Maya Delorez Podcasts

  • Maya Delorez grundare och VD Madelene Törnblom gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig av allt som hänt sen avsnitt 4-


    2:00 min - Hennes personliga utvecklingsresa. Hur har resan sett ut sedan förra poddavsnittet? Och hur tog hon sig igenom de motgångar hon stötte på?

    22:45 min - Hur ser wholesaleklimatet ut för hästsegmentet? 

    26:00 min - Hur jobbar de med community? Och vad är det största kundvärdet?

    50:45 min - Hur viktigt är TikTok för deras marknadsföring? 

    Här hittar du Madelene Törnblom & Maya Delorez

    https://www.instagram.com/madelenetornblom/

    https://www.instagram.com/mayadelorez/

    https://mayadelorez.se/ 

    Följ Björn på LinkedIn

    https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/ 

     

    Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

    https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/ 

     

    Besök vår hemsida & Instagram

    https://www.framtidensehandel.se/ 

    https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 

     

    Sponsor

    https://www.juni.co/framtidens  

     

    Tusen tack för att du lyssnar!


    Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

  • Björn minglar runt på Tak i Stockholm i detta avsnitt av Framtidens E-Handel och snackar med de absolut mest spännande profilerna inom e-handel idag tillsammans med Juni.


    Lovisa Hahn Falkman - Under Your Skin

    2:00 min - Känslan över att ha gjort en exit och om svårigheterna som fanns i början.

    Andreas Palm - CDLP

    6:30 min - Skulle han någonsin göra en exit? Och vad är det som krävs?

    8:30 min - Vilket är det största värdet en investerare kan ge ett modeföretag idag?

    10:00 min - Hur skapar man ett high-end brand?

    Madelene Törnblom - Maya Delorez

    14:45 min - Priserna som hon precis mottagit och hur man tacklar framgångarna.

    19:30 min - Hur har de påverkats under 2022?

    Petra Tungården - Adoore

    25:30 min - Hur ser hennes mingelstrategi ut och hur går det i dagsläget för Adoore?

    29:00 min - Snackar returer.

    33:00 min - Varför lyckas vissa brands medans andra kämpar förgäves?

    Thomas Grabe - Garbo&Friends, tidigare Bangerhead

    36:30 min - Om att byta riktning i sin karriär.

    39:00 min - Hur mycket D2C vs wholesale kör de på?

    Jacob Lovén - Den Digitala Draken

    43:40 min - Hur står sig svenska D2Cs idag i jämförelse med resten av världen?

    46:00 min - Skillnaden mellan Sverige och Asien i aggressiviteten kring bolagsbyggandet.

    Pontus Krusing - NUDIENT

    53:45 min - Vikten av wholesale för Nudient, och hur strategin ser ut bakom beslutet.

    57:30 min - Hur ser deras marketing spend och marginaler ut? Och hur tror han framtiden kommer se ut för e-handlare?

    Gustav Lidén - Flattered

    1:03:30 min - Att vara ett av de första D2C och influencervarumärkerna i Sverige.

    Daniel Korhonen - Tanrevel

    1:13:30 min - Hur ser deras situation ut just nu i September 2022?

    1:15:15 min - Deras influencerstrategi och kanalerna de använder.

    Svante Gabrán - XLASH

    1:18:45 min - Hur kommer lågkonjunkturen påverka e-handlarna? Och hur anpassar man sig bäst?

    1:22:45 min - Hur jobbar de med community?

    Lucas Wasniewski - Flowlife

    1:25:30 min - Snackar tillväxtstrategi.

    Sophie Aubard - Yeyloh

    1:31:30 min - Snackar returer. Varför lägger e-handlare inte mer tid och intresse för detta?

    Samir El-Sabini - Juni

    1:40:20 min - Hur kan e-handlare tjäna på och även komma igång med Juni?

     

    Följ Björn på LinkedIn

    https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/ 

     

    Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

    https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/ 

     

    Besök vår hemsida & Instagram

    https://www.framtidensehandel.se/ 

    https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 

     

    Sponsor

    https://www.juni.co/  

     

    Tusen tack för att du lyssnar!

    Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

  • I veckans avsnitt får vi träffa ingen mindre än Madelene Törnblom som är grundare av Maya Delorez.

    Detta är ett avsnitt helt i min smak med företagande, entreprenörskap och hästar. Madelene berättar om hur hon kom på idéen att grunda Maya Delorez, hur hon gick tillväga och hur det vuxit till det det är idag.

    Vi pratar om marketing och sociala medier. vad Madelene har haft för nycklar för att lyckas så bra som hon gjort.

    Missa inte detta härliga avsnitt med en riktig pang-tjej

  • Maya Delorez är fyra år efter starten på väg mot 100 miljoner kronor i omsättning utan något externt kapital. Grundaren Madelene Törnblom har en tydlig vision om hur moderna ridkläder ska se ut och fungera - parat en stark vilja att genomföra sin vision.

    Hon startade Maya Delorez på flickrummet som 20-åring och har nu 22 anställda. Efter att ha ridit i hela sitt liv är Madelene Törnblom förankrad mitt i sin målgrupp. Och hon har haft visionen och självförtroendet att bryta mot förlegade traditioner inom hästsporten.

    I detta avsnitt samtalar programledaren Urban Lindstedt med Madelene Törnblom, CEO och grundare Maya Delorez som på bara fyra år närmar sig 100 miljoner i omsättning.

    Trots att Madelene Törnblom bara var 20 år när hon startade Maya Delorez har hon skapat ett D2C-varumärke som skulle kunna fungera som en handbok för hur du lyckas med ett varumärke som säljer direkt till slutkunden.

    Visionen är ridkläder i moderna material som syns i ridhuset. Startplåten var 120 000 kronor för en såld häst. Efter att ha beställt de första ridbyxorna och fixat ett aktiebolag fanns det inte så mycket pengar kvar för marknadsföring. Madelene Törnblom hackade ihop sin första nätbutik med hjälp av videos på Youtube samtidigt som hon fyllde sitt Instagram-konto med hästbilder.

    Flickrummet i föräldrahemmet var första lagret. Och genom att ge bort byxor till microinfluensers i ridvärlden, sälja på mindre ridtävlingar samt Instagram såldes de första hundra ridbyxorna slut på en månad. Det tog flera år innan hon spenderade pengar på marknadsföring.

    Inom kort relanseras nätbutiken på plattformen Centra. Ambitionen är att sälja till hela världen. Och hon är nominerad till Årets digitala handel – D Award.

    Kolla in våra sponsorer:
    www.svea.com/se/sv/foretag/betallosningar/
    www.postnord.se/foretagslosningar/e-handel

    Kontakta programledaren Urban Lindstedt
    www.linkedin.com/in/urbanlindstedt/