Cure Media Podcasts
-
Hur mår influencer marketing just nu? Med allt fler röster som höjs gällande fast fashion och trender som de-influencing sprids på sociala medier. Ville vi veta hur vi bör tänka kring influencer marketing 2023 för att fortsatt se en bra effekt. Vi bjöd in Nordens största Influencer marketingbyrå CURE Media och deras marknadschef Sanna Ödmark för att prata om:
Hur mår influencer marketing just nu? Hur står sig influencer marketing i en lågkonjuktur? Vilken typ av Influencer ger bäst effekt? Bra exempel på samarbeten att ta inspirations från just nu Hur undviker företag att göra och hamna i dåliga samarbeten? Hur påverkar trender som de-influencing branschen? Sanna spånar framtidens influencer marketing - hur kommer AI påverka?Lyssna gärna på avsnittet med Sanna, hur man kommer igång med Influencer marketing.
Lämna gärna en recension om du gillar avsnittet.
👍🏼 Följ oss på Instagram för fler tips och nyheter inom sociala medier.
👍🏼 Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få nyheter, utbildningar, webinar direkt i inkorgen!
-
Han gjorde succé med personliga studentmössor och lyckades få världens kändisar och bloggare att frivilligt visa upp sig i mysoverall. Nu driver Babak Faramarzian Sveriges ledande byrå för influencer marketing, som med hjälp av AI och mångårig expertis ser till att några av världens största varumärken blir ett naturligt inslag i våra flöden. I det här avsnittet av Digitala influencerpodden berättar Babak Faramarzian om hur han upptäckte kraften i influencer marketing, varför Cure hellre satsar på microinfluencers än de stora namnen och vikten av att bygga långsiktiga strategier.
För dig som vill veta ännu mer om kraften i influencer marketing, tipsar Babak om att lyssna på Cure Medias podd Influencer Marketing talks.
-
I det här avsnittet träffar Alexandra Sanna Ödmark från Cure Media. Sanna berättar om the basics när det kommer till influencer marketing samt att hon spår vart branschen tar vägen 2023. Vill du ha mer koll på Sanna och Curemedia så finns de t ex på Instagram och TikTok som @curemedia samt att de har en podcast "Influencer marketing talks"
Det här avsnittet sponsras av webbutbildningen Social Media Academy. Social Media Academy är en utbildning som sker helt och hållet digitalt och när det passar dig. Det finns inga tider att passa (förutom om du vill vara med på frivillig gruppcoaching) och du går den helt och hållet i egen takt. Utbildningen tar ca. 8 veckor att gå om du har en annan heltidssyssla. Läs mer på socialmediaacaddemy.se
-
I detta avsnitt kör vi en specialare om Influencer Marketing. Med oss i intervjun har vi Sam Foroozesh som är VD och medgrundare till Cure Media och Sabrina Pålsson Leuenberger som är Global Head of Digital Marketing på Skincity. Skincity har tillsammans med Cure Media under en tid arbetat med förändring av mediemixen från TV till just influencer marketing vilket gett influencer en central roll i deras tillväxtstrategi.
I avsnittet fokuserar vi på fördelar och nackdelar med en influencer marketing strategi, vilket roll influencer marketing kan ha i mediemixen och hur det spelar in i övriga marknadskanaler. Vi tittar även på olika strategier för influencer marketing, hur man kan använda UGC i olika kanaler, vilket budget man bör ha, om man ska fokusera på stora eller små influencers och vad som krävs för att det ska ge någon effekt på omsättningen och varumärkeskännedomen.
Medverkande: Sam Foroozesh och Sabrina Pålsson Leuenberger
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel