Christoffer Johansson Podcasts
-
I avsnitt 8 av Aluminiumpodden, som också är ett julavsnitt och därmed säsongens sista avsnitt, blir det mycket snack om Hydros storsatsningar på verksamheten i Sjunnen. Hydro expanderar nämligen omsmältverket och inom kort väcker vi också nytt liv i den tidigare nedlagda pressen, P2. Hör intervjun med Jonas Bjuhr (VD), Henrik Stark (försäljningsdirektör) och Christoffer Johansson (produktionschef i Sjunnen).
I podden blir det också mycket snack om Hydros forskningscenter i Finspång, Innovation & Technology (I&T). Syfte med I&T är att stimulera och vara en aktiv partner i affärs- och teknologiutvecklingen inom Hydro. I praktiken betyder det att våra ingenjörer och specialister erbjuder kunskap och expertis inom hur aluminium bäst kan användas, legeringskompositioner och hur man utnyttjar materialets egenskaper till fullo.
Däremellan blir det intressanta samtal om hållbarhet, laddstolpar från ChargeNode och Hydro CIRCAL. Självklart blir det också en ny, klurig Aluminiumgåta. I vanlig ordning är det Ruth och Ulrika som rattar podden från Vetlanda.
––
Aluminiumpodden är en podd om de oändliga möjligheterna med aluminium. Podden görs i samarbete med Hydro Extrusions. Om du vill lära dig mer om aluminium, ta del av branschnyheter och upptäcka materialets många olika användningsområden, så är Aluminiumpodden definitivt något för dig.
Håll till godo! -
I detta avsnitt träffar vi Christoffer Johansson, en Ehandelsveteran som idag leder däckskiftarnas digitala resa. Christoffer har lång erfarenhet från e-handel och digital marknadsföring. Deras fokus är däckskifte ute på temporära stationer där de under 18 veckor per år erbjuder diverse tjänster. Centralt har de året runt en e-handel där kunder kan boka tjänster samt köpa däck och fälgar online för att få dem hemlevererade eller få dem skickade till en station för upphämtning eller montering. Verksamheten har en extrem digital komplexitet med många parter, flöden och tjänster som ska synkroniseras och optimeras.
Kunden i fokus
Däckskiftarna har en modell med lokala franchisetagare där bokning och försäljning sker centralt online eller vid drop-in ute på stationerna. Kunden är den som avgör var tjänsten ska levereras och de lokala franchisetagarna leverera sedan den slutliga kundupplevelsen. Totalt sett är det över 300 000 kunder som sammanförs i den centrala verksamheten där allting kartläggs och styrs för att ge kunden rätt information vid rätt tillfälle. Med insikten om vem kunden är och vilken bil de har kan den digitala upplevelsen skräddarsys efter varje individ. Detta har visat sig vara ett riktigt framgångsrecept och företaget förväntas under 2021 totalt sett omsätta nästan 250 miljoner kronor.
Medverkande: Christoffer Johansson, Digital Chef
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel