Avsnitt
-
Vi går tillbaka till vad content marketing egentligen är och hur man jobbar smidigare, smartare och mer resurseffektivt med content marketing.
Crescandos egen Anette Jarmert, Senior marknadskonsult och kundansvarig projektledare, pratar med VD Malin om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering.
Anette ger sina tre bästa råd till dig som vill växla upp ditt content marketing-arbetet och göra det till en strategisk tillgång i företaget.
👨🏻Följ Anette på LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/anettejarmert/
ℹ️ Mer om content marketing: https://crescando.se/content-marketing-b2b/
ℹ️ Läs mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Hur säkerställer vi att vi fokuserar på rätt saker inom B2B-marknadsföringen? Hur får vi struktur på arbetet och jobbar med det som verkligen får bäring på företagets affärer?
Patrik von Bergen, CMO på Fibbl, och Crescandos VD Malin pratar om målstyrning och arbetet med att bryta ner vision och affärsidé, via strategi och mål, till taktik, löpande prioritering och aktiviteter.
Patriks ger också sina tre bästa råd till dig som vi komma igång eller växla upp OKR-arbetet och ta din målstyrning på allvar.
👨🏻Följ Patrik på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/patrikvonbergen/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Saknas det avsnitt?
-
Det händer väldigt mycket inom B2B-marknadsföringen och försäljningen just nu. Anledningen är snabbt ökande digitalisering och med det köp- och kundresor som idag både börjar och i många fall går till avslut på nätet. Som B2B-företag har vi fler verktyg än vi någonsin haft till vårt förfogande. Det betyder att vi behöver sålla och prioritera sånt som är bäst för just oss och vårt företag - som bidrar till att vi kan göra mer, bättre affärer smidigare.
I inslaget diskuterar Crescandos Malin Sjöman och Christoffer Williamsson, Group Digital Experience Manager på Camfil hur vi som B2B-marknadsförare kan tänka för att navigera i den nya spännande men också mer komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
ℹ️ Mer inspiration för din B2B-marknadsföring: https://crescando.se/inspiration/
👩🏻Följ Malin på LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/malinsjoman/
👩🏻Följ Christoffer på LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/christofferwilliamson/
🕸️Följ Crescando på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Det långsiktiga arbetet med att stärka varumärket är minst lika viktigt som leadsgegerering för affären, och content marketing är en effektiv strategi. Här tar vi upp sju fördelar med att bygga varumärket och hur du kan arbeta med content för att lyckas.
📄Denna artikel med länkar till rapporterna https://crescando.se/content-marketing/sa-bygger-du-varumarket-med-content/
📄Första artikeln: https://crescando.se/content-marketing/stark-varumarket-med-content-marketing/
ℹ️ Content marketing: https://crescando.se/content-marketing-b2b
💡Mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
✂️ Text, inläsning och redigering: Jens Östrud
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: För de flesta är det känt och bevisat att både varumärkesbyggande och aktiverande marknadsföring behövs. Men hur bör fördelningen se ut inom B2B, och vilka mål kan smart content marketing bidra till? Läs artikeln: https://crescando.se/content-marketing/stark-varumarket-med-content-marketing/ Mer om content marketing: https://crescando.se/content-marketing-b2b B2B-podden (Apple Podcaster) om inbound vs varumärke: https://podcasts.apple.com/se/podcast/inbound-marketing-vs-varum%C3%A4rkesbyggande/id1515480679?i=1000476638828 B2B-podden (Spotify) om inbound vs varumärke: https://open.spotify.com/episode/4zqEo0v7Bq0g4hMeNDXELj?si=TpHsKhTkR1SrU8igflFBhw 💡Mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/ ✂️ Text, inläsning och redigering: Jens Östrud 🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net
-
Försäljning måste vara en del av marknadsföringsarbetet – inte tvärtom!
Det säger Morgan Curby, CMO på Proptivity, i samtalet med Crescandos VD Malin. Håller det i längden att marknadsavdelningen har sitt uppdrag och jobbar på sin kammare medan säljavdelningen grejar med sitt?
Diskussionen handlar också om vikten av att börja kunddialogen i det problem vi vill hjälpa till att lösa, varför köpresan måste få styra och hur LinkedIn kan bli en power-plattform i marknadsföringsarbetet.
👨🏻Följ Morgan på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/morgancurby/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: När vi bygger den berättelse som ska hjälpa mottagaren på köpresan kan vi göra som i Hollywood: dela upp vår berättelse i tre akter.
📄Läs artikeln: https://crescando.se/content-marketing/content-marketing-bygg-din-berattelse-som-i-hollywood/
ℹ️ Content marketing: https://crescando.se/content-marketing-b2b
ℹ️ Våra kundcase: https://crescando.se/kunder/
📆Boka kostnadsfri rådgivning: https://crescando.se/radgivning
💡Mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Ta fram content som adresserar kundens fem steg till medvetenhet.
📄Läs artikeln: https://crescando.se/strategi/content-marketing-sa-fangar-du-upp-kundens-verkliga-behov/
ℹ️ Content marketing: https://crescando.se/content-marketing-b2b
📆Boka kostnadsfri rådgivning: https://crescando.se/radgivning
💡Mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Din berättelse måste börja på kundens planhalva. Den börjar i "varför" men du behöver också förklara "hur".
Läs artikeln: https://crescando.se/content-marketing/content-marketing-b2b-har-vi-glomt-bort-huret/
ℹ️Mer om content marketing: https://crescando.se/content-marketing-b2b/
ℹ️Våra kundcase: https://crescando.se/kunder/
📆Boka kostnadsfri rådgivning: https://crescando.se/radgivning
💡Mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Mer än 2/3 av B2B-företaeng erbjuder digitala affärer i någon form. Men vad är digital handel B2B, och vad krävs av dig för att ditt B2B-företag ska lyckas när köparna vill göra allt mer av köpresan utan säljare som ”stör”?
Malin pratar med Niklas Helgesson, medgrundare och vd på konsultföretaget eComero, och Linda U Johansson, Swedish Metaverse Center. De har skrivit boken ”B2B boken - 7 steg till digital dominans” och ger bland annat en introduktion till bokens sju steg.
👱🏻♀️Följ Linda på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/lindaujohansson/
👨🏻Följ Niklas på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/nhelgesson/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Sedan AI-vågen startade funderar nog många över hur vi kan dra nytta av AI på bästa och smartaste sätt i vårt arbete för att hänga med i utvecklingen.
Crescandos VD Malin och Ulf Lesley, ehälsostrateg och AI-evangelist, pratar om vilka AI vi kan ta hjälp av till vilka uppgifter, varför marknadsföringen ligger före sälj i AI-adoptionen och hur vi promptar ChatGPT på bästa sätt.
Ulf ger också sina bästa råd till dig som B2B-marknadsförare som vill komma igång eller växla upp användningen av AI i ditt arbete!
👨🏻Följ Ulf på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/ulflesley/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Med ABM riktar vi kommunikationen mot utvalda konton som är befintliga eller potentiella kunder.Hur jobbar framgångsrika företag med ABM i praktiken och vad är viktigt att göra?
Crescandos VD Malin och Hanna, kundansvarig projektledare, pratar med Erik Annerberg på InZynk om vilka sorters företag ABM passar för, relationen mellan ABM och inbound, vilken roll content spelar och hur strategin blir en nyckel för samarbetet mellan sälj och marknad.
Erik ger sina bästa råd till dig som B2B-marknadsförare som vill komma igång eller växla upp dina satsningar på ABM.
👨🏻Följ Erik på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/erikannerberg/
📈 Mer om ABM: https://crescando.se/marknadsstrategi-b2b/account-based-marketing/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: I vår inspirationsportal publicerar vi artiklar, poddavsnitt, webbinarier och eböcker med tips och idéer kring B2B-marknadsföring och försäljning. Men visst vet du att du kan lyssna på våra artiklar också? Här är de 7 mest lyssnade artiklarna från april 2023 till mars 2024.
🔗Länkar till artiklarna: https://crescando.se/strategi/de-7-mest-lyssnade-artiklarna-om-b2b-marknadsforing/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
📆Boka kostnadsfri rådgivning: https://crescando.se/radgivning
💡Mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Målet med thought leadership är att få marknaden inse att just ert företag har den bästa förståelsen för kundens utmaningar och de bästa förutsättningarna att ta sig an dem. Här får du tre starka skäl att satsa på strategin.
📊 Mer om thought leadership: https://crescando.se/marknadsstrategi-b2b/thought-leadership/
📄Läs artikeln på https://crescando.se/strategi/thought-leadership-att-vaga-leda-paverka-manniskor-och-vinna-kunder/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
💡Mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Får du många relevanta leads utan att stänga affärer, eller lägger du ut organiskt content på LinkedIn utan att få engagemang? Det är två av många utmaningar som vi hjälper dig framåt med.
📄Läs artikeln på https://crescando.se/content-marketing/del-2-forsta-hjalpen-for-b2b-marknadsforaren-sa-tacklar-du-vanliga-utmaningar-i-ditt-dagliga-arbete/
📊 Mer om content marketing: https://crescando.se/content-marketing-b2b/
📈Läs mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
B2B-marknadsföringen utvecklas snabbt för att möta alltmer digitala köpbeteenden och hybrida kundresor. Bredden av ansvar och arbetsuppgifter ställer krav på en bredd av kompetenser och erfarenheter. Så hur kan vi säkra kompetenserna, skapa en lärande organisation och prioritera om budgeten på marknad minskar?
Eva Sparr, Associate Partner på EY, och Malin Sjöman, VD på Crescando, pratar hur vi som B2B-företag kan möta behovet av nya kompetenser på marknadsavdelningen och företaget i stort.
👱🏻♀️Följ Eva på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/eva-sparr/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Erik Sandell, content-strateg och skribent, har grottat ner sig i AI-trenden och vilka möjligheter ChatGPT erbjuder oss som marknadsförare. Lyssna när han och Crescandos VD Malin Sjöman pratar om hur du kan få ut maximalt av ChatGPT utan att tappa kontrollen.
👱🏻♂️Följ Erik på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/eriksandell/
ℹ️Läs mer tips på Crescandos LinkedIn https://www.linkedin.com/company/crescando/
📧Hör av dig https://crescando.se/kontakt/
🎤Planering och inspelning: Malin Sjöman.
✂️ Redigering: Jens Östrud.
🎵Musik: AudioCoffee (Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: I takt med att säljdialogen och marknadsföringen blir mer och mer digital finns fler möjligheter att mäta aktiviteterna och arbeta med KPI:er. Så här kan du göra.
📄Läs artikeln på https://crescando.se/inbound-marketing/sa-starker-kpier-din-b2b-marknadsforing/
📊 Mer om KPI: https://crescando.se/digital-marknadsforing/3-grundpelare-for-att-mata-och-folja-upp-inbound-marketing/
📈Läs mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Får du mycket trafik till sajten men få konverteringar? Det är en av fyra vanliga utmaningar som vi hjälper dig med i den här artikeln.
📄Läs artikeln på https://crescando.se/content-marketing/forsta-hjalpen-for-b2b-marknadsforaren/
📈Läs mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net -
Inläst artikel: Inbound marketing handlar om att attrahera nya leads och rekrytera nya kunder. För att göra intressant och relevant content behöver vi börja där kundens resa börjar. Vi behöver förstå de behov och utmaningar som triggar köpet och ha probleminsikt genom kundens hela köpresa.
📄Läs artikeln på https://crescando.se/inbound-marketing/probleminsikt-ar-vagen-till-lyckosam-inbound-marketing/
ℹ️ Mer om inbound marketing: https://crescando.se/inbound-marketing/
📈Läs mer tips på Crescandos LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/crescando/
↔️Gartner om B2B-köpresan: https://www.gartner.co.uk/en/sales/insights/b2b-buying-journey
🎵Musik i avsnittet: AudioCoffee(Denys Kyshchuk) - Motivational Day https://www.audiocoffee.net - Visa fler