Avsnitt

  • Finns det något ljus i annonstunneln? Och hur är det att driva en judisk tidskrift 2024? Publicistpodden har svaren.

    Efter några år med stor tillväxt har den digitala annonsmarknaden som bekant stagnerat och mediebranschen har det åter tufft med intäkter från annonser. Men hur ser det ut om man bryter ned siffrorna? Och finns det några ljus i tunneln för den som lyfter blicken. Publicistpodden bad Madeleine Thor som är VD för IRM att ge sin bild av annonsmarknaden.

    Dessutom:

    Tidskriften Judisk Krönika har kommit ut sedan 1932, som ”ett forum för debatt om främlingsfientlighet och minoritetsfrågor, med tolerans och pluralism som ledord”. Men hur funkar det 2024? Chefredaktör Anneli Rådestad berättar bland annat om varför de för första gången någonsin valt att skicka tidningen i kuvert. Och mycket mer.

    Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges tidskrifter. Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

  • Regeringens utredare föreslår ett engångsstöd för tidskrifter. Publicistpodden var på plats. Och så söker vi hemligheten bakom Hem & Hyras alla lyckade gräv.

    I somras tillsatte regeringen en utredning för att ”undersöka behovet av ett tidsbegränsat stöd till tidskrifter som bedriver fördjupande samhälls- och nyhetsjournalistik”. Uppdraget gick till Madeleine Sjöstedt, som till vardags är generaldirektör för Svenska Institutet. Idag torsdag den 7:e mars överlämnade hon sin utredning till kulturminister Parisa Liljestrand och vi var förstås på plats för att höra vad Madeleine Sjöstedt föreslår.

    Vi kollar också vad kulturminister Parisa Liljestrand tycker om den utredning hon precis fått.

    En av de som lär tycka till i den remissomgång som nu väntar är förstås Sveriges Tidskrifter. Vi frågade därför även deras vd, tillika utgivare av denna podd, Kerstin Neld om hennes spontana reaktioner denna morgon.

    Dessutom:

    Sedan förra avsnittet av Publicistpodden så har de tävlande till årets grävpriser offentliggjorts. Och samtidigt som vi säger grattis till alla nominerade så kan det konstateras att i tidskriftsklassen är Hem & Hyra nominerade för femte året i rad. Det är förstås imponerande och tyder på att de gör något rätt, frågan är bara vad? Publicistpodden tog sig till deras redaktion i centrala Stockholm där vi träffade chefredaktör Susanna Skarrie som berättade mer om hemligheten bakom deras framgångar.

    Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges tidskrifter, och ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

  • Saknas det avsnitt?

    Klicka här för att uppdatera flödet manuellt.

  • Har Reklamombudsmannen gått för långt? Och så hälsar vi på hos tidningen som klimatministern undviker.

    Reklamombudsmannen, RO, är en aktör som ”verkar för en hög etisk nivå i all kommersiell marknadskommunikation riktad mot den svenska marknaden”. Bakom RO står en stiftelse med intressenter från näringslivet, där styrelsen utses av en rad organisationer, däribland Tidningsutgivarna, TU. Reklamombudsmannen är med andra ord en del av ett självreglerande system inom mediebranschen.

    Nyligen offentliggjorde RO två beslut som deras praxis-sättande opinionsnämnd fattat kring artiklar med så kallade affiliatelänkar. Detta handlar om de alltmer förekommande digitala texterna som innehåller köplänkar. Hittills har sådana artiklar oftast märkts upp med en övergripande informationstext som säger just att köplänk återfinns i text. Men de färska besluten från RO:s opinionsnämnd slår nu fast att det inte är tillräckligt. Hela texten måste vara annonsmärkt om den innehåller affiliatelänkar, oavsett om utgivaren anser att det är journalistik. Publicistpoddens Jonas Nordling ringde upp Reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig och bad henne berätta mer om dessa beslut.

    ROs beslut att artiklar med affiliate-länkar ska annonsmärkas i sin helhet har väckt reaktioner i mediebranschen. Publicistpodden bad därför även advokat Magnus Tonell, som ingår i Sveriges tidskrifters expertråd, att ge sin bild av problematiken.

    Dessutom:

    Under slutet av förra året uppmärksammades från flera håll att klimat- och miljöminister Romina Pourmoukhtari till synes konsekvent nobbat förfrågningar om längre intervjuer från mer initierade redaktioner. Bland annat krävde representanter från LRF Media att ministern skulle byta inställning.

    Tonläget höjdes ytterligare häromveckan då miljöpartisten och Europaparlamentarikern Pär Holmberg skrev ett debattinlägg i tidningen Journalisten om hur ministern konsekvent duckat intervjuförfrågningar. Detta bemöttes av Liberalernas partisekreterare Gulan Avci, som hävdade att Romina Pourmokhtari tvärtom är väldigt synlig och dessutom intervjuats ett flertal tillfällen av de medier som Pär Holmberg hävdade hade fått nobben.

    Denna replik från Avci väckte reaktioner, inte minst hos en av de omnämnda tidningarna, Aktuell Hållbarhet, som ansåg att svaret var missvisande. De väntar fortfarande på en intervju.

    Men vad är det egentligen för medieprodukt som ministern ständigt tycks välja bort? Jonas Nordling tog med mikrofonen till tidningshuset i Marieberg i Stockholm för att få veta mer om Aktuell Hållbarhet. Chefredaktör Ylva Bergman gav honom svaren, och sin syn på duckande politiker.

    Om Publicistpodden

    Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges tidskrifter, och ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

  • Finansförbundet lägger ned sin tidning. Deras ordförande berättar varför. Samtidigt avslöjade Dagens Arbete oegentligheter hos sina ägare. Den nya chefredaktören berättar om reaktionerna.

    Organisationspressen är en viktig del av dagens svenska medielandskap. Runt om i landet arbetar alltjämt hundratals journalister med att bevaka frågor utifrån olika medlemsintressen, inte sällan under stora ekonomiska utmaningar. Att en större organisation lägger ned sin tidning tillhör dock fortfarande inte vanligheterna, så när Finansförbundet förra veckan meddelade att de lägger ned sin tidning Finansliv väckte det viss uppståndelse och oro i branschen.

    Den fackliga organisationen Finansförbundet, som organiserar tjänstemän inom bank och finansvärlden, har haft en tidning sedan 1911. 2010 slogs den samman med försäkringstjänstemännens tidning under det nya namnet Finansliv, och den ägdes då gemensamt av Finansförbundet och fackförbundet Forena.

    Forena valde dock att efter några år avveckla sin del av tidningen och Finansförbundet har därefter stått ensamma som ägare till Finansliv. Sedan 2018 har tidningen producerats på entreprenad av Journalistförbundets tidningsbolag Journalisten AB. Men nu har alltså Finansförbundets styrelse beslutat att tidningen ska läggas ned tämligen omgående. Med anledning av detta hälsade Publicistpodden på hos deras ordförande Ulrika Boëthius för att få höra mer om anledningarna bakom beslutet.

    Dessutom:

    Samma vecka som nedläggningen av Finansliv blev känd publicerade en annan fackförbundstidning graverande uppgifter kring den egna ägarens inre liv. Dagens Arbete, som ägs av tre LO-anslutna förbund, kunde i en granskning visa upp en mycket anmärkningsvärd historia rörande IF Metalls högsta jurist. Publicistpodden hälsade på hos tidningens relativt färska utgivare Eva Burman för att få höra mer om denna publicering och ägarnas reaktioner

    Om podden

    Publicistpodden produceras och programleds av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges tidskrifter. Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

  • Utgivare stoppas på myndigheters webbtidningar. Vad betyder det för yttrandefriheten? Och så har vi pratat relation och framtid med Postnord.

    Den som ger ut en tryckt periodisk skrift får som bekant närmast automatisk grundlagsskydd via Tryckfrihetsförordningen. Digital journalistik har kunnat få samma skydd via Yttrandefrihetsgrundlagen om man ansöker hos Mediemyndigheten som utfärdar utgivningsbevisen. Men nyligen meddelade denna myndighet att man ändrat praxis och det innebär att digital journalistik som ägs av en myndighet, region eller kommun kan mista utgivningsbeviset. Och den titel som var först att drabbas av denna nyordning var webbtidningen Extrakt som ägs av det statliga forskningsrådet Formas. Publicistpodden bad chefredaktören Cathrine Beijer, som än så länge också är utgivare för Extrakt, att berätta mer om vad som har hänt.

    I avsnitttet kommenterar även Sveriges tidskrifters jurist Tobias Eltell Mediemyndighetens nya sätt att se på offentligt ägd journalistik.

    Dessutom bjuder detta avsnitt på en längre intervju med en nyckelspelare för många tidskriftsföretag:

    Det finns nämligen få utgivare av tryckta tidskrifter som inte har en åsikt om hur Postnord sköter sig. Så Publicistpodden åkte ut till deras huvudkontor i Solna för att prata framtid med Daniel Erlingsson som är Chef Produktledning inom Affärsområde Brev.

    God lyssning!

    Publicistpodden produceras och programleds av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges tidskrifter, och ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

  • Det är dags att sammanfatta medieåret 2023. Och så kollar vi hur det går för Jultidningsförlaget i dessa tider.

    I årets sista avsnitt av Publicistpodden gör vi bokslut och därför har programledare Jonas Nordling bjudit in Sveriges tidskrifters vd Kerstin Neld och ordförande James Savage från The Local, för att summera medieåret 2023.

    Och så har vi ringt upp Kristofer Svaninger, VD för Jultidningsförlaget och Semic för att höra närmare hur de mår så här julen 2023.

    God lyssning! Och god jul och gott nytt år!

    Om podden

    Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter, ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

    Frågor eller synpunkter?
    Kontakta Jonas på [email protected].

  • Vad är hemligheten bakom Arbetets framgångar? Vi har pratat med chefredaktören. Och så får vi äntligen hela historien om Starlets uppgång och fall.

    Det går bra nu för Arbetet, inte minst efter att ha plockat hela tre priser på Tidskriftsgalan nyligen. I det 159:e avsnittet av Publicistpodden pratar programledare Jonas Nordling med tidningens chefredaktör Yonna Waltersson om recepten bakom framgångarna.

    Dessutom får vi hela historien kring Starlet. Kristina Öhman vid Göteborgs universitet försvarade nyligen sin avhandling om denna tidning. Vi har ringt upp henne för att få veta mer kring Starlets 40-åriga historia och varför den fortfarande är intressant för den medieintresserade.

    God lyssning!

    Om podden
    Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter, ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

    Frågor eller synpunkter?
    Kontakta Jonas på [email protected].

  • Hur fungerar Dagens Juridiks nya prismodell? Och hur går det egentligen för Affärsvärlden? Publicistpodden har svaren.

    Att sätta pris på en vara är en konst i sig, och när varan är journalistik kan det ibland vara extra utmanande. När Dagens Juridik nyligen presenterade en ny prismodell åkte Publicistpodden förstås dit med mikrofonen.

    David Seifors vid Blendow Group berättar tillsammans med Dagens Juridiks chefredaktör Eric Tagesson i detta avsnitt om tankarna bakom deras nya modell.

    Och apropå prissättning:

    Affärsvärlden är som bekant en annan titel som också riktar sig mot en nischad publik. Men de senaste åren har tidningen genomgått stora förändringar när det gäller själva driften, så hur går det egentligen för denna anrika tidskrift? Publicistpodden har träffat vd Josefin Sigedal för en längre intervju.

    Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges tidskrifter.

    Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

  • Hur hanterar The Guardian utmaningarna med AI? Och hur bra är svenska utgivare på att sköta sin e-plikt? Publicistpodden har svaren.

    Den tekniska utvecklingen kring AI, artificiell intelligens, går som bekant i rasande fart. Det här ritar förstås om kartan för de flesta industrier, men självklart är en informationstung sektor som mediebranschen extra påverkad. Inte bara i Sverige, utan naturligtvis i hela världen. Därför var det extra intressant att höra hur en stor medieaktör som brittiska The Guardian hanterar dessa utmaningar, i samband med att deras chef för redaktionell utveckling, Chris Moran gästade Stockholm och Tidskriftsdagen i förra veckan. Publicistpodden tog ett kort snack med honom.

    Och apropå digital teknik:

    Sedan 2015 råder den så kallade e-plikten, ett lagkrav som gäller de allra flesta digitala publicister med grundlagsskydd. Men hur bra lever branschen upp till denna plikt? Vi tog oss till KB:s ståtliga byggnad vid Humlegården i Stockholm och bad myndighetens samordnare David Brodin om svaret.

    Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter, ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

    Frågor eller synpunkter?
    Kontakta Jonas på [email protected]

  • Nu blir det fullt fokus på utredning! Vi har intervjuat regeringens nya tidskriftsutredare. Och så har vi träffat ärrade aktivister i skuggutredningen kring Public service.

    I början av juni beslöt regeringen att tillsätta en utredning för att se över ett tidsbegränsat mediestöd till tidskrifter. Uppdraget gick till Madeleine Sjöstedt, generaldirektör för Svenska institutet, med bakgrund som politiker inom Liberalerna och Folkpartiet. I detta avsnitt av Publicistpodden intervjuas hon av programledare Jonas Nordling om det nya uppdraget.

    Och apropå utredning: I februari tillsatte regeringen en parlamentarisk utredning kring Public services framtid, under ledning av Kristdemokraternas förre partiledare Göran Hägglund. Som en reaktion på denna utredning bildades kort därefter föreningen Oberoende Public service. Publicistpodden har träffat två ledande aktivister i denna förening, Christina Jutterström och Kerstin Brunnberg, för att höra närmare vad de egentligen vill.

    God lyssning!

    Frågor eller synpunkter?
    Kontakta Jonas Nordling på [email protected]

  • Vad har hänt med Readly efter att Bonnier tog över? Nya VD:n berättar i längre intervju.

    I slutet av mars meddelade Bonnier News att de tagit över som majoritetsägare av Readly, tjänsten som brukar kallas för Spotify för tidningar. (Mer korrekt är att beskriva den som en digital prenumerationstjänst med innehåll från tredjepartsförlag.) Bolaget har funnits i över tio år, men ännu inte nått lönsamhet. Så vad vill de nya huvudägarna nu se?

    I maj tillsattes en ny vd, Philip Lindqvist, och häromveckan ringde Publicistpodden upp honom för en längre intervju. Där berättar han för programledare Jonas Nordling bland annat om hur bolaget äntligen ska bli lönsamt, vilka marknader de satsar på och hur tjänsten ska utvecklas för att nå flera kunder.

    Om Publicistpodden

    Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.

    Kontakta Jonas Nordling på [email protected] vid frågor om det aktuella avsnittet.

  • Hur går det med automatisering av svensk journalistik? Vi har träffat en som granskat arbetet från insidan. Och hur är det att driva ett litet mediebolag i dessa tuffa tider? Publicistpodden tar pulsen på Perssons förlag.

    I det 154:e avsnittet av publicistpodden träffar vi Torbjörn Rolandsson, doktorand på JMK vid Stockholms universitet. Han berättar om sin färska avhandling om något som han kallar spellistejournalistik, där han under fem år fått följa arbetet med automatisering på Sveriges Radios redaktioner från insidan.

    Vi får också möta Jenny Persson. Hon har i tio år drivit det egna bolaget Perssons förlag, som idag innehåller tidskrifterna Mäklarvärlden och Aktuell Säkerhet, och berättar för programledare Jonas Nordling om hur det går ihop.

    Frågor eller synpunkter?
    Kontakta Jonas Nordling på
    [email protected]

  • Hur är det att driva en muslimsk tidskrift i dessa tider av koranbränningar? Vi har pratat med en som vet. Och så har vi träffat den nya chefen för statens mediemyndighet.

    Från och med årsskiftet slås Myndigheten för press, radio och tv samman med Statens medieråd. Vad den nya mediemyndigheten ska heta är ännu inte klart, men den nya generaldirektören, han är redan utsedd. Jan-Olof Lind började sitt jobb första september, och redan andra arbetsdagen var förstås Publicistpodden på besök för att veta mer om vem han är.

    Dessutom i detta 153:e avsnitt:

    I anslutning till de provokativa koranbränningar som skakat det svenska samhället så har även troende muslimers relation till frågor om yttrandefrihet hamnat i centrum. Så hur är det att driva en muslimsk tidskrift i ett sådant debattklimat? Vi åkte häromdagen ut till en moské i Järfälla för att prata med Akil Zahiri, utgivare för Dagens Muslim.

    Programledare, reporter och producent är Jonas Nordling.

    God lyssning!

    Frågor eller synpunkter?
    Kontakta Jonas Nordling på
    [email protected]

  • Äntligen kan svenska publicister börja förhandla om pengar från techbolagen. Men hur ska det gå till? Publicistpodden har träffat en som vet. Och så har vi pratat med Utgivarnas nya vd. Vem är hon och vad vill hon?

    Sedan 2021 finns ett EU-direktiv som bland annat ger publicister rätt att förhandla om ersättning från digitala plattformar. Dessa regler är nu även införda i svensk lag sedan årsskiftet, och aktörer inom mediebranschen har länge förberett sig för att kunna inleda diskussionerna med tech-bolagen. Men det har inte funnits någon formell organisation som kunnat väcka förhandling. I början av sommaren föll dock alla bitar på plats, och nu är man äntligen i gång. Expressens förre vd Bengt Ottosson har hållit i projektet, och i detta avsnitt av Publicistpodden berättar han för programledare Jonas Nordling om vad som händer nu.

    Häromdagen tillträdde dessutom Åsa Rydgren som ny vd för organisationen Utgivarna. Men vem är hon, och vad vill hon göra i det nya uppdraget? Jonas Nordling ringde upp henne för en längre intervju.

    God lyssning!

    Frågor eller synpunkter?
    Kontakta Jonas Nordling på
    [email protected]

  • Hur ska en AI-policy se ut? Vad vill LRF Medias nya vd? Och vad har hänt med Utrikespolitiska institutets tidningar?

    Det 151:a avsnittet av Publicistpodden är också säsongens sista. Programledare Jonas Nordling erbjuder denna gång följande innehåll:

    Nyhetsbrevets redaktör Matilda Nilsson berättar om den genomgång av befintliga redaktionella AI-policys som hon nyligen publicerade. Helena La Corte tillträdde nyligen som vd för LRF Media. I en längre intervju berättar hon om sina erfarenheter från Bonnier och vad hon vill göra på det nya uppdraget. Utrikespolitiska institutet är en anrik förening som har haft en stor publicistisk utgivning genom åren. Men numera är alla deras fysiska tidskrifter nedlagda. Fast på nätet lever tidningen Utrikesmagasinet vidare. Vi har träffat redaktören Ola Westerberg.

    God lyssning och trevlig sommar!

    Frågor eller synpunkter?
    Kontakta Jonas Nordling på [email protected]

  • Klarar mediebranschen av årets löneökningar? Går det att tjäna pengar på mediebevakning? Och så har vi träffat en legendar inom nyhetsbrevsbranschen.

    Det 150:e avsnittet av Publicistpodden inleds med en uppdatering kring årets avtalsförhandlingar. Programledare Jonas Nordling har intervjuat Journalistförbundets förhandlingschef Katarina Dahlskog för att få hennes bild av hur de nya villkoren landar i branschen.

    Dessutom har han gjort en längre intervju med Dagens Medias chefredaktör Linnéa Kihlström om att bevaka medier.

    Avslutningsvis har Jonas Nordling även hälsat på hos Gunnar Loxdal, en legendar inom nischbevakning, för att få hans bästa råd.

    God lyssning!

    Frågor eller synpunkter?
    Kontakta Jonas Nordling på [email protected]

  • Hur går det med tidskrifternas digitala läsarintäkter? Och är lokaltidningarna verkligen 97 gånger bättre än SVT på att bevaka kommunpolitik? Svaren finns i nya avsnittet av Publicistpodden.

    Det 149:e avsnittet av Publicistpodden inleds med en genomgång av den färska rapporten kring tidskriftsbranschens digitala läsarintäkter. Programledare Jonas Nordling intervjuar Lars Dahmén, som är en av rapportmakarna.

    Dessutom hälsar han på hos magasinet Miss Vego, som startade mitt under pandemin, och intervjuar en av grundarna, Yvonne Gull. Hur har det gått?

    Avslutningsvis fokuseras det på lokaljournalistik, och då specifikt på bevakning av kommunpolitik. För häromveckan så presenterades en intressant rapport av Linköpings Universitet som har tittat närmare på saken. Jonas Nordling har ringt upp forskaren Johan Wänström för att få veta mer.

    God lyssning!

    Frågor eller synpunkter?
    Kontakta Jonas Nordling på [email protected]

  • Vad tycker SVTs Anne Lagercrantz om UGs pausade granskning? Har tidskrifterna gett upp annonsaffären för tidigt? Och hur gick det till när näringslivet skapade ett eget presstöd?

    I det 148:e avsnittet av Publicistpodden intervjuar programledare Jonas Nordling organisationen Utgivarnas vd Anne Lagercrantz, som dessutom nyligen även utsågs till vice vd på SVT. Hon berättar om vilka frågor som står högst på agendan, men även om hur hon ser på den pausade granskningen inom förlagsvärlden som Uppdrag gransknings redaktion nyligen pausade.

    Dessutom:

    Printmediernas annonsaffär har länge dödförklarats, men läget är kanske inte riktigt så mörkt som det brukar skildras. Speciellt inte för tidskriftsbranschen. Det menar i alla fall Staffan Hultén som är vd och grundare av företaget RAM. Jonas Nordling ringde upp honom för att höra mer om detta.

    Och så intervjuas medieforskaren Tomas Odén som tillsammans med sin kollega Lennart Weibull har granskat hur det gick till när näringslivet skulle rädda den svenska högerpressen.

    God lyssning!

    Frågor eller synpunkter?
    Kontakta Jonas Nordling på [email protected]

  • Vad står på agendan för Sveriges Tidskrifters nye ordförande? Vilken nytta kan en framgångsrik motormässa spela för mediebranschen? Och kan en hundra år gammal annonsguide innehålla några tips?

    I det 147:e avsnittet av Publicistpodden intervjuar programledare Jonas Nordling Sveriges Tidskrifters nyvalde ordförande James Savage för att höra närmare om vad som står på hans to do-list.

    Jonas Nordling ringer också upp Daniel Lindstedt, eventansvarig på förlaget Albinsson & Sjöberg, för att prata om evenemang i allmänhet och påskens succé i synnerhet.

    Avslutningsvis får vi också ett alternativt boktips i form av Otto Witts "Ett nytt annonssystem" från 1917. Vem var han, och vad hade han för tankar om en framgångsrik annonsprodukt?

    God lyssning!

    Frågor eller synpunkter?
    Kontakta Jonas Nordling på [email protected]

  • Hur gick det när samhället nyligen krisövade? Hur tar sig Råd & Rön in i den digitala affären? Och hur många nyhetsbrev tål svenskarna egentligen?

    Häromveckan genomförde Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, en övning som inkluderade flera hundra anställda inom olika myndigheter. Det här skedde utan någon större uppmärksamhet från svenska medier, men programledare Jonas Nordling har pratat med Helena Söderblom som hade i uppgift att sätta samhällets vitala delar på prov i denna stora övning genom att ansvara för det så kallade mediemotspelet.

    I det 146:e avsnittet av Publicistpodden har Jonas Nordling dessutom hälsat på hos hos Råd & Rön för en längre intervju med chefredaktör och vd Daniel Kjellberg.

    Mediebranschen sätter stort hopp till nyhetsbrev som verktyg för framgång. Men hur många nyhetsbrev tål egentligen konsumenterna? Vi har intervjuat Olle Bälter, docent i Människa-datorinteraktion vid KTH i Stockholm, om svenskarnas e-postbeteende.

    God lyssning! Frågor eller synpunker?
    Kontakta Jonas Nordling på [email protected]