Omniarch Podcasts
-
Pelle Pettersson från Omniarch och avsnitt 34 gästar veckans avsnitt av Framtidens E-Handel och delar med sig av alla sina tips och insikter när det kommer till lönsamhet. Hur räknar man ut ett customer lifetime value? Och hur får man till en grym intern rekrytering? Ta del av Pelles insikter i detta avsnitt i Framtidens E-handel.
Pelle berättar om vad man som investerare vill se i ett pitch deck, hur lönsamheten i D2C ser ut just nu, och vad man kan göra inom bla IT och logistik för att maximera den. Han förklarar även vilka värden som man borde fokusera på, hur mycket budget man ska tänka för marknadsföring, vikten av att våga höja priserna, och hur man ser till att öka livstidsvärdet hos en kund. Pelle berättar slutligen om hur man gör för att driva konvertering från en e-handelsplattform.
Här hittar du Pelle & Omniarch:
https://www.linkedin.com/in/pellepettersson-e-commerce/?locale=en_US
https://omniarch.se/
Följ Björn på LinkedIn
https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/
Följ Framtidens E-handel på LinkedIn
https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/
Besök vår hemsida & Instagram
https://www.framtidensehandel.se/
https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/
Sponsor
https://centra.com/
https://shows.acast.com/med-andra-ogon
Tusen tack för att du lyssnar!
Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Han började sälja bildelar på nätet redan som 16-åring och kröntes därefter till kung över e-handeln med klockor. Pelle Pettersson har kallats en svensk e-handels-ninja och driver idag egna konsultbyrån Omniarch, som hjälper flera av Sveriges största företag att växa både på och utanför nätet. I detta avsnitt av Digitala Influencerpodden snackar Pelle Pettersson bland annat om vikten av att skapa en likartad upplevelse i alla kanaler, kommenterar Amazons inträde på den svenska marknaden och förklarar varför det är en synd i e-handelssammanhang att skicka dyra byxor i en brun pappkartong.