Avsnitt
-
Frida Jernspets, eller TikTok-Frida, gästar Marknadspodden för ett intressant samtal om TikTok's framfart i världen. Vi pratar om hur du kan lyckas på TikTok som kreatör och hur du kan nyttja plattformen för att exponera ditt varumärke.
-
Robert Sindakovski har tillsammans med André Führ byggt upp konton på sociala medier från 0 till över 12 miljoner följare. I detta spännande samtal med Robert pratar vi om hans häftiga resa, vikten av att få människor att känna sig som en del av något och hur han tillsammans med sitt team lyckas engagera miljontals människor världen över, varje dag.
-
Saknas det avsnitt?
-
Marie Agelii arbetar som marknadschef på Bravida - Den heltäckande teknikpartnern som ger fastigheter liv. Vi pratar bland annat om marknadsföring B2B, långa säljcykler, marknadsföring lokalt/centralt och employer branding. Vilka utmaningar står ett så pass stort företag som Bravida inför de närmsta åren? Det får vi svar på i veckans avsnitt.
-
Johan Fernstedt arbetar sedan tre år tillbaks som marknadschef på fackförbundet Unionen. Med en lång bakgrund inom produktion och som VD på reklambyrå har Johan tagit med sig stor kompetens in i uppdraget som marknadschef.
I veckans avsnitt av Marknadspodden pratar vi om harmoniseringen mellan marknad- och säljavdelningen, kundresan, Always-On och hur Unionen lyckas hålla sig i framkant.
-
Konstantin Irina är den första och enda marknadschefen för en statlig myndighet. Med en bakgrund inom marknadsföring och digitalisering på jättar som ICA, Electrolux, Philips och Svenska Cellulosa AB klev Konstantin Irina in som marknadschef på Arbetsförmedlingen för ett och ett halvt år sedan. Sedan dess har han drivit en förändringsresa tillsammans med det team som han själv satt ihop från grunden.
Hur jobbar han för att få Arbetsförmedlingen att bli mer digitala? Hur är det att jobba på en myndighet med en osäker framtid? Idag får vi svar på många frågor.
-
Martina Åkerlund arbetar som marknadschef på Marginalen Bank sedan ett och ett halvt år tillbaka. Vi träffas på deras huvudkontor i Stockholm för att prata om hur en verksamhet lyckas jobba agilt och hur dem som bank tänker kring kommunikation av finansiella tjänster.
Vi snuddar även vid robotteknik och hur Marginalen Bank lyckats integrera både fysiska robotar och mjukvarurobotar i sina processer för att förenkla och effektivisera arbetet, samt förenkla vardagen för sina medarbetare.
-
León Reyes är bara 17 år och grundare av byrån Xposure Media Group som jobbar med datadriven marknadsföring för svenska e-handelsföretag. Vi går igenom vikten av att våga testa sig fram, kraften i data och hur du lyckas få din e-handel att blomstra.
-
Caxton Njuki är personen med många bollar i luften. I det andra avsnittet av Marknadspodden gästar han och kommer med sina allra bästa tips på hur du ska tänka för att bygga ditt personliga varumärke.
Vad gör Caxton Njuki dagligen för att lämna ett avtryck på varje person han möter och hur för han över detta till sitt aktiva arbete med sociala medier? Frågetecken rätas ut till utropstecken.
-
André Führ är den 24-åriga killen från Vingåker som byggde ett Instagram-konto från 77000 till 3,8 miljoner följare på bara 10 månader. Idag driver han mediebolag tillsammans med sin kompanjon Robert Sindakovski och har en imponerande kundstock bestående av några av världens starkaste varumärken.
I det allra första avsnittet av Marknadspodden sitter han ned i ett spännande samtal med Emanuel Fröberg.