Warner Music Podcasts
-
Kiss i sverige: Lennart Wizén & Simon Wizén
Vår serie ”Kiss i Sverige” fortsätter med far och son Wizén, detta är ett Dacapo avsnitt, de berättar om sina upplevelser på Gröna Lund 1976 samt Globen 1996.
Välkommen till femte avsnittet i vår serie ”Kiss i Sverige”, en resa som slutar i Dalhalla 2023
Detta har vi pratat om:
Hotter than hell, KISS, Strutter, Cold Gin, Kiss Alive!, Dressed to Kill, Deep Purple, Black Sabbath, She, Two Timer, Love Her All I Can, Roger Glover, ZZ Top, Sikta mot stjärnorna 1995, Double Platinum, Soloalbumen, Made in Japan, Machine Head, Skivgrossisten, Kansas, Poster, Rush, Led Zeppelin, Zonk, Runaways, Destroyer, Welcome to my Nightmare, King of the Nighttime World, Rock and Roll Over, Love Gun, Unmasked, The Elder, Lennart Fageman, Warner Music, Posten, Alive II, Larger Than Life, Queen, We Will Rock You, GDC, Skivcentrum, Deuce, tidsmaskiner, New York, Madison Square Garden 2023, Rickard Gabrielsson, Leo Eide, Bloddräggling, Flaming Youth, porrtidningar I skogen, Ace Frehley, Svala & Söderlund, 250 biljetter, Svenska Dagbladet, Globen 1996, Kiss in the Phantom of the Park, Sergelteatern, Ace stuntman, svedda ögonbryn, Watchin' You, Donnington, Stockholm Groove, Rush, KISS 1999 3D, Psycho Circus, Black Metal, Pantera, Slayer, Venom, Valkyria, Growl teknik, Slaktkyrkan, Fryshuset, Sparks, Kraftwerk, Criss 99, Staffan Hildebrand, Richard Evenlind
-
Kiss i sverige: Lennart Wizén & Simon Wizén Vår serie ”Kiss i Sverige” fortsätter med far och son Wizén, detta är ett Dacapo avsnitt, de berättar om sina upplevelser på Gröna Lund 1976 samt Globen 1996. Välkommen till femte avsnittet i vår serie ”Kiss i Sverige”, en resa som slutar i Dalhalla 2023 Detta har vi pratat om: Hotter than hell, KISS, Strutter, Cold Gin, Kiss Alive!, Dressed to Kill, Deep Purple, Black Sabbath, She, Two Timer, Love Her All I Can, Roger Glover, ZZ Top, Sikta mot stjärnorna 1995, Double Platinum, Soloalbumen, Made in Japan, Machine Head, Skivgrossisten, Kansas, Poster, Rush, Led Zeppelin, Zonk, Runaways, Destroyer, Welcome to my Nightmare, King of the Nighttime World, Rock and Roll Over, Love Gun, Unmasked, The Elder, Lennart Fageman, Warner Music, Posten, Alive II, Larger Than Life, Queen, We Will Rock You, GDC, Skivcentrum, Deuce, tidsmaskiner, New York, Madison Square Garden 2023, Rickard Gabrielsson, Leo Eide, Bloddräggling, Flaming Youth, porrtidningar I skogen, Ace Frehley, Svala & Söderlund, 250 biljetter, Svenska Dagbladet, Globen 1996, Kiss in the Phantom of the Park, Sergelteatern, Ace stuntman, svedda ögonbryn, Watchin' You, Donnington, Stockholm Groove, Rush, KISS 1999 3D, Psycho Circus, Black Metal, Pantera, Slayer, Venom, Valkyria, Growl teknik, Slaktkyrkan, Fryshuset, Sparks, Kraftwerk, Criss 99, Staffan Hildebrand, Richard Evenlind
-
Från kreatörskap & Markoolio-hits till entreprenörskap & musikrättigheter! Möt Johan Lagerlöf som har rollen Head of Investment på Pophouse och ansvarar för köp av rättigheter till kataloger med exempelvis Avicii och Swedish House Mafia. Vi snackar om allt från paketering av rättigheter för att bygga varumärken och upplevelser runt artisten och musiken, till att gå in på hur artister kan jobba med den emotionella kopplingen i en digital värld och pågående skifte från content till engagemang. Johan har lång bakgrund inom musik utöver att själv vara producent och låtskrivare i grunden, bland annat skapade han Sveriges första tjänst för ringsignaler av hits, medgrundade och var VD på X5 Music(köptes upp av Warner Music), blev tillfrågad av Daniel Ek att jobba med kataloger på Spotify och varit där tills att han fick höra mer om planerna för just Pophouse - efter en lunch med Per Sundin(VD & tidigare poddgäst). Ett spännande samtal med massor av inblick och lärdomar, lyssna nu!