Avsnitt
-
Sweden’s climate-smart, system-wide solutions for going green and digital are attracting the international spotlight. But how can other countries tap into the momentum and join Sweden on its mission? Listen in as Anna Hallberg, Sweden’s Minister for Foreign Trade and Nordic Affairs, and Business Sweden’s CEO Jan Larsson share their inside perspectives.
-
På Business Sweden ser vi ett starkt ökat intresse från utländska aktörer att investera i svensk turism. Svenskar anses vara early adopters och öppna för nya trender. När Sono Group kom med en förfrågan om att bygga en ny resort vid Höga Kusten tog regionens aktörer hjälp av Business Sweden för att utveckla relationen.
Sono Group är Sydkoreas största hotell- och resekoncern och ett av deras koncept är husdjursvänliga Sono Pet Club & Resorts. När High Coast invest fick frågan om ett möjligt samarbete för att etablera en resort där husdjuret är i fokus kände de att det var något helt nytt, ett erbjudande som kunde tillföra upplevelser som inte redan fanns i regionen.
Men hur gick det till när Sydkoreas största upplevelsekoncern skulle lockas att etablera sig, hur förberedde man sig och hur såg processen ut?
Gäster: Bengt Högberg, Senior Investment Advisor vid High Coast invest och Helen Rönnholm på Business Sweden.
Värd: Kristoffer Schjött-Quist -
Saknas det avsnitt?
-
To build a future that delivers smart society solutions, we need to leverage the power of data and digital technology. Sweden has emerged as an innovation test bed for AI, edge learning, and more, and this is driving collaboration and growth. Listen to insights from Business Sweden’s DigiTech investment expert Alexander Morrone and Ebba Josefson Lindqvist, project manager for The Data Factory at AI Sweden.
-
The transition to electrified transport – from cars and trucks to aviation – is forging ahead in Sweden, coupled with rapid advances in autonomous driving and shared mobility. Listen in as Martin Jönsson from Business Sweden provides a glimpse of the latest developments in this podcast episode.
-
Utilsing data, technology, R&D, and innovation is at the heart of Sweden’s life science ecosystem, all with the ambition to develop world-leading precision and preventative healthcare solutions. In this podcast, Business Sweden’s life science program manager Britta Stenson and Maria Bäcklund-Hassel from the Swedish eHealth Agency explore the potential of connected health and explain how data is driving change and improvements across the life science ecosystem.
-
Fossilfria flygplan börjar redan bli en verklighet. Den stora utmaningen för flygbranschens gröna omställning finns på marken. Det menar Ulf Rudebark på Business Sweden och Maria Fiskerud, hållbarhetschef på flygbolaget BRA som intervjuas i detta podd-avsnitt.
Charting the route to carbon-free flying
It may come as a surprise, but getting airplanes to fly carbon-free is a secondary challenge for the aviation industry. Get the inside story from Ulf Ruderbark at Business Sweden and Maria Fiskerud, Sustainability Manager at BRA – both interviewed in this podcast episode.
Listen in now (Swedish only)
Host: Kristoffer Schjött-Quist -
Championing a greener future for mining
What does sustainable mining really mean? In this podcast episode our mining expert Manik Karn outlines how the global mining sector is becoming greener – with a little help from Sweden’s technology pioneers and sustainability specialists.
Host: Kristoffer Schjött-Quist -
The energy industry is being rapidly propelled towards unprecedented transformation. Listen to Robin Pettersson, Program Manager at Business Sweden together with Bo Normark, Industrial Strategy Executive, EIT InnoEnergy in this podcast as they share insights and point out strengths and opportunities in the Swedish battery ecosystem.
-
Förändringar inom tillverkningsindustrin accelererar i takt med att fler företag implementerar nya typer av smarta system i sina tillverkningsprocesser. I dagens avsnitt träffar vi Klas Ericsson, Program Manager på Business Sweden. Klas ger insikter kring drivkrafter och trender som påverkar tillverkningsindustrin idag.
-
The US is a key market for many Swedish companies and the US is Sweden’s largest export market outside of Europe. Tobias Glitterstam, Regional Manager Americas, talks about the latest trends, such as The Biden effect, Buy American, the Green transition and the opportunities that comes with these trends.
-
The African Continental Free Trade Area (AfCFTA) brings together 54 nations, 1.4 billion people and six of the fastest growing economies in the world under one trade agreement. In this episode, Andreas Giallourakis, Market Area Director and Trade Commission for Business Sweden in Nairobi discusses the scope of the agreement and what it means for Swedish companies in healthcare, consumer and retail, manufacturing, industry, and infrastructure.
-
Over the next few years business leaders will need to rethink and adapt their strategies to transformations and trends that are speeding up and changing the face of entire industries. But how do you adapt your strategy and keep pace to win in the new business landscape? In today's episode, we will discuss about what will characterize the next decade and how companies should react. Our guest, David Hallgren, head of APAC region at Business Sweden has led a global initiative on the topic. Host: Kristoffer Schjött-Quist. Download report here - https://www.business-sweden.com/globalassets/insights/reports/trade/the-future-now.pdf
-
Right now, the automotive industry is undergoing its biggest change since the car was invented. In today’s episode, we will put focus on a new report about the automotive industry released by Business Sweden. Here to inform us about the ongoing changes is Erik Friberg, head of the automotive Europe team at Business Sweden and Vitaliy Tsvyntarnyy, senior project manager at Business Sweden, Prague. Host: Kristoffer Schjött-Quist. Download report here: http://fal.cn/AcceleratingChange
-
Tillväxt, digitalisering och klimatomställningen är grunden till att det idag satsas på infrastruktur runt om i hela världen. Det sätter nya krav på utveckling vilket öppnar upp affärsmöjligheter inom den offentliga sektorn internationellt. I dagens avsnitt gästas vi av Fredrik Fexe, vice VD på Business Sweden som berättar om varför det är viktigt för svenska företag att göra affärer med den globala offentliga sektorn. Programledare: Kristoffer Schjött-Quist.
-
I detta avsnitt sätter vi fokus på nycklarna till framgång för att lyckas med business to business i Kina. En marknad som digitaliserats snabbt och där spelreglerna skiljer sig mot hur svenska bolag är vana att arbeta. David Hallgren, handelssekreterare på Business Sweden i Kina, ger oss sina bästa råd för vad svenska bolag bör tänka på men också konkreta tips på digitala plattformar som är viktiga att känna till. Programledare: Kristoffer Schjött-Quist.
-
”The new era” påverkar svenska företag som arbetar mot den kinesiska marknaden. David Hallgren, handelssekreterare vid Business Swedens kina-kontor, vägleder oss genom både riskerna men också möjligheterna som utvecklingen på marknaden innebär. Programledare: Kristoffer Schjött-Quist.
Här hittar du rapporten: http://fal.cn/TheNewEra -
The automotive industry is currently undergoing major changes. Probably we are the last generation to use vehicles in the same way we have since the vehicle industry was born. To be a part of the future of autonomous mobility, co-creation between startups and tech companies is essential. Sweden has an important role to play for the future of mobility. Guests: Katarina Brud from Mobility Xlab and Nicklas Lundin from Business Sweden. Host: Kristoffer Schjött-Quist.
-
I dagens avsnitt sätter vi fokus på hur e-handel kan bli nyckeln till världen för många svenska företag. Vad krävs för att lyckas på e-handelsmarknaden i olika delar av världen? Linda Laszlo Ek, från Business Sweden, guidar oss igenom både vad man bör tänka på men också hur man undviker de vanligaste fallgroparna. Programledare: Kristoffer Schjött-Quist.
-
Med nästan 10 års erfarenhet var vet Asli Sungur och Johan Chun hur det är att arbeta på Business Sweden. Hör deras personliga upplevelser av hur det är att arbeta med hela världen som arena och vad som gör dem så stolta över sin arbetsplats. Programledare: Kristoffer Schjött-Quist.
-
I dagens avsnitt fokuserar vi på ”market expansion”, det vill säga Business Swedens erbjudande som vägleder svenska bolag ut på den globala marknaden. Martin Glaumann, från Business Sweden, inspirerar till varför du ska ta ditt bolag ut på den globala marknaden och vilken vägledning som finns att få längs med vägen. Programledare: Kristoffer Schjött-Quist. Läs mer här: bit.ly/market-expansion
- Visa fler