerade på fel sätt när man ville påverka fler beslutsfattare i säljprocesserna.
Flertalet misstag avslöjas men även flera konkreta tips som har för avsikt att ta din hit rate till nästa nivå.
Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Saknas det avsnitt?
-
Detta är avsnitt 2 av 2 med säljforskaren Peter Vaigur.
Han har en doktorsexamen i industriell ekonomi och management. Han har forskat, föreläst och rådgivit om sälj & marknadsföring i 15 år.
Peters bakgrund från både akademin och näringslivet skapar en unik kombination som vi idag ska få ta del utav!
Med hjälp av data och fakta slår han hål på myter om hur man säljer och hur man leder framgångsrika säljteam.
Så dagens fokusområde är: “Att kombinera forskning med praktiska tips för högre försäljning”
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Detta är avsnitt 1 av 2 med säljforskaren Peter Vaigur.
Han har en doktorsexamen i industriell ekonomi och management. Han har forskat, föreläst och rådgivit om sälj & marknadsföring i 15 år.
Peters bakgrund från både akademin och näringslivet skapar en unik kombination som vi idag ska få ta del utav!
Med hjälp av data och fakta slår han hål på myter om hur man säljer och hur man leder framgångsrika säljteam.
Så dagens fokusområde är: “Att kombinera forskning med praktiska tips för högre försäljning”
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
I över ett decennium har Marcus Starkensjö designat träningsprogram för att hjälpa individer och organisationer att sätta rätt prioriteringar för att skapa vägen till framgång.
Han jobbar med människor i alla åldrar, med olika förutsättningar och karriärer – från entreprenörer och företagare till elitidrottare och visionära ledare.
Han föreläser, utbildar, coachar och ger råd för att hjälpa individer att få ut det mesta av dagen, nå resultat effektivare och designa ett liv med frihet och mening.
Idag ger han oss handfasta tips för att ta vårt mindset och time management till nästa nivå. Allt för ökad försäljning, så klart!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Detta är del 2 med Pontus F. Christoffersen som är retorikexpert och föreläst för några av de största bolagen i världen.
Han är grundare av ramverket förtroendebaserad affärsretorik som i grund och botten handlar om att övertyga och sälja utan att pusha eller bli en krängare.
Detta är det andra av två avsnitt där vi får reda på vilka de största misstagen är som säljare gör i sin kommunikation och hemligheterna bakom lyckad säljretorik.
Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Idag har vi med oss Pontus F. Christoffersen som är retorikexpert och föreläst för några av de största bolagen i världen.
Han är grundare av ramverket förtroendebaserad affärsretorik som i grund och botten handlar om att övertyga och sälja utan att pusha eller bli en krängare.
Detta är det första av två avsnitt där vi får reda på vilka de största misstagen är som säljare gör i sin kommunikation och hemligheterna bakom lyckad säljretorik.
Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
I dagens avsnitt besvarar Leo lyssnarfrågor från maj månad där han bl.a. tar upp frågor från:
Michael Skaf
Vad är det effektivaste sättet att väcka intresse vid ett kallt samtal första 5-10 sek?Oskar Andersson
Hur tänker säljare kring att kontakta nya kunder via sociala medier/mail kontra samtal i ett första samtal, vad ger bäst resultat?Antonius Mekhael
Ska bli IT konsult, hur ska jag söka fram kunder och boka möte med dem, effektivast?Birger Wikström
Hur stor roll spelar säljpresentationen i ett möte?Ardijana Berisha
Några tips på konkreta frågor man kan ställa i en offertgenomgång med kund?Frida Roback
Är det fördelaktigt med fler eller färre säljmöten för att driva större affärer? Och hur jobbar du med tonalitet i möten?Victoria Hellquist
Finns det något särskillt man bör tänka på i sina förberedelser fysiskt vs digitalt?Inte en fråga, men vill gärna ha tips på hur man bäst styr kund när kund sagt att hen vill konkurrensutsätta det förslag jag ska lämna/har lämnat.Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Detta är det andra av två avsnitt där vår programledare Leo och dagens gäst Rickard Amidani delar med sig av de största misstagen de tidigare gjort som säljchefer.
De har sammanlagt varit säljchefer på sex olika företag och begått många misstag som de berättar om i detta avsnitt.
Är du chef eller blivande chef och vill ta ditt ledarskap till nästa nivå? Eller kanske jobbar som säljare och vill kvalitetssäkra din chef?
Då kommer du tycka att dagens avsnitt både är lärorikt och underhållande.
Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Detta är det första av två avsnitt där vår programledare Leo och dagens gäst Rickard Amidani delar med sig av de största misstagen de tidigare gjort som säljchefer.
De har sammanlagt varit säljchefer på sex olika företag och begått många misstag som de berättar om i detta avsnitt.
Är du chef eller blivande chef och vill ta ditt ledarskap till nästa nivå? Eller kanske jobbar som säljare och vill kvalitetssäkra din chef?
Då kommer du tycka att dagens avsnitt både är lärorikt och underhållande.
Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Säljpoddens första livesända avsnitt är ett faktum! Idag befinner vi oss på Sveriges största mässa och mötesplats för säljare, nämligen Sales & Marketing Expo i Stockholm, och spelar in framför en publik!
Jenny Bjuhr Berggren är en expert på förändringsledning - Konsten att få företag, grupper av medarbetare och individer att förändra beteenden för att bl.a. uppnå högre säljresultat.
Med erfarenheter som bl.a. Sales Director på Cision, Chief Marketing Officer och förändringsledare på Bonnierförlagen och senast Head of Commercial på Svea Solar med ansvar för fler än 100 säljare har hon massor av bra tips att förmedla i dagens avsnitt.
Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Idag har vi med oss Kristoffer Ahlmark, som Leonardo själv kallar för en av Sveriges bästa mötesbokare.
Han har varit toppsäljare inom media på Adsales, slagit rekord i säljaktiviteter under sin tid på Offerta, jobbat som säljare för Leonardo och driver idag mötesbokarföretaget “Leedly”.
Idag kommer ni inte bara få tips inom mötesbokning utan vi kommer stångas lite om för- och nackdelarna med extern mötesbokning vs att göra det själv.
Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Idag har vi med oss ännu en rekordsäljare, och på flera olika företag!
Philip Chohan har vunnit massor av säljtävlingar på Skistar, var den första säljaren på Face2Face som slog sin budget 500 dagar i rad och blivit årets säljare två år i rad på nuvarande arbetsplats på det norska bolaget mjukvaruföretaget Lipscore
Som Performance Director ansvarar han för säljprestationen i fyra länder och har lyckats bemästra både snabba säljprocesser mot privatpersoner och komplexa processer inom B2B.
Inför dagens avsnitt avslöjade han 6 olika områden han bemästrat för att bli en toppsäljare och få andra att bli toppsäljare. Vi tar upp några av dessa i dagens avsnitt…
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Mia Nyberg blev 2023 blev utsedd till årets säljare av 50-talet säljare på Convini, Sveriges största leverantör av kaffemaskiner och "kontorsbutiker".
Idag får vi chansen att “pick her brain” om vad som ligger bakom hennes framgångar.
Hon pratar bl.a. om vad en "tydlig säljprocess" innebär för henne, varför hon anser att man INTE ska komma förberedd till vissa säljmöten, hur man tar kontroll över kunddialogen och mycket mer.
Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Detta är del 2 av 2 om digitala säljverktyg där vi går djupare in på:
E-signeringsverktygAI analysverktyg för möten och samtalE-postverktyg för säljareMed mera!För er som inte känner till min sparringpartner i dessa avsnitt, Rickard Amidani, så är han marknadschef för Trade-segmentet på miljardföretaget Solar Sverige och gav fantastiska tips på hur man säljer på LinkedIn i avsnitt 187. Dessförinnan har han inom olika branscher jobbat som säljare, säljledare, och kommersiell chef.
Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Jag har alltid haft en förkärlek för digitala verktyg och hur de kan hjälpa mig sälja mer och effektivisera mitt arbete.
I avsnitt 1 och i vårt kommande avsnitt 2 av digitala verktyg diskuterar jag, Leonardo, med ingen mindre än Rickard Amidani vilka verktyg som finns på den svenska marknaden och hur de ska användas för att hjälpa säljare nå nya höjder.
För er som inte känner till Rickard Amidani så är han marknadschef för Trade-segmentet på miljardföretaget Solar Sverige och gav fantastiska tips på hur man säljer på LinkedIn i avsnitt 187. Dessförinnan har han inom olika branscher jobbat som säljare, säljledare, och kommersiell chef.
Vi kommer i dessa två avsnitt att gå igenom:
Prospekteringsverktyg Verktyg för att skicka videos i säljprocessenVerktyg för att skicka ljudfiler i säljprocessenCRM-systemE-signeringsverktygAI analysverktyg för möten och samtalE-postverktyg för säljareMed flera!Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
I dagens avsnitt besvarar Leo lyssnarfrågor från december där han bl.a. tar upp:
Jalle Hagström - Försäljningschef Sharp Business Systems: Vilka tips har du om hur man på bästa sätt ska förbereda sig inför olika moment i säljprocessen? Vad är "good enough" och vad är överförberedelser?Ajdin Crnovic - Grundare av Simple Group: Vad är din syn på content och personal branding för att "aldrig mer behöva ringa ett kallt samtal"? (OBS: Leo utmanar detta!).Frida Roback - Egenföretagare inom säljande texter: Hur tar du reda på om en kund är rätt kund för dig? Alltså att kunden är värd att lägga tid och energi på?Josef Nilsson - Frilansare Framgångsakademien: Berätta gärna mer om storytelling och hur det fungerar i sälj!Filip Borg Pålsson - Bilsäljare Moberg bil: Kan du ge mig några konkreta tips inom Time Management? Och fler därtill!Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
I dagens avsnitt besvarar Leo lyssnarfrågor från november där han bl.a. tar upp:
Robert Lindberg: Hur har podden hjälpt dig i ditt arbete och skulle du vilja vara utan den resan nu med lite återblick i backspegeln?Jimi Renfjord: Du prata ofta om att man ska utmana kunden, det skulle vara intressant att höra om konkreta exempel på hur man lyckas med detta.Niklas Grönstrand: Kan du berätta mer om en bra metod för att hantera invändningar?André Assalin: Hade velat veta mer om hur man hanterar prisförhandlingar. Främst ”för dyrt vs konkurrenter”.Och fler därtill!Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Idag har vi med oss David Khan, nordisk säljdirektör på Petter Stordalens Nordic Hotels & Resorts.
Utöver att ansvara för försäljningen på 42 hotell sköter han fortfarande några av de största internationella kundkontona.
Vad har han lärt sig av att jobba sig igenom samtliga sälj-led, från innesäljare till utesäljare till försäljningschef? Och hur är det att arbeta med internationell försäljning?
Dessa frågor och många fler besvaras i dagens avsnitt av Säljpodden. Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Idag har vi med oss en expert på att skriva säljande texter, copywritern Frida Roback. Frida är en person Leonardo slaviskt följt på LinkedIn sedan han först fick upp henne i sitt flöde. En förebild inom säljande texter!
En av sakerna som att hon sticker ut är att hon både är stjärna på marknadsföring och sälj. Som inte minst bevisas genom att hon under sin första månad som egenföretagare fick in två av Sveriges största fastighetsbolag som kunder. Via mail!
Och idag hjälper hon drivna företagare och säljteam att få nya kunder och leads - genom att skriva säljande texter på Linkedin och via mail".
Trevlig lyssning!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
- Visa fler