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Från kreatörskap & Markoolio-hits till entreprenörskap & musikrättigheter! Möt Johan Lagerlöf som har rollen Head of Investment på Pophouse och ansvarar för köp av rättigheter till kataloger med exempelvis Avicii och Swedish House Mafia. Vi snackar om allt från paketering av rättigheter för att bygga varumärken och upplevelser runt artisten och musiken, till att gå in på hur artister kan jobba med den emotionella kopplingen i en digital värld och pågående skifte från content till engagemang. Johan har lång bakgrund inom musik utöver att själv vara producent och låtskrivare i grunden, bland annat skapade han Sveriges första tjänst för ringsignaler av hits, medgrundade och var VD på X5 Music(köptes upp av Warner Music), blev tillfrågad av Daniel Ek att jobba med kataloger på Spotify och varit där tills att han fick höra mer om planerna för just Pophouse - efter en lunch med Per Sundin(VD & tidigare poddgäst). Ett spännande samtal med massor av inblick och lärdomar, lyssna nu!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Känd från musikbranschens egna nyhetssida! Möt självaste Lars Nylin som under 14 år skrivit för musikindustrin.se och har bra koll på olika delar genom sin personliga erfarenhet på över totalt 40 år inom branschen. Det blir ett delvis nostalgiskt avsnitt kring hans resa, från att arbeta med promotion/A&R på bolag som Bonnier Amigo och Warner Music till att driva egen label och till slut hamna inom musikjournalistik. Vi får bland annat höra om musikbranschens tidigare strukturer och gamla historier med branschpersoner, samtidigt diskuterar vi även kring dagens medielandskap och självklart hur arbetet bakom musikindustrin.se egentligen funkar. Hur får de verksamheten att rulla med bara tre personer? Hur kan man få med en artikel hos dem på bästa sätt? Massa inblick och intressanta perspektiv, lyssna nu!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Känd från musikbranschens egna nyhetssida! Möt självaste Lars Nylin som under 14 år skrivit för musikindustrin.se och har bra koll på olika delar genom sin personliga erfarenhet på över totalt 40 år inom branschen. Det blir ett delvis nostalgiskt avsnitt kring hans resa, från att arbeta med promotion/A&R på bolag som Bonnier Amigo och Warner Music till att driva egen label och till slut hamna inom musikjournalistik. Vi får bland annat höra om musikbranschens tidigare strukturer och gamla historier med branschpersoner, samtidigt diskuterar vi även kring dagens medielandskap och självklart hur arbetet bakom musikindustrin.se egentligen funkar. Hur får de verksamheten att rulla med bara tre personer? Hur kan man få med en artikel hos dem på bästa sätt? Massa inblick och intressanta perspektiv, lyssna nu!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Första veckan i A&R-rollen, och sitt andra majorbolag! Möt drivna Nisrit Ghebil som snabbt lyckats navigera olika kreativa roller genom att ständigt samla på sig ny kunskap och erfarenhet, med tydliga delmål och ödmjukhet kring att man inte behöver kunna allt på en gång! Hon jobbade tidigare med sociala medier på Warner Music och deltid på Fryshuset till att numera börja hitta och utveckla artister på Sony Music som A&R - en tidigare oklar roll för henne förklarar hon, men att det går att lära sig längs vägen! Vi får höra om allt från hennes intressanta karriärresa och upplevelse som ung svart kvinna till att vara ny i musikbranschen och varför kulturell erfarenhet kan hjälpa majorbolagen förbättra relationen till independent hiphop-artister bland annat. Lyssna nu, grymma tips och uppfriskande perspektiv!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Första veckan i A&R-rollen, och sitt andra majorbolag! Möt drivna Nisrit Ghebil som snabbt lyckats navigera olika kreativa roller genom att ständigt samla på sig ny kunskap och erfarenhet, med tydliga delmål och ödmjukhet kring att man inte behöver kunna allt på en gång! Hon jobbade tidigare med sociala medier på Warner Music och deltid på Fryshuset till att numera börja hitta och utveckla artister på Sony Music som A&R - en tidigare oklar roll för henne förklarar hon, men att det går att lära sig längs vägen! Vi får höra om allt från hennes intressanta karriärresa och upplevelse som ung svart kvinna till att vara ny i musikbranschen och varför kulturell erfarenhet kan hjälpa majorbolagen förbättra relationen till independent hiphop-artister bland annat. Lyssna nu, grymma tips och uppfriskande perspektiv!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.