Peggy Podcasts
-
Vi minns alla att Facebook, Instagram och Whatsapp låg nere i timmar! Men vad hände egentligen? Var det en mörkläggning eller det vanliga tekniska strulen som uppstår lite då och då på alla plattformar? I veckans avsnitt diskuterar Sofia och Peggy tekniska strul med plattformar med avstamp i Facebook stora krash. I det här avsnittet får du praktiska tips på hur du förbereder dig inför krasher.
-
I veckans avsnitt diskuterar Sofia och Peggy skillnader i hur marknadsföring och kommunikation riktas mot män och kvinnor. Går det att bryta mot det normer som finns? Ett avsnitt med riktigt bra praktiska råd för hur du som marknadsförare och kommunikatör kan bryta mot stereotyper och normer.
-
Vad kännetecknar ett bra samarbete? Hur tar en kontakt med influencers och hur kommer det se ut i framtiden? I veckans avsnitt av kommunikationskollen pratar Sofia och Peggy om influencers - och har som vanligt tagit fram härliga exempel.
-
Peggy och Sofia är tillbaka efter semestern och har i det här avsnittet med sig några spaningar från sommaren. Det pratas bland annat om entusiasm i sportradio och Lil Nas X musikvideo till Industry baby.
-
I avsnitt 4 diskuterar Sofia och Peggy goda varumärken. Det finns en hel uppsjö av varumärken som profilerar sig i sociala frågor, miljöfrågor och arbetsmiljöfrågor. De tar ställning, har olika certifieringar och markörer och visar upp sitt engagemang i sin kommunikation. Men räcker det? Sofia och Peggy undersöker några företag närmare - är de verkligen genomgoda?
-
I avsnitt 3 diskuterar Sofia och Peggy hur verksamheter ska be om ursäkt efter skandaler, kriser och bristande kommunikation. Hur snabbt ska ursäkten komma? Hur ger en verksamhet en genuin ursäkt och vad krävs för att vi ska godta ursäkten? De tar upp kända exempel och sätter betyg på ursäkter.
-
När vi arbetar med digital marknadsföring och kommunikation arbetar vi gärna med innehåll som framkallar känslor. Det kan vara glädje, ilska eller till och med sorg. Men vart går gränsen? I avsnitt två pratar Sofia och Peggy om reklam som syftar till att ge ångest för att sedan presentera snabba lösningar - deras tjänst eller produkt.
-
Kanelbullensdag, Internationella kvinnodagen och årsdagar för tragiska händelser, hur används årsdagar i kommunikation? I veckans avsnitt av Kommunikationskollen pratar Sofia och Peggy och hur årsdagar uppmärksammas i sociala medier, hur företag hakar på dagarna och tar upp två årsdagar från våren - mordet på George Floyd och årsdagen för Rana Plaza.
Om Kommunikationskollen: Sofia och Peggy har koll på kommunikation. Och på normkritik och etik. Hör dem vrida och vända på högt och lågt inom reklam, kommunikation, digital marknadsföring och PR. Alltid med en åsikt. Alltid subjektivt.