Sveriges Annonsörer Podcasts
-
Kontroverserna kring poddaren Joe Rogan och Spotify har gjort det tydligt att poddar blivit en maktfaktor att räkna med. Även ekonomiskt. Men hur ser ekonomin ut?
Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.
Programledare:
Hanna MalmodinGäster och röster i programmet:
Sven Carlsson, gräv- och teknikreporter Ekot
Kristian Åström, ekonomikommentator Ekot
Peter Mackhé, medieexpert Sveriges Annonsörer
Fredrik Liljeqvist, analytiker och konsult Mediavision
Julia Lyskova, poddare Daddy issues
Daniel Ek, vd Spotify
Joe Rogan, poddare The Joe Rogan Experience
Nils Lofgren, musiker
Helen Fransson Gustafsson, Eksjö Stadshotell
Magdalena Andersson, statsminister
Ricky Gervais, skådespelare och poddare
George W Bush, fd president USAProducent:
Olof Wijnbladh
Tekniker:
Sandra Pettersson
[email protected] -
2021 års transferfönster är stängt och vi har kartlagt hur marknadscheferna rört sig. Resultatet? Många har valt – eller inte valt (läs: fått dojan) – att ge sig av. Totalt rör det sig om 64 tunga marknadschefer som förra året bytte jobb och arbetsgivare. Mer än en i veckan alltså. När Resumé Insikt kartlägger hur länge marknadscheferna hos Sveriges 100 största annonsörer sitter på sina poster landar medianen på 2,5 år. Storannonsörerna har i genomsnitt haft knappt två marknadschefer de senaste fem åren. På Åhléns, som är värst i klassen, har man avverkat fem på lika många år. Vilka konsekvenser kan det här få för bolagens strategi och riktning? Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer och tidigare marknadschef på K-Rauta, gästar veckans podd.