Avsnitt
-
Inläst artikel: För de flesta är det känt och bevisat att både varumärkesbyggande och aktiverande marknadsföring behövs. Men hur bör fördelningen se ut inom B2B, och vilka mål kan smart content marketing bidra till?
Läs artikeln: https://crescando.se/content-marketing/stark-varumarket-med-content-marketing/
Mer om content marketing: https://crescando.se/content-marketing-b2b/
B2B-podden (Apple Podcaster) om inbound vs varumärke: https://podcasts.apple.com/se/podcast/inbound-marketing-vs-varum%C3%A4rkesbyggande/id1515480679?i=1000476638828
B2B-podden (Spotify) om inbound vs varumärke: https://open.spotify.com/episode/4zqEo0v7Bq0g4hMeNDXELj?si=TpHsKhTkR1SrU8igflFBhw
📆Boka kostnadsfri rådgivning: https://crescando.se/radgivnin
💡Mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Sedan AI-vågen startade funderar nog många över hur vi kan dra nytta av AI på bästa och smartaste sätt i vårt arbete för att hänga med i utvecklingen.
Crescandos VD Malin och Ulf Lesley, ehälsostrateg och AI-evangelist, pratar om vilka AI vi kan ta hjälp av till vilka uppgifter, varför marknadsföringen ligger före sälj i AI-adoptionen och hur vi promptar ChatGPT på bästa sätt.
Ulf ger också sina bästa råd till dig som B2B-marknadsförare som vill komma igång eller växla upp användningen av AI i ditt arbete!
👨🏻Följ Ulf på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/ulflesley/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Saknas det avsnitt?
-
Med ABM riktar vi kommunikationen mot utvalda konton som är befintliga eller potentiella kunder.Hur jobbar framgångsrika företag med ABM i praktiken och vad är viktigt att göra?
Crescandos VD Malin och Hanna, kundansvarig projektledare, pratar med Erik Annerberg på InZynk om vilka sorters företag ABM passar för, relationen mellan ABM och inbound, vilken roll content spelar och hur strategin blir en nyckel för samarbetet mellan sälj och marknad.
Erik ger sina bästa råd till dig som B2B-marknadsförare som vill komma igång eller växla upp dina satsningar på ABM.
👨🏻Följ Erik på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/erikannerberg/
📈 Mer om ABM: https://crescando.se/marknadsstrategi-b2b/account-based-marketing/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: I vår inspirationsportal publicerar vi artiklar, poddavsnitt, webbinarier och eböcker med tips och idéer kring B2B-marknadsföring och försäljning. Men visst vet du att du kan lyssna på våra artiklar också? Här är de 7 mest lyssnade artiklarna från april 2023 till mars 2024.
🔗Länkar till artiklarna: https://crescando.se/strategi/de-7-mest-lyssnade-artiklarna-om-b2b-marknadsforing/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
📆Boka kostnadsfri rådgivning: https://crescando.se/radgivning
💡Mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Målet med thought leadership är att få marknaden inse att just ert företag har den bästa förståelsen för kundens utmaningar och de bästa förutsättningarna att ta sig an dem. Här får du tre starka skäl att satsa på strategin.
📊 Mer om thought leadership: https://crescando.se/marknadsstrategi-b2b/thought-leadership/
📄Läs artikeln på https://crescando.se/strategi/thought-leadership-att-vaga-leda-paverka-manniskor-och-vinna-kunder/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
💡Mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Får du många relevanta leads utan att stänga affärer, eller lägger du ut organiskt content på LinkedIn utan att få engagemang? Det är två av många utmaningar som vi hjälper dig framåt med.
📄Läs artikeln på https://crescando.se/content-marketing/del-2-forsta-hjalpen-for-b2b-marknadsforaren-sa-tacklar-du-vanliga-utmaningar-i-ditt-dagliga-arbete/
📊 Mer om content marketing: https://crescando.se/content-marketing-b2b/
📈Läs mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
B2B-marknadsföringen utvecklas snabbt för att möta alltmer digitala köpbeteenden och hybrida kundresor. Bredden av ansvar och arbetsuppgifter ställer krav på en bredd av kompetenser och erfarenheter. Så hur kan vi säkra kompetenserna, skapa en lärande organisation och prioritera om budgeten på marknad minskar?
Eva Sparr, Associate Partner på EY, och Malin Sjöman, VD på Crescando, pratar hur vi som B2B-företag kan möta behovet av nya kompetenser på marknadsavdelningen och företaget i stort.
👱🏻♀️Följ Eva på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/eva-sparr/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Erik Sandell, content-strateg och skribent, har grottat ner sig i AI-trenden och vilka möjligheter ChatGPT erbjuder oss som marknadsförare. Lyssna när han och Crescandos VD Malin Sjöman pratar om hur du kan få ut maximalt av ChatGPT utan att tappa kontrollen.
👱🏻♂️Följ Erik på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/eriksandell/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: I takt med att säljdialogen och marknadsföringen blir mer och mer digital finns fler möjligheter att mäta aktiviteterna och arbeta med KPI:er. Så här kan du göra.
📄Läs artikeln på https://crescando.se/inbound-marketing/sa-starker-kpier-din-b2b-marknadsforing/
📊 Mer om KPI: https://crescando.se/digital-marknadsforing/3-grundpelare-for-att-mata-och-folja-upp-inbound-marketing/
📈Läs mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Får du mycket trafik till sajten men få konverteringar? Det är en av fyra vanliga utmaningar som vi hjälper dig med i den här artikeln.
📄Läs artikeln på https://crescando.se/content-marketing/forsta-hjalpen-for-b2b-marknadsforaren/
📈Läs mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Inbound marketing handlar om att attrahera nya leads och rekrytera nya kunder. För att göra intressant och relevant content behöver vi börja där kundens resa börjar. Vi behöver förstå de behov och utmaningar som triggar köpet och ha probleminsikt genom kundens hela köpresa.
📄Läs artikeln på https://crescando.se/inbound-marketing/probleminsikt-ar-vagen-till-lyckosam-inbound-marketing/
ℹ️ Mer om inbound marketing: https://crescando.se/inbound-marketing/
📈Läs mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
↔️Gartner om B2B-köpresan: https://www.gartner.co.uk/en/sales/insights/b2b-buying-journey
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
B2B-köpares beteende har förändrats under de senaste tio åren och det påverkar hur marknadsförare och säljare behöver jobba för att skapa en sammanhållen kundupplevelse under hela kundresan.
Marie Sundbom, marknadschef på QESTIT, och Crescandos VD Malin Sjöman pratar om grundstenarna för en bra digital dialog, om hur du säkerställer en tät dialog med sälj i marknadsarbetet och att marknadsföringen verkligen stöttar säljet.
Marie ger också sina tre bästa råd till andra tjänstesäljande B2B-företag som vill bli bättre på att få ihop hela kundresan från marknadsföring till sälj.
🤝Mer om Marknad + sälj: https://crescando.se/category/marknad-salj/
👩🏻🦱Följ Marie på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/marie-sundbom/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Content marketing är en viktig hörnsten inom B2B-marknadsföring eftersom köpresorna blir mer och mer digitala. Men hur hittar kunderna och prospekts till ditt innehåll? Vår SEO-specialist ger dig åtta tips för att öka nyttan av ditt content genom SEO!
📄Läs artikeln på https://crescando.se/content-marketing/maximerar-du-din-content-marketing-med-kraften-i-seo/
↔️Gartner om B2B-köpresan: https://www.gartner.co.uk/en/sales/insights/b2b-buying-journey
ℹ️ Mer om content marketing: https://crescando.se/content-marketing-b2b/
📈Läs mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
👩🏻🦱Vår SEO-expert: https://optivera.se/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎵Musik: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
I vår inspirationsportal delar vi tips, idéer och inspiration kring B2B-marknadsföring. Artiklarna handlar oftast om content marketing, samarbetet mellan marknad och sälj, inbound marketing, digital leadsgenerering, varumärkesarbete och fördjupade kundrelationer. De här artiklarna har läst flest gånger under 2023.
🔗Alla länkar till topp 10: https://crescando.se/strategi/de-10-mest-lasta-inspirationsartiklarna-2023/
💻Webbinarier: https://crescando.se/smart-content-marketing-2024/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎵Musik: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Den alltmer hybrida köpresan inom B2B gör att vi måste se det som ett delat ansvar mellan marknad och sälj att möta kunderna. Mathias Härenstam, medgrundare och strategisk rådgivare på Salesonomics, och Crescandos VD Malin Sjöman pratar om vad som kommer krävas för att B2B-företag ska nå sin fulla potential. Hur ska säljorganisationer på riktigt ta in det nya köpbeteendet, och hur ska marknad agera för att bli tagna på allvar i de affärsstrategiska besluten? De pratar också om hur dialogen både internt och med kunder kan bli tätare.
📄Mer om marknad och sälj: https://crescando.se/category/marknad-salj/
👨🏻🦱Följ Mathias på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/mathiasharenstam-salesonomics/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Kunddialogen inom B2B fortsätter att bli alltmer digital. Hur kan vi göra det bästa av utmaningarna och fortsätta utveckla vår B2B-marknadsföring och försäljning under det nya året? Här är tio trender som vi med största sannolikhet kommer se öka under 2024.
📄Läs artikeln https://crescando.se/strategi/b2b-marknadsforing-2024-10-trender-for-det-nya-aret/
🕸️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/ -
Inläst artikel: En typ av content som passar extra bra för återvinning och ompaketering är en rapport. Här tipsar vi om hur du kan använda din rapport på 13 olika sätt för att nå ut till så många som möjligt, maxa utväxlingen och därmed ROI:n på din investering.
📄Läs artikeln: https://crescando.se/content-marketing/13-satt-du-kan-anvanda-en-rapport-i-din-content-marketing/
ℹ️ Mer om content marketing: https://crescando.se/content-marketing-b2b/
🕸️Följ Crescando på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📊Ladda ner årets (2023) Nordic Digital Commerce in B2B https://www.litium.se/download-the-report-nordic-digital-commerce-2023- -
Idag har vi B2B-marknadsförare fler verktyg än någonsin till förfogande. Men hur ska vi egentligen tänka för att navigera i den nya, spännande men också mer komplexa världen? I avsnittet bollar Crescandos VD Malin Sjöman och Annika Svensson, Marknadschef på Symetri, kring de möjligheter och utmaningar som uppstår när marknadsföringen förändras allt snabbare. Vad är det vi ska uppnå och hur ska vi mäta mot målen? Förstår vi våra kunder? Vilka budskap behöver vi kommunicera för att nå fram?
Diskussionen landar bland annat i hur viktigt det är att ta sig tid och stanna upp för att reflektera över vad det i grunden är vi ska åstadkomma och vad som är syftet med marknadsföringen.
ℹ️ Mer inspiration för din B2B-marknadsföring: https://crescando.se/inspiration/
👩🏻Följ Annika på LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/svensson-annika/
🕸️Följ Crescando på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/ -
B2B-marknadsföringen har utvecklats snabbt under de senaste 10–15 åren. Rolf Andersson, oberoende B2B-konsult, och Crescandos VD Malin Sjöman diskuterar vad som skiljer marknadsföringen idag mot hur det såg ut på 70- och 80-talet, vad vi kan lära oss av det som varit och vad får vi inte glömma bort på resan framåt. Oavsett teknik och digitala kanaler.
ℹ️ Mer inspiration för din B2B-marknadsföring: https://crescando.se/inspiration/
💡 Följ Rolf på LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/rolfanderssonb2b/
🕸️ Följ Crescando på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/ -
Inläst artikel: Våra personliga tips på källor där du hittar mycket information och inspiration. Här är några av våra medarbetares tips, och länk till resterande tips hittar du här i beskrivningen och i B2B-podden.
💡Övriga korta inspirationstips: https://crescando.se/digital-marknadsforing/korta-inspirationstips-for-din-b2b-marknadsforing-del-1-av-2/
💻https://contentmarketinginstitute.com
🎧Pod: B2B Q&A
🎧Pod: Impact Theory
🏢The B2B Institute: https://www.linkedin.com/showcase/the-b2b-institute-linkedin
📘Rick Rubin ”The Creative Act: A Way of Being”
🕸️Följ Crescando på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/ - Visa fler