Wales Podcasts

  • HÄLSNINGAR FRÅN YNYSCEDWYN! Vår trio är nyligen hemkomna från England och Wales och måste prata av sig om det. Jeroen blev av med destilleri-oskulden och berättar om sin upplevelse från Penderyn Distillery. Vi hann också med en vertikalprovning av tolv Laphroaig, veckans ord är pagoda och veckans destilleri är Tomdachoille. Men godast är ju ändå Skrewball.ETW var på Penderyn! https://www.penderyn.wales/Här beskriver en brand ambassador skillnaden mellan deras traditionella kopparpannor och Faradaypannorna på pedagogiskt sätt:https://www.youtube.com/watch?v=sML0r1BPz9YSe också här:https://pourandsip.com/blogs/pour-and-sip-digest/what-s-the-deal-with-the-stills-at-penderynOch här:https://www.penderyn.wales/our-process/Davids mycket kritiska smaknoter från buteljeringarna han köpte 2015:https://tjederswhisky.se/fyra-penderyn/North of Scotland 50 YO och en 25 YO Craigellachie som vi bjöd paret i baren på var dessa två:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/217070/north-of-scotland-1970-udhttps://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/74393/craigellachie-1990-smws-4467North of Scotland-buteljeringen finns det faktiskt en enda flaska kvar av, i Örnsköldsvik: https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/north-of-scotland-4120201/Vertikalprovningen med tolv Laphroaig…Övergripande vinnare får lov att sägas vara en trettonårig undisclosed Laphroaig (Bessie Williamson på etiketten är mer än en liten ledtråd) från Thompson Bros.: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/116859/single-islay-malt-2005-pstAndra som vann flighter för enskilda personer var NAS-en An Cuan Mór:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/160894/laphroaig-an-cuan-mrEn helt oansenlig ung bourbonlagrad åttaåring buteljerad för whiskybutiken SCOMA vann både Jeroens och Davids hjärta i första flighten, men vi lyckas inte hitta den i whiskybase.Laphroaig 32 som Lars tyckte var bäst i andra flighten, men som både Mathias och David var ordentligt icke-imponerade av i sammanhanget: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/71807/laphroaig-32-year-oldDen extremt äggiga svavliga och gummikatiga sherrylagringen som definitivt aldrig borde ha buteljerats var från Liquid Sun. Att en människa satt 89 poäng på denna undermåliga buteljering är chockerande:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/24419/laphroaig-1998-lsVad var det i glaset?Mathias körde Penderyn Madeira, deras standardbuteljering, här en av många batcher i whiskybase:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/217528/penderyn-aur-cymruDavid körde Penderyn Hiraeth: vidrigt ful flaska men god whisky: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/199789/penderyn-hiraethJeroen körde med en Cotswolds Odyssey barley 2014, batch 01/2019 – en flaska som inte existerar i whiskybase minsann. Snälla någon importera Skrewball, en sanslöst god peanut butter bourbon!!!https://www.skrewballwhiskey.com/Veckans ord: pagodaCharles Doigs mellannamn var tydligen det märkliga Chree. Här lite om honom och om pagodor:https://scotchwhisky.com/magazine/whisky-heroes/7007/whisky-heroes-charles-doig/https://whiskymag.com/story/spirit-of-the-architectJämför också…https://www.entreawhisky.se/52Veckans destilleri: Tomdachoille En video från när Ian Buxton ägde huset, där han presenterar destilleriet och dess historia:https://www.youtube.com/watch?v=zeRgjQ8EAjkSe också: http://lostdistillery.com/10highlands-central/tomdachoill.htmlhttp://www.whisky-distillery.net/www.whisky-distilleries.net/Highland/Seiten/Tomdachoille.htmlSkrewball peanutbutter bourbonhttps://www.skrewballwhiskey.com/Här når du oss:En trea whisky på Facebook (https://www.facebook.com/entreawhisky)Maila till oss på [email protected] blogg tjederswhisky.se (https://www.tjederswhisky.se)Följ oss på Instagram: https://www.instagram.com/entreawhiskyBli medlem! https://entreawhisky.memberful.com/checkout?plan=74960

  • Vi ställde frågan om vad ni lyssnare vill lära Rasmus och här har vi resultatet! Det blir näsflöjtande, hantverk, uggleimitationer och radioteater på en gård i Wales. Vilken grej!

    Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.

  • I humlepoddens 5 avsnitt i säsong 2 pratar vi om öl från Skottland, Wales och England. Vad man dricker i de olika länderna och hur de olika ländernas ölhistoria ser ut.

    1. Bryggårslöftena 2022 och nya bryggårsutmaningar 2023

    2. Skottlands öl och ölhistoria

    3. Smakar Highland Jock Strong Scottish Ale

    4. Wales öl och ölhistoria

    5. Smakar Evan Evans Welsh Dark Mild

    6. Englands öl och ölhistoria (Fokus: Ale vs. öl)

    7. Humlemästerskapen 2023: Öl från Storbritannien

    *Oliver, Gerrett. 2011. The Oxford companion to beer. Oxford: Oxford University Press.

    *Wikipedia, Beer in Scotland: https://en.wikipedia.org/wiki/Beer_in_Scotland (hämtad 2022-12-06)

    *Wikipedia, Skara Brae: https://en.wikipedia.org/wiki/Skara_Brae (hämtad 2022-12-06)

    *AvIan Spencer Hornsey, A History of Beer and Brewing(hämtad 2022-12-06)

    *Thomas Pennant, A Tour in Scotland and Voyage to the Hebrides: (hämtad 2022-12-06) R: Gruitale.com, A Short Treatise on Homebrewing & the Meaning of Gruit: https://www.gruitale.com/art_treatise_on_brewing.htm (hämtad 2022-12-07)

    *Ancient Laws and Customs of the Burghs of Scotland: A. D. 1124-1424: https://books.google.se/books?id=CUpkgY6ivDoC&pg=RA1-PR40&redir_esc=y#v=snippet&q=brew&f=false (hämtad 2022-12-06)

    *Scottish Brewing, The Shilling System: http://www.scottishbrewing.com/history/shilling.php (hämtad 2022-12-07) R: Visit Scotland, Craft Beer & Brewery Tours in Scotland – A Map: https://www.visitscotland.com/see-do/food-drink/breweries-craft-beer/map/ (hämtad 2022-12-07)

    *Källa engelsk öl: www.beerdaybritain.co.uk/; https://shbf.se/ol/oltypsdefinitioner-shbf/; https://www.systembolaget.se/ol/ursprung/engelsk-ol/

    *Musik källa, "Flash back ljud - harpa" av sidequesting: https://freesound.org/s/541546/

    *Musik källa, säckpipa av shelf-employed: https://freesound.org/s/628573/

    *Musik källa, Beginning of Mass with organ and choir.wav https://freesound.org/s/635083/

    *Musik källa, Punk av zagi2 https://freesound.org/s/230362/

  • Vi avslutar Stilåret med att dyka ner i vårt stora arkiv för att åter träffa några av alla de personer som vi intervjuat under året som gått.

    Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.

    I programmet träffar vi Eurodiscostjärnan Pandora, eller Anneli Magnusson som hon heter. Hon var en av Sveriges absolut största artister under 90-talet. 1993 släppte hon monsterhiten Trust Me och blev känd över hela världen, något hon aldrig hade kunnat föreställa sig. Vi pratar också med fotografen Ewa Rudling som lärde känna artisten Nico i Paris i början av 1970-talet och tog flera kända bilder av henne. Vi tar också en närmare till på kung Charles krona från 1969, då han kröntes till prins av Wales. Den var något utöver det vanliga. Och så pratar vi med Georg Ragnar Levi som har samlat på pärlblommor i över trettio år. Det är blommor tillverkade av små, glimrande glaspärlor som träs på tunn metalltråd och vars färgprakt och variationsrikedom kan vara anslående.

    Gott nytt år önskar Stilredaktionen!

  • Iranska supportrar firar och sjunger utanför Ahmad Bin Ali Stadion i Doha efter sin mycket dramatiska 2-0 seger mot Wales i herrarnas fotbolls-VM, där båda målen kom på övertid. Men segern överskuggas av oroligheterna i Iran och hos flera av supportrarna råder splittrade känslor.

    Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.

  • W G Sebald inflytande över den moderna litteraturen är svåröverblickbart, men vari bestod hans storhet? Eva Ström reflekterar över detta och över poängen med Sebalds kontroversiella metod.

    Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.

    Ursprungligen publicerad 2022-04-20.

    Kort före sin död i en bilolycka år 2001 höll den tyske författaren WG Sebald en workshop i skrivande på sitt universitet i East Anglia. Hans studenter samlade sedan sina anteckningar från samtalen till ett antal maximer av det han försökte lära ut. Bland annat sa Sebald:

     Inget av det som du kan hitta på kan vara så hårresande som det som folk berättar för dig,

    Jag kan bara uppmuntra er att stjäla så mycket som möjligt, Ingen kommer någonsin märka det.

    Var inte trädd för att infoga underliga vältaliga citat och ympa in dem i din berättelse. Det berikar texten.

    Sebald fick ett internationellt genombrott på 90-talet. Susan Sontag hyllade hans säregna prosa, som dock inte var så lätt att karaktärisera. Verk som ”Svindel. Känslor”, ”Utvandrade”, ”Saturnus ringar” och ”Austerlitz” är till synes dokumentära essäer men har fiktiva drag, och de är illustrerade med suddiga fotografier, som i stället för att klargöra oftast ökar mystiken. Författaren tedde sig ändå som en sanningssägare som ville blotta det samhället förtigit, i synnerhet Förintelsen. Men hur mycket kan man lita på hans ”dokumentära” berättande – Sebald sa själv: ”Essän har invaderat romanen. Men vi ska kanske inte lita på de fakta som förekommer.”

    Ingen kommer märka att du stjäl, sa alltså Sebald till sina elever. Men det stämde inte.

    Den österrikiska judiska flickan Susi Bechhöfer kom tillsammans med sin tvillingsyster vid 3 års ålder i en Kindertransport till Storbritannien och hamnade hos en prästfamilj i Wales, där hon fick ett annat namn. I vuxen ålder uppdagades hennes riktiga namn och hon kunde nysta upp sin tragiska historia. Det gjordes en film om henne, och hon skrev en bok.  Detta tog Sebald del av och fogade in i  Jacques Austerlitz livsberättelse utan att det någonsin nämndes i verket.

    Susi Bechhöfer kände igen sin historia som en förlaga till Jacques Austerlitz och hon skrev till författaren som medgav att hon hade rätt.

    Detta kan man läsa om i "Speak, Silence", den biografi över Sebald där Carole Angier återskapar författarens liv från födelsen i Wertach i  Bayern,  till tiden i England som universitetslärare i East Anglia fram till dödsolyckan. Sebalds änka har inte velat medverka, men på intet sätt hindrat framväxten av boken, där syskon, vänner och arbetskamrater intervjuats. Framför allt ger Angier en fascinerande bild av Sebalds arbetsmetoder. Han lyckades skapa en halvdokumentär form, där fakta och fiktion ibland byter plats, vilket får materialet att sväva på ett drömlikt sätt och ge läsaren en svindel om man så vill. Ju mer dokumentärt Sebald skrev desto större blir svindeln. Är världen verkligen så underlig och grym? Och ändå så vacker?

     

    Susi Bechhöfer var trots allt ganska överseende mot Sebald. Mindre trakterad var konstnären Frank Auerbach, när han läste avsnittet Aurach i boken Utvandrade. Här återsåg han bild av ett av sina egna verk, liksom ett foto av sitt öga. Auerbachs konstnärliga metod bestod i att lägga på färg och sedan skrapa av den, och sedan börja på nytt, i en slitsam arbetsprocess.  Detta var en metod som Sebald i detalj beskrev i sitt verk – allt hämtat från en biografi om Auerbach. Konstnären vände sig rasande till förlaget, som genast tog bort bilderna och namnet Aurach ändrades till Ferber.

    Sebald rättfärdigade säkert sitt projekt med att hans egen prosa var en nyskapelse, där han kunde ympa in skott från andras skrivande, biografier, berättelser och också förändra det.  I hembyn rasade man mot Sebald och hans mor, som kanske omedvetet försett honom med material. Andra var stolta över att ha bidragit till detta samtida mästerverk, som Peter Jordan, som var den andra förlagan till Aurach. Delar av Jordans mosters dagböcker hade i beskuret skick hamnat i romanen, ibland något omgjorda.

    Sebalds tillvägagångsätt har inspirerat många författare som Jenny Erpenbeck, Teju Cole, och Rachel Cusk . Vad än han lärde ut till dessa och sina elever fanns det något som de inte kunde tillägna sig, hans mästerliga stil och den aura som hans verk utstrålar. Hans minutiösa prosa med långa, ringlande beskrivande meningar är egendomligt suggestiv.

    Med sin hybridmetod ville han ge sin blick på världen, en blick som såg fasa och förstörelse, men inte som något kaotiskt utbrott utan snarare som ett pedantiskt organiserat arbete. Så tedde sig ju inte minst Förintelsen.  Sebalds far hade tjänstgjort i naziarmén, och hela Sebalds verk kan ses som ett gigantiskt bearbetande av detta trauma och av den småborgerliga, prudentligt lydiga uppväxt som dolt allt detta och som han ville bryta sig loss ifrån.

    Den autofiktiva prosan har efter Sebald exploderat, och invaderat litteraturen.  Den genre som blev hans är nu inte bara  hans egen. Det etiskt kontroversiella – att ympa in en biografi med främmande element är ymnigt förekommande och kallas inte sällan appropriering. Men även om närmast alla författare stjäl och låter minnen, berättelser, läsefrukter och andras personliga historier ingå i sitt stoff – tänk till exempel Selma Lagerlöf – så är det ingen som så tydligt låter skarvarna bli synliga, som Sebald.

    Sebald verkade före internet – det är lättare nu att spåra citat, människor, böcker och biografier. Några av de människor vars livshistoria han stal – utan att fråga – kände sig smickrade – andra blev uppriktigt förbannade som Auerbach, och andra som Susi Bechhöfer tyckte att hennes identitet blivit stulen ännu en gång. Något erkännande av Sebalds tacksamhetsskuld kom aldrig till stånd.

    Men varför kunde då inte Sebald helt enkelt kunnat ge Susi Bechhöfer kredd och nämna att han inspirerats av hennes bok, alternativt Peter Jordans moster, vars dagbok han saxade ur? Eller tala om vilka böcker till exempel om arkitektur han inspirerats av, alternativt klippt stora sjok ur och kanske förändrat här och där.

    Jag tror svaret är att han då skulle underminerat hela sin konst, sitt verk. Poängen är att man aldrig riktigt som läsare vet om något är sant eller inte. Det är som om han vill säga att allt ändå är en illusion, men texten lyfter och svävar just därför, i den illusionen. Han ville inte skriva gängse essäer, där noter verifierar texten. Han visste förmodligen att detta hans tillvägagångssätt betraktades som oetiskt, men utan denna metod skulle hans verk aldrig ha kommit till. Och Angiers biografi stärker intrycket att hans skrivande var ett sätt för honom att överleva. Det är oerhört tragiskt och hans liv och predikament var på många sätt tragiskt. Det fanns ingen lösning på dilemmat. Och det var genom de här förvanskningarna av fakta som han skapade denna sin sanning om tillvaron. Hans konst är på samma gång ohygglig, vacker och utsökt, och just i denna paradox lever den.

    Eva Ström, författare

    Litteratur

    Carole Angier: Speak, silence – in search of W G Sebald. Bloomsbury circus, 2021.

    W G Sebald: Dikt, prosa, essä. Översättning Ulrika Wallenström. Albert Bonniers förlag, 2011.

  • Vi analyserar den sjuttonde Championship-omgången och kryddar med två härliga hängmatcher. Det finns återigen gott om samtalsämnen när det kommer till tränarsituationen i den riktiga engelska fotbollens finrum. 


    Dessutom intar Bolton Wanderers rampljuset i ”The Club” och det blir givetvis ett långt snack om de fantastiska transferfönster som fyllde Reebok Stadium med profiler från världens alla hörn. 


    Med Oskar Kiisk och Leonard Jägerskiöld Velander.

    Klippt av Keven Bader. 


    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

  • I början av 1940-talet rasar andra världskriget i Europa. I ett desperat försök att behålla sin neutralitet sätter Sverige upp hemliga slutna läger omringade av stängsel och taggtråd på avlägsna platser runt om i landet. Där spärrar staten in farliga och suspekta personer som misstänks kunna förarga Adolf Hitler och Nazityskland. Målet är att Sverige ska slippa bli invaderat - till varje pris. Bakom den svenska taggtråden är en dokumentärserie i två delar om krigspolitik, livsöden och en av nutida historiens vita fläckar. I första avsnittet av två får vi följa Charlie från Wales, som torpederas av tyskar i Narvik och sen flyr till Sverige mot friheten - tror han. Learn more about your ad choices. Visit podcastchoices.com/adchoices

  • Gabriel berättar om Afrikas största språk och Åsskar får lära sig vad uppskatta betyder innan dom hittar en lista med några av världens tokigaste stadsnamn! Dom berättar om staden i Wales med det rekordlånga namnet, om tråkiga staden i Danmark, försvunna staden i Skottland, den besvikna ön och mycket annat. Därefter förklarar Gabriel varför det är en historisk dag i svensk politik och berättar om Sveriges nya statsminister. Åsskar skickar uppmuntran och stöd till oroliga lyssnare, samt förbereder förslag att skicka in till utbildningsdepartementet!

    Dagens ord: uppskatta

    Produceras av Frälsningsarmén

    www.kylskåpsradion.se

  • Historien om monarken som fått stryk av skolkamrater, manglats av tabloidpressen, sökt andlig tröst hos gurus och stått i centrum för en enormt uppmärksammad otrohetsskandal.

    Nya avsnitt från P3 ID hittar du först i Sveriges Radio Play.

    När Storbritanniens drottning Elizabeth II dör i början av september 2022, är hennes äldsta son Charles 74 år gammal. Prinsen av Wales ska bli kung.

    Han är en man som fått vänta i decennier på sitt livs kärlek. Han har kallats för både blyg och känslig, för en action man och en affärsman som ofta talar först och tänker sen. Kommer Charles klara av jobbet? 

    I avsnittet medverkar James Savage, chefredaktör för webbtidningen The Local i Sverige, hovreportrarna Sara Ericsson och Roger Lundgren samt arkitekten Aleksander Wolodarski.

    Avsnittet gjordes av Studio Olga hösten 2022.
    Programledare: Vendela Lundberg
    Avsnittsmakare: Patrick Stanelius, Vendela Lundberg, Carl-Johan Ulvenäs & Alice Dadgostar
    Producent: Carl-Johan Ulvenäs
    Ljudmix: Fredrik Nilsson

    Ljudklippen är hämtade från BBC, Sveriges Radio, AP Archive, Reuters, CBS, Sky News

  • Utrikeskrönikan 25 juli.

    Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.

    London, måndag.

    De senaste veckorna har jag levt två parallella liv. Det ena på hemmaredaktionen i Stockholm, där jag nära och noggrant följt med i vårt svenska nyhetsflöde för att kunna prata om det som är relevant för Sverige i radio. Men på lediga dagar, och vid andra tillfällen då jobbet tillåtit, har jag placerat mig själv här i London och i det brittiska flödet. 

    Jag har läst nyhetsbrev, morgontidningar, skvallerpress och ändlösa Twittertrådar. Jag har hängt kvar på redaktionsgolvet och stirrat på de stora skärmarna där bland annat BBC-sändningarna rullar ljudlöst, för att åtminstone få en uppfattning om vad som är dagens stora grej. Jag har till och med försökt se ikapp tv-serien The Crown i hopp om att den historiska tillbakablicken ska ge mig plötslig insikt i varför det brittiska samhället blivit som det blivit. 

    Men, mer än något annat har jag lyssnat på radio. Just BBC:s radiosändningar har fått gå i mina lurar så fort jag fått chansen. Jag har i och för sig under lång tid lyssnat väldigt mycket på brittisk radio och poddar, men nu då jag ska rapportera härifrån under sommaren så är insatserna större. Det är ju inte omöjligt att jag faktiskt behöver kunna förmedla det jag tar in, vidare till er lyssnare.

    Tyvärr visar det sig att jag har svårt att fokusera på innehållet eftersom en av få saker som intresserar mig mer än Storbritannien är dialekter. Brittiska dialekter visserligen, men ändå. Det här gör att så fort en ny person hörs i det program jag råkar lyssna på så är min första tanke inte: Vad har den här personen att berätta? Utan: Varifrån kommer den här personen?

    Vi tar några exempel på hur det kan låta i mitt huvud:

    Hon pratar som fotbollsspelaren Stuart Dallas, Nordirland då. Cookstown kanske jag gissar och konstaterar utan att dubbelkolla att det förmodligen är rätt.

    Den här killen har ett sch-ljud där det borde vara ett k-ljud, garanterat en ”scouser”, som Liverpool-borna kallas.

    Han låter som Rob Brydon, han från den fantastiska tv-serien ”The Trip” där två komiker åker på en matresa på den engelska landsbygden. Han är från Wales vet jag. I just det här fallet introducerades intervjupersonen också som ”minister för Wales” vilket förstås var en ledtråd, men ett rätt är ett rätt.

    Som ni förstår påverkas förmågan att faktiskt ta in vad som sägs av letandet efter ledtrådar i en konsonant eller en diftong, och förståelsen försämras ytterligare då jag sedan febrilt söker i internets tassemarker efter bevis på att någon för mig helt obekant intervjuperson faktiskt kommer från nordvästra England. Jodu, här finns en intervju med BBC Radio Cumbria från 2013, där finns nog kopplingen.

    Så trots att jag länge, och med ökad intensitet sedan jag visste att jag skulle åka hit, har lyssnat på så mycket radio att jag borde veta allt om Rishi Sunak och Liz Truss, om skillnaden på Rugby Union och Rugby League och om hertigen och hertiginnan av Cambridges förehavanden, så vet jag faktiskt inte vad som gått in. Vi lär väl märka helt enkelt.

    Jag kan i alla fall lova att jag kommer skärpa mig då jag själv åker ut och pratar med folk. Att fokusera på vad de säger och inte hur. 

    Så att inte alla mina följdfrågor lyder: ”Låt mig gissa... Southampton?”

    Elias Wahlberg, London
    [email protected]

  • Uppsnack

    Mats nya scoop

    Ny teknologi i fotboll

    Gängets bästa minnen från Johanneshov

    Världsrekord

    Giggs lämnar Wales

    Mats imitation 


    Klippare: André Miettinen Persson


    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

  • Sverige satsar 800 miljarder kronor på infrastruktur som vägar och järnvägar de närmaste tolv åren. Söder om Stockholm ska Tvärförbindelse Södertörn byggas. Det är det dyraste vägbygget som också ökar utsläppen mest.

    Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.

    Regeringen har kallat det den största satsningen någonsin och att det ska bidra till att klimatmålen nås och till att Sverige blir världens första fossilfria välfärdsland. Men det visar sig att koldioxidutsläppen knappt minskas alls med de stora satsningarna, vilket lett till omfattande kritik mot Trafikverkets förslag. I vår fattar regeringen det slutliga beslutet om infrastruktursatsningarna.

    I Wales stoppas alla nya vägbyggen och omprövas på grund av klimatkrisen och påverkan på den biologiska mångfalden

    I Wales har politiken stoppat nya vägbyggen på grund av klimatutsläppen. Hör Wales vice klimatminister i Klotet!

    Medverkande: Tony Nicander, aktiv i gruppen "Stoppa motorvägen - Rädda Södertörns tysta skogar", Christian Ottosson, (C) kommunalråd för miljö- och klimatfrågor i Huddinge, Johan Kuylenstierna, ordförande för regeringens Klimatpolitiska råd, Lennart Kalander, avdelningschef nationell planering på Trafikverket, Mikael Johannesson, Statens Väg- och transportforskningsinstitut, Birgit Nielsen, miljöskyddsavdelningen på Länsstyrelsen Västra Götaland, Johan Bogren, chef för klimatstyrmedelsenheten på Naturvårdsverket och Lee Waters, vice klimatminister i Wales för Labourpartiet.

    Skriv till oss! [email protected]

    Reporter: Daniel Värjö

    Programledare: Niklas Zachrisson

    Producent: Anders Wennersten