San Fransisco Podcasts

  • Vi pratar om rollerna ”facilitator” och ”systemarkitekt” – två centrala förmågor när vi leder samverkansprocesser. Vi tror att dessa två roller och kompetenser blir avgörande när vi ska ta oss an dagens komplexa utmaningar, och när vi möts för att samverka mellan organisationer, kunskapsområden och perspektiv. Om vi tar våra komplexa frågor på allvar, behöver vi också tillsätta rätt kompetens som krävs för att komma djupare och längre.

    Vi pratar bland annat om:
    - Bakgrunden till facilitatorskompetensen i 60-talets San Fransisco
    - Facilitering som hantverk med bland annat design av möten, riggning av mötet, att lösa saker som uppstår. Att vara förberedd och att vara i stunden med fingertoppskänsla
    - Facilitatorn som processledare, tillhandahållare av metoder och verktyg, som neutral part, processutbildare
    - Vad rollen som systemarkitekt innebär
    - Vikten av att vara proaktiv kring att ta ett helhetsperspektiv och driva systemisk förändring i komplexa frågor

  • Här finns Sveriges Radios korrespondenters krönikor i P1 Morgon samlade som podd.

    Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.

    San Francisco, fredag.

    Idag kommer andra delen av tv-årets hittills mest utskällda serie. I alla fall inom gayvärlden. För, som någon skrev på Twitter, om det är något som faktiskt kunnat ena den i vanliga fall så spretiga HBTQ-världen i USA, så är det att man avskyr serien The Real Friends of WeHo.

    Serien är en sorts bögversion av Hollywoodfruar. Eller kanske snarare den amerikanska förlagan Real Housewives-konceptet.

    Eventuellt hade serien kunnat få ett lite mer varmt mottagande om den inte hade inlett första avsnittet med att förklara att platsen där den utspelas, West Hollywood i Los Angeles, är hela gayvärldens epicentrum. Det känns i alla fall som att alla som såg på serien här i San Francisco, genast blev kränkta och stängde av första avsnittet redan där.

    Vi får följa en influencer, en stylist, en skådespelare, en artist, en entreprenör och en snubbe som driver en resebyrå tillsammans med sin man som var med i tonårskomedin Mean Girls en gång i tiden. Jag tror jag fick med alla där. För trots att de sysslar med olika saker, så känns de nästan som en och samma person. Som prefabricerade West Hollywood-kloner. Till och med han som säger att han inte tillbringar någon tid i West Hollywood. De är alla fräscha, vältränade... ointressanta.

    Under veckan som gått har man kunnat ta del av mängder av mer eller mindre begåvade sågningar av serien. En person på Twitter var till och med irriterad över att en några sekunder lång inklippsbild var filmad  2015 – det kunde man se på annonstavlan med reklam för Askungenfilmen.

    Och en video från en gaybar blev viral, där jublar gästerna när  någon stänger av tv:n som ska visa The Real Friends of WeHo.

    Artisten Todrick Hall som är med i serien, och som redan tidigare fått utstå en hel del hat på nätet, verkar ha tagit mest illa vid sig. Han har publicerat flera sidor långa handskrivna brev på Instagram där han till exempel frågar sig varför han och de andra medverkande kritiseras för att de är rika, vältränade privilegierade – medan folk samtidigt upphetsat följer varenda avsnitt av till exempel serien om den välbärgade Kardashian-familjen.

    Själv tänker jag att det här konceptet kanske hade varit spännande för 20 år sen. Andra hyfsat nya dokusåpor med bögmedverkan har adderat någonting till bögarna för att göra det intressant. Styling och livsstilsserien Queer Eye lät sina programledare ge smakråd till personer som bodde i olika sydstater under de första säsongerna. Långt från gayghettona. Precis som We're here där programledarna iscensätter dragshows i olika småstäder.

    Att följa livet i en småstad mitt i en storstad där alla är stöpta i samma form, är inte lika spännande. Inte ens om småstaden ligger i Hollywood.

    Roger Wilson, San Fransisco
    [email protected]

  • "A bar bill in Atlanta is a better use of budget than an empty room in Hudson Yards"


    Det citatet kommer från Sean Lyons, CEO på R/GA när han nyligen meddelade att de skulle stänga sina kontor i New York och San Fransisco, till förmån för att öppna upp fler och mindre hubbar ute i landet.


    I det här avsnittet pratar vi om hur arbetslivet är under stor förändring, hur behovet av fysisk närvaro fortfarande är värdefull, men också hur vi kan jobba på ett sätt som gör att det fungerar för fler människor.


    Honeypot Podcast med Fredrik Heghammar & Alexander Wennerberg


    Produceras av hives.co


    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

  • Stellz har en gran-meltdown. Mangz får en läxa på en indisk restaurang i San Fransisco. Varför lägger tvättizarna in en miljard dollar på sparkontot? Stellz imponerar med högläsning. Och så sjunger Stellz och Mangz in julen! Välkomna!

  • Med mellanårsvalet bara dagar bort är många demokrater stressade över opinionssiffrorna - så nu kallar man in de stora kanonerna.

    Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.

    En man gick in i talmannen Nancy Pelosis hem och attackerade hennes make. Enligt medieuppgifter ska han ha varit ute efter talmannen själv, men hon var i Washington DC och inte hemma i San Fransisco. Hur stor är risken för våld i samband med valet 2022? Har risken blivit mer närvarande de senaste åren?

    Demokraternas slutspurt

    Med dagar kvar till mellanårsvalet är många demokrater nervösa. Det finns en möjlighet att Republikanernas vinner inte bara representanthuset utan även senaten. I ett försök att vinna över väljare på sluttampen är tidigare presidenten Barack Obama ute och kampanjar för sitt partis sak. Kommer han att lyckas, eller är han för sent ute?

    HD och positiv särbehandling

    Det händer saker i Högsta domstolen och synen på positiv särbehandling för svarta amerikaner på landets universitet. Fernando Arias reder ut vad det handlar om och hur det kan förändra delar av USA:s utbildningsväsende.

    Medverkande: Ginna Lindberg, USA-kommentator, Fernando Arias, tidigare New York-korrespondent och Roger Wilson, USA-korrespondent.

    Programledare: Sara Stenholm

    Producent: Viktor Mattsson

    Tekniker: Lisa Abrahamsson

  • Ronie Berggren och Björn Norström om det senaste i USA: Transgender golfare vill tävla med damer; Stor majoritet vuxna amerikaner vill att transgender tävlar i grupper för sitt biologiska kön; Kommunal idrottstränare och kritiker mot transgender-idrott får sparken i Louisiana; Ronie och Björn om press mot yttrandefriheten på arbetsplatser; Sam Harris försvarar mörkläggningen av Hunter Bidens skandaler; Jonathan Turley försvarar Trump sakligt; 2022 kommer den illegala invandringen slå superrekord; Demokraten Jared Golden visar att det går att vara en demokratisk lantis, åtminstone i Maine; Brottsligheten i Los Angeles fortsätter i destruktiva innovationer; CNN:s Brian Stelter får sparken; Biden får staket för halv miljon dollar; Transgender-man fick nej från att delta i kvinnogrupp; Enes Kanter kritiserar återigen NBA för att vara öppet för Demokraterna; San Fransisco satsar nu på polisen; Minneapolis stiftar anti-vit, rasistisk anställningslag; Andrew Cuomo vill att New Yorks skattebetalare ska bekosta hans advokatkostnader; Andrew Yang leder nytt parti, The Forward Party.

    -------
    STÖD AMERIKANSKA NYHETSANALYSER: http://usapol.blogspot.com/p/stod-oss-support-us.html

  • Trump utreds för spioneribrott efter att FBI i en husrannsakan vid hans residens Mar-a-Lago hittat topphemliga dokument. Stora delar av det Republikanska partiet sluter upp bakom Trump som hävdar att räden var politiskt motiverad.

    Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.

    Vid FBI:s räd mot Trumps residensens Mar-a-Lago i Florida fick de med sig ett stort antal hemligstämplade dokument som enligt den federala polisen inte får föras ut från Vita huset. Trump utreds nu för bland annat för spioneribrott. Trump hävdar att han själv hävt dokumentens hemligstämplar. Vad låg bakom beslutet att genomföra razzian och vad var det FBI hittade?

    Attentat mot FBI

    Trump har reagerat kraftigt på räden som han menar är politiskt motiverad och en attack mot honom från det demokratiskt styrda Justitiedepartementet för att hindra honom från att ställa upp i nästa presidentval. Han har fått med sig sina supportrar och stora delar av det republikanska partiet i sin kritik. Tonläget är minst sagt uppskruvat, hoten mot FBI har ökat i sociala medier och flera personer har gått från ord till handling. I Ohio försökte en beväpnad man bryta sig in i ett FBI-kontor i Cincinnati, han sköts till döds av polisen.

    Klimatpaketet The Inflation Reduction Act

    Att senaten röstade igenom Joe Bidens klimatpaket är hans största framgång under mandatperioden. Förutom klimatsatsningar innehåller The Inflation Reduction Act bland annat högkostnadsskydd för läkemedel och stöd till sjukförsäkringar. Det ska finansieras med skatt på vinst för storföretag och skatt på företag som återköper egna aktier.

    Tre månader kvar till mellanårsvalet genomförs nu primärval i Alaska and Wyoming.

    Den här avsnittet av USApodden spelades in direkt på Kulturhuset i Stockholm under evenemanget ”Förstå världen – möt Radiokorrespondenterna”, tisdag den 16 augusti kl 20.55.

    CECILIA KHAVAR (Washington), ROGER WILSON

    (San Fransisco) och GINNA LINDBERG, USA-kommentator.

    Programledare: SARA STENHOLM.

    Producent: MAJA LAGERCRANTZ

  • Semi-final dags i både AFC & NFC, i den förstnämnda får vi se framgångssagan Cincinnati Bengals ta sig an Kansas City Cheifs på bortaplan och i NFC möts divisionsrivalerna Los Angeles Rams och San Fransisco 49ers för tredje gången i år, nu för andra gången på kort tid på samma arena som Super Bowl sedan kommer att spelas på; SoFi Stadium i Los Angeles. Kan Rams bli andra laget på raken att få spela och vinna en Super Bowl på hemmaplan eller har 49ers det som krävs för att återigen skrälla? Allt det och hela Divisional Round går vi igenom utförligt.

  • I säsongens andra avsnitt reser vi till berggrunden som David vuxit upp på! Blekinge imponerar framför allt med sina magmatiska och metamorfa bergarter av olika - väldigt höga - åldrar, men överraskar även med spännande vattendrag. Ett inte så vanligt fenomen i den här podden! Och den som känner att ”Oj vad mycket vi fokuserar på Davids gamla grejer” kan trösta sig med att Johanna faktiskt är döpt precis bredvid Veckans Sjö! Rättvisa är viktigt och sjön är otroligt cool!

  • This episode is both in Swedish and English

    If you are English-speaking, you can find the English introduction further down which makes the talk easier to follow.Längre ned kan du även se filmen SUSANA.Further down you can also see the movie SUSANA.

    I det här avsnittet av SAQMI Play möter vi den argentinska filmskaparen Susana Blaustein Muñoz, som med sin ständigt aktuella självbiografiska film Susana tidigt blev en queer pionjär. Filmen från 1980 är en av dom allra första svenska lesbiska historier som skildras i rörlig bild, Susana bodde nämligen i Stockholm ett tag i slutet av 70-talet och hängde bland annat i kretsarna kring Lesbisk front. Christina, hennes dåvarande finlandssvenska flickvän som också var ny i Stockholm, figurerar i filmen. 40 år senare kommer deras pånyttfödda kärlek att skildras i kortfilmen Old Love Dies Hard, som skulle blivit en längre uppföljare till Susana men som verkar förbli den drygt åtta minuter kortdokumentär den är idag.Sitt breda internationella genombrott fick Susana Blaustein Muñoz 1985 med dokumentärfilmen Las Madres de la Plaza de Mayo som nominerades till en Oscar. Las Madres är en film om dom argentinska kvinnor som utmanade landets militärjunta och drev en enorm kamp för att få veta vad som hänt deras barn, som försvunnit under dom år Argentina var en militärdiktatur. Varje torsdag samlades mödrarna på torget Plaza de Mayo i Buenos Aires framför presidentens residens. Deras vita sjalar blev ett signum och rörelsen känd över hela världen.Susana Blaustein Muñoz, idag 68 år, har examen i konst från Bezalel Academy i Jerusalem i Israel och en master i film från San Francisco Art Institute i USA. Idag bor hon återigen i sin hemstad Mendoza i Argentina. Vi ska alldeles strax låta Susana själv berätta om sitt arbete. Hon nämner direkt sitt självporträtt Susana som kom till när hon studerade film i San Fransisco. Susana är en slags dagbok i rörliga bilder och ett möte mellan två systrar som valt olika sätt att leva sina liv. Susana väver samman cinema vérité och intervjuer till ett collage av stillbilder, amatörfilmer och animationer för att gestalta den kulturella kontext i vilken kvinnlig, sexuell och etnisk identitet formas. Hon ber sina familjemedlemmar, älskare, ex och vänner berätta om henne framför kameran. Vad tycker du om Susana? undrar hon. Filmen blev censurerad av den argentinska staten – som flera av Susanas filmer. Hon säger idag att det är nästintill omöjligt för henne att arbeta som filmskapare i sitt hemland.Malin Holgersson och SAQMIs grundare Anna Linder, hade samtalet med Susana den 28 juni 2021. Susana sitter i sitt hem i Mendoza i Argentina och vi sitter hemma hos Anna i Majorna i Göteborg.Text av Malin Holgersson.

    SUSANA, 1980, US/Argentina, 25 min, sv/vit, 16mm.Experimentell dokumentär om Susana Blaustein Muñoz liv. I sitt självbiografiska porträtt lämnar Susana hemlandet Argentina, för att leva sitt liv utanför det kulturella trycket från den latinamerikanska samhälls- och familjestrukturen. Det är en personlig och privat berättelse, likt en dagbok i rörliga bilder. Susana är en politiskt viktig film och en av de allra första svenska lesbiska historier som skildras och som bör ingå i ett svenskt kulturarv. Fler filmer av Susana längre ned:

    Trailer till filmen SUSANA:

    Relaterat material:

    Screen: 'Las Madres' of ArgentinaText by Walter Goodman, The New York Times, April 2, 1986

    Relationer blir film långt borta och nära, SvDText av Henrik Sahl Johansson, Publicerad den 4 augusti 2014.

    Texts and films by Susana Blaustein Muñoz:

    In this episode of SAQMI Play we meet the Argentinian filmmaker Susana Blaustein Muñoz, who became an early queer pioneer with her always relevant autobiographical film Susana. This film from 1980 marks one of the first Swedish lesbian stories to be portrayed in moving images, since Susana lived in Stockholm for a while in the late 70’s, and for instance hung out in the circles around Lesbisk front (Lesbian Front). Christina, her Finno-Swedish girlfriend at the time, who was also new to Stockholm, appears in the film. 40 years later their reborn love will be depicted in the short film Old Love Dies Hard, which was meant as a longer follow up to Susana, but seems to remain the slightly over 8-minute long documentary short that it is today.

    Susana Blaustein Muñoz had her broad international breakthrough in 1985 with the documentary film Las Madres de la Plaza de Mayo, which was nominated for an Oscar. Las Madres is a film about the Argentinian women who challenged the nation’s military rule and waged a tremendous struggle for the right to know what happened to their children who’d disappeared during the years when Argentina was a military dictatorship. Every Thursday the women gathered at the Plaza de Mayo in Buenos Aires in front of the President’s residency. Their white scarves became a signum, and the movement grew famous all over the world.

    Susana Blaustein Muñoz, now 68 years of age, has an art degree from the Bezalel Academy in Jerusalem in Israel, and a master in film from the San Francisco Art Institute in the USA. Today she once again lives in her hometown of Mendoza in Argentina. 

    In just a moment we’ll let Susana talk about her work herself. Directly she mentions her self-portrait Susana, which came to life while she was studying film in San Francisco. Susana is a kind of diary of moving images as well as a meeting between two sisters who’ve chosen different ways of living their lives. Susana weaves together cinema vérité and interviews to create a collage of stills, amateur films, and animations, to portray the cultural context in which female, sexual, and ethnic identity is formed. She asks her family members, lovers, exes, and friends to talk about her in front of the camera. What do you think about Susana? she wonders. The film was censured by the Argentinian state – just like many of Susana’s films. She says that today it’s almost impossible for her to work as a filmmaker in her home country.

    Malin Holgersson and SAQMI’s founder Anna Linder had this discussion with Susana on the 28th of June, 2021.Susana sits in her home in Mendoza in Argentina and we sit in Anna’s home in Majorna in Göteborg.Text by Malin Holgersson. Translated to English by Alex Alvina Chamberland

    Filmografi:SUSANA, 1980, US/Argentina, 25 min, Black/White, 16mm. Experimental documentary about Susana Blaustein Muñoz life. In this autobiographical portrait, Susana leaves her native Argentina to live her life outside the strictures of Latin American cultural and family pressures. Susana interweaves cinema vérité interviews of her family and lovers with snapshots, home movies and even a Disney cartoon to render the cultural context in which female, sexual and ethnic identity is shaped.

    See the film SUSANAPrice: 40 skr. The money goes directly to the filmmaker.Las Madres; The Mothers of Plaza de Mayo, 1985, 64 min, 16mm. Co-directed and produced with Lourdes Portillo.Nominated for an Academy Award for Best Documentary in 1986, Las Madres documents the courageous political actions of the Mothers of the Plaza de Mayo, a group of Argentine women who gather weekly at the Plaza de Mayo in Buenos Aires to remember the children that "disappeared" during the Dirty War (1976-1983). La Ofrenda - The Days of The Dead (El Diade Los Muertos), 1989, 62 min. Produced and Directed by Lourdes Portillo and Susana Blaustein Muñoz. Filmed simultaneously in Oaxaca DF and  San Francisco. A documentary exploring the varying cultural practices of the "Day of the Dead" in both Mexico and Chicano/a communities in the United States. Nominated for Grand Jury Prize at Sundance Film Festival 1989.My Home: My Prison, 1993, 60 min. My Home: My Prison is based on the autobiography of Palestinian journalist Raymonda Tawil, one of the first Palestinians to engage Israelis in dialogue twenty-four years ago. She was arrested several times by the Israeli military and accused of being a collaborator by some of her own people. Yet today, she is considered a pioneer of the peace process in the Middle East. My Home, My Prison is also about the struggle for women's rights. Raised in a misogynistic society that limits the freedom of women. Raymonda grew into a person who dared to speak her mind. Now exiled in Paris, she remains controversial; her daughter Suha married Yasser Arafat. Directed with intensity by two Jewish filmmakers. Erica Marcus and Academy Award nominee Susana Blaustein Muñoz, the film, set against the backdrop of the last fifty years of the Israeli-Palestinian conflict, goes beyond traditional documentary by interweaving archival footage, interviews and reenacted scenes from Tawil's memories, accompanied by dramatized excerpts from her writings. It screened at the Haifa Film Festival 1994 -1996.Ave Phoenix, 1995, 27 min. Short Film. Directed, produced and written by Susana Blaustein Muñoz. Starring Mira Furlan a former actress of Emir Kusturica. Sponsored by AFI in Hollywood,Awakening from Sorrow: Buenos Aires 1997, 2009, 40 min, Directed by John Knoop and Karina Epperlein. Produced by John Knoop, Susana Blaustein Muñoz, Karina Epperlein. A documentary about the rise of the movement called HIJOS. Children of the disappeared. The film is about a crucial moment in history when the grief of young Argentines - whose parents disappeared and were tortured and killed during the 'Dirty War' (Argentina's dictatorship organized mass killings of civilian dissidents during the 1970s until 1983) erupts into public action, and becomes a cornerstone for social movements from South America to Serbia. Until these young people began to organize and demand explanations from their government, the predominant coping strategy has been to pretend that the missing are still alive. This film documents the power to transform pain into action to lift the veil of repression that has gripped a generation of young people.

    Old Love Dies Hard, 2013, 8:30 min. This autobiographical film shows that there is no agelimit for falling in love. The story of Susana and Christina takes us from Stockholm to Buenos Aires. Susana and Christina met in their 20`s and reconnected via Facebook 35 years later. Their love was rekindled at age 60 and they made a commitment to settle together. Never say never is the message!

    See the film Old Love Dies Hard:

    Credits SAQMI Play:Producenter: Anna Linder och Malin HolgerssonDesign och kod: Vincent OrbackKomposition: Amanda LindgrenKlipp och mix: Malin HolgerssonAnsvarig utgivare: Anna Linder

    SAQMI Play produceras med stöd avKulturrådet och Göteborgs stad.

  • Lund och San Fransisco, likheterna finns! Har han en dröm om livet i Hollywood? Hör Anders berätta om sitt besök på Pixar och hur han är topp 3 i världen som rösten till hajen Bruce i Hitta Nemo. Vi snackar såklart också om tv-succén "Hipp Hipp" och turen med avsnittet som sändes precis innan terrordådet 9/11. Varför gled han och parhästen Johan Wester isär och hur ser samarbetet de emellan ut idag och vilken var deras största jobb-fight? Vi pratar också om hur mycket Tiffany Persson han har i sig till vardags, om varför han inte finns på Memmo och planerna på en ny scenshow.

    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

  • I det trettonde avsnittet av Svenska Nomaders Podcast snackar vi med Vicky Inoue; copywriter, bloggare och San Francisco bo. Vicky berättar hur hennes passion för språk och ord tog henne till drömjobbet på Apple i San Francisco. Vi pratar även om hennes resor runt om i världen, från Centralamerika till Hawaii och hennes blogg Vickys.se som i år firar 10-års jubileum. 

    Avsnittet spelades in via Skype, Vicky befann sig i San Fransisco och Yasmine i New York.

  • Efter att grundaren av den illegala och Darknet-baserade marknadsplatsen Silk Road grips kommer FBI över en mängd information om var exempelvis narkotikaförsändelser härstammar ifrån. En storsäljare, vars användarnamn var Alexandrus, tycks ha skickat sina försändelser från Skellefteå. FBI skickar då vidare uppgifterna till Skellefteå-polisen vilket blir upptakten till en av Sveriges hittills största narkotikahärvor när det kommer till överlåtelser via internet. En minst sagt ovanlig narkotikahärva som som tar avstamp i ett tillslag från FBI i San Fransisco och som avslutas med att en kvinna blir bestulen på sina renskinn i Arvidsjaur.


    -


    Förhandslyssna reklamfritt och ta del av över 30 st bonusavsnitt via https://plus.acast.com/s/rattegangspodden


    Rättegångspodden görs i samarbete med Lexbase. Signa upp dig som betalande medlem på http://lexbase.se och ange rabattkoden "rättegångspodden", så får du ta del av tre kostnadsfria domar eller andra rättsliga dokument.


    Musik licensierad av PremiumBeat, Epidemic sound, Soundstripe och Slipstream.


    Källor:

    Sveriges Domstolar

    http://www.domstol.se/

    Sveriges Radio P4 Norrbotten

    http://t.sr.se/1JGoA00http://t.sr.se/1G6g2iNhttp://t.sr.se/1GQF0Pd

    Ansvarig utgivare: Jonas Häger

    Become a member at https://plus.acast.com/s/rattegangspodden.


    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

  • Plötsligt gör tusentals människor något helt oväntat. Något de inte anade att de skulle göra. De har blivit en del av ett blygsamt kollektiv. Ett kollektiv där vem som helst får vara med.

    Istället för att torka av köksbordet eller gå ut med tidningarna gör de en uppmuntrande banderoll, tar en bild med blixt under sängen eller skickar en penna som de har kvar från ett gammalt förhållande till ett museum.De är en del av den interaktiva konströrelse som på internet rullar över världen i olika former. Det här är sajter som har tusentals och ibland hundratusentals träffar och som engagerar folk över hela klotet, från Peking till San Fransisco.Det blygsamma kollektivet är ett program av Lotta Erikson om två konstprojekt på internet. Learning to Love You More av konstnärerna Miranda July och Harrel Fletcher i Los Angeles och The Museum of Broken Relationships av Olinka Vitica and Draen Grubiic i Zagreb.Miranda July gjorde senare långfilmen You and me and everyone I know och skrev novellsamlingen No one belongs here more than you. Men få vet att hon tillsammans med Fletcher har drivit den här interaktiva sajten sedan 2002. Hon säger att ibland när man inte anstränger sig för att vara originell kan man faktiskt uppleva och upptäcka något nytt. Och att det var den känslan de ville förmedla till världen.The museum of broken relationships är en europeisk släkting. Det är ett museum dit man skickar saker man har kvar efter relationer som tagit slut. Konstnärerna Olinka Vitica and Draen Grubiic satt och tummade på de saker älskarna lämnat efter sig, när de tänkte att de skulle kunna göra något av dem. Nu går det inte en dag utan att folk hör av sig och vill lämna över en mobiltelefon eller en benprotes eller en yxa.Sanningen är att jag började förstå varför folk ville göra de här uppdragen, säger Lotta Erikson. Jag började själv göra dem. De gjorde mig på bra humör. Jag tröttnade på de vanliga uppdrag jag hade varje dag: