XLASH Podcasts
-
I detta avsnitt träffar vi Svante Gabrán som är grundare och VD på bolaget Xlash. De startade bolaget redan 2012 som då fokuserade primärt på sitt ögonfransserum. Under de första åren drevs det som ett hobbyprojekt och det var först för 5 år sedan som de valde att fokusera på bolaget. Förra året omsatte de hela 167 miljoner jämnt fördelat mellan egen e-handel och försäljning via återförsäljare.
I avsnittet får ni höra hur de gjorde för att bygga sitt bolag och om deras lärdomar längst med vägen. Vi djupdyker i deras marknadsföringsstrategi och pratar mycket om strategi för Instagram, TikTok och Influenser marketing.
Lyssna på intervjun här eller där poddar finns.
-
Björn minglar runt på Tak i Stockholm i detta avsnitt av Framtidens E-Handel och snackar med de absolut mest spännande profilerna inom e-handel idag tillsammans med Juni.
Lovisa Hahn Falkman - Under Your Skin
2:00 min - Känslan över att ha gjort en exit och om svårigheterna som fanns i början.
Andreas Palm - CDLP
6:30 min - Skulle han någonsin göra en exit? Och vad är det som krävs?
8:30 min - Vilket är det största värdet en investerare kan ge ett modeföretag idag?
10:00 min - Hur skapar man ett high-end brand?
Madelene Törnblom - Maya Delorez
14:45 min - Priserna som hon precis mottagit och hur man tacklar framgångarna.
19:30 min - Hur har de påverkats under 2022?
Petra Tungården - Adoore
25:30 min - Hur ser hennes mingelstrategi ut och hur går det i dagsläget för Adoore?
29:00 min - Snackar returer.
33:00 min - Varför lyckas vissa brands medans andra kämpar förgäves?
Thomas Grabe - Garbo&Friends, tidigare Bangerhead
36:30 min - Om att byta riktning i sin karriär.
39:00 min - Hur mycket D2C vs wholesale kör de på?
Jacob Lovén - Den Digitala Draken
43:40 min - Hur står sig svenska D2Cs idag i jämförelse med resten av världen?
46:00 min - Skillnaden mellan Sverige och Asien i aggressiviteten kring bolagsbyggandet.
Pontus Krusing - NUDIENT
53:45 min - Vikten av wholesale för Nudient, och hur strategin ser ut bakom beslutet.
57:30 min - Hur ser deras marketing spend och marginaler ut? Och hur tror han framtiden kommer se ut för e-handlare?
Gustav Lidén - Flattered
1:03:30 min - Att vara ett av de första D2C och influencervarumärkerna i Sverige.
Daniel Korhonen - Tanrevel
1:13:30 min - Hur ser deras situation ut just nu i September 2022?
1:15:15 min - Deras influencerstrategi och kanalerna de använder.
Svante Gabrán - XLASH
1:18:45 min - Hur kommer lågkonjunkturen påverka e-handlarna? Och hur anpassar man sig bäst?
1:22:45 min - Hur jobbar de med community?
Lucas Wasniewski - Flowlife
1:25:30 min - Snackar tillväxtstrategi.
Sophie Aubard - Yeyloh
1:31:30 min - Snackar returer. Varför lägger e-handlare inte mer tid och intresse för detta?
Samir El-Sabini - Juni
1:40:20 min - Hur kan e-handlare tjäna på och även komma igång med Juni?
Följ Björn på LinkedIn
https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/
Följ Framtidens E-handel på LinkedIn
https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/
Besök vår hemsida & Instagram
https://www.framtidensehandel.se/
https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/
Sponsor
https://www.juni.co/
Tusen tack för att du lyssnar!
Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
XLASH’s VD Svante Gabrán gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig av hur man skalar en verksamhet. Vad har hänt de senaste 14 månaderna inom e-handel? Ta del av Svantes tankar i detta avsnitt i Framtidens E-handel.
Svante berättar om vilka typer av varumärken det går bra vs dåligt för just nu, och hur viktigt det är med ultrasnabb kundtjänst för att vara relevant. Han förklarar även vad vi kan förvänta oss för förändringar inom e-handelsekosystemet framöver, och hur man kommunicerar bäst på TikTok. Svante berättar slutligen om hur kriget har påverkat olika typer av brands.
Här hittar du Svante & XLASH:
https://www.linkedin.com/in/svante-gabr%C3%A1n-81417766/?original_referer=https%3A%2F%2Fwww%2Egoogle%2Ecom%2F&originalSubdomain=se
https://xlash.com/
Följ Björn på LinkedIn
https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/
Följ Framtidens E-handel på LinkedIn
https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/
Besök vår hemsida & Instagram
https://www.framtidensehandel.se/
https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/
Sponsor
https://www.maddenanalytics.com/
Tusen tack för att du lyssnar!
Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
En nästintill exponentiell utveckling på kort tid med en och samma produkt. Vi pratar om Beauty Generations omtalade ögonfransserum - XLASH. Under flera år låg deras omsättning stabilt men plötsligt under 2019 hände något och omsättningen tog rekordfart. Hur lyckades förvandla ett resultat från bra till succé på så kort tid?
Finns det ett mirakelrecept när det kommer till entreprenörskap och exponentiell tillväxt?
I veckans avsnitt har vi bjudit in mirakelmannen Svante Gabrán, VD på XLASH Cosmetics och här delar han med sig av sina bästa tips för att lyckas som entreprenör.
Önskar du komma i kontakt med Retailpodden?
Maila: [email protected